  • 21. Data: 2023-12-17 17:16:34
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.12.2023 o 15:49, Myjk pisze:

    > Ty znowu widzę w spiskowy "argument" uderzasz, widać ostatnie
    > wyjaśnienie, gdy tego "argumentu" użyłeś, kompletnie nic nie
    > dało... WSZYSCY o tym mówią, głównie oczywiście ci co obok
    > BEV nawet nie stali, ale jednak mówią, w salonach też,

    Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
    i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
    zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
    Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
    "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
    UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
    temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
    pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
    mogą go zmniejszyć."
    Pytanie jak to się konkretnie przekłada na zasięgi i degradację
    akumulatora po kilku latach - cisza.

    > bo
    > tam głównie wielbiciele spaliniaków siedzą i nie odmówią
    > sobie zniechęcenia do zakupu BEV. Ergo w jakim świecie
    > ty żyjesz.

    Właśnie w takim, gdzie elektrofile pierdolą jakie to elektryki są
    zajebiste i bez żadnych wad, a sami jeżdżą spalinówkami.

  • 22. Data: 2023-12-17 17:26:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 17.12.2023 o 12:12, Myjk pisze:

    > Bzdura. Prąd jest wszędzie,

    Chuja tam, jest tam gdzie dociera sieć, a i tak są w większości
    ograniczenia w mocy. Benzynę/ON można wozić w kanistrach, pięciolitrowy
    sprawia, że tankować możesz praktycznie wszędzie.

    > także w domu.

    A że większość ludzi mieszka w mieszkaniach, to ładować się będę z
    powerbanków.

    > Paliwo tylko na stacjach.

    Mam w garażu z 50l benzyny. Masz ekwiwalent tego w prądzie?

  • 23. Data: 2023-12-17 19:44:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 17 grudnia 2023 o 12:12:16 UTC+1 Myjk napisał(a):

    > Ale bzdury o nich wypisujesz.
    Wskazes, że dwa trzy cytaty moje co to wg Ciebie bzdurami są?

  • 24. Data: 2023-12-17 20:08:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 17 grudnia 2023 o 12:12:16 UTC+1 Myjk napisał(a):
    > Sat ograniczenia.
    > Bzdura. Prąd jest wszędzie, także w domu.
    > Paliwo tylko na stacjach.

    Powiedz to tym np którzy że dwa tygodnie temu w 4-5 godz korku stali w Trójmieście
    Jak komuś benzyny czy innej ropy zbrakło to mu szwagier czy byle taksówkarz za
    kilkadziesiąt zł dowiózł.
    Tym z elektryków laweta została.
    A po ostatnich łapankach to laweciarze niechętnie elektryki biora bo często zdarza
    się przekroczenie 3500 dmc i kosztowne kłopoty z krokodylami.

  • 25. Data: 2023-12-17 20:18:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 17 grudnia 2023 o 06:45:32 UTC+1 Cavallino napisał(a):
> [...]
    wyjdzie że dla mnie auto elektryczne ma ekonomiczny sens to sobie takie kupię.
    > W konkurencji "zawsze złomem" elektryki nigdy nie będą miały sensu, a
    > przynajmniej nie za naszego życia.

    Ot to
    Znaczy społeczeństwo jeszcze myśli, nie dało się oglupic modzie/ marketingowi.
    > Jak będziesz chciał jeździć samochodem, zamiast złomem, to wtedy będzie
    > czas na zastanawianie.
    Jeżdżę samochodem.
    Tak jak i Ty
    Tylko że ja nie muszę godzinami na lidlowskich.parkibgach przesiadywac i kablem do
    ładowarki auta uczepionego mieć.
    I tu wygrywam z Tobą w tej konkurencji

  • 26. Data: 2023-12-17 20:20:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 20:08 Kris <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > A po ostatnich łapankach to laweciarze niechętnie elektryki biora bo
    > często zdarza się przekroczenie 3500 dmc i kosztowne kłopoty z

    Ostatnio miałem korek na obwodnicy wawy - 18km jechałem 3,5h. Straciłem na
    tym odcinku jakieś 40 km z zasięgu. Jak bym włączył tryb eko to by z
    25-30km ubyło. Cały czas wszystko miałem włączone - jak to w korku, radio,
    światła, wycieraczki, tel po USB. Mrozów dużych nie było - max -2 jak
    korek się kończył.
    Co to były za elektryki jak im tyle prądu schodziło na ogrzewanie i nie
    starczyło energii aby z korka wyjechać?

    TG

  • 27. Data: 2023-12-17 21:23:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 17 grudnia 2023 o 20:20:27 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > korek się kończył.
    > Co to były za elektryki jak im tyle prądu schodziło na ogrzewanie i nie
    I teraz pomyśl że w takim korku stoi kurier o którym jest watek.
    Nówka bus deklarowany zasieg producenta z 300 km, realny latem jak już przetestował
    to 240km, przy minus dwa spada do 170km
    Przecież w praktyce że dwie godziny w takim korku i auto nadaje się na lawetę.
    Waga tego auta to z 2 tony, plus ładunek i już jest że byle laweciarze nie będzie
    ryzykował kilkutysięcznej kary.
    Przy benzyniaku czy innym dieslu telefon do byle taksiarza i za kilkanaście minut
    wlewasz do baku paliwo i jedziesz dalej

  • 28. Data: 2023-12-17 22:45:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 17 grudnia 2023 o 21:24:00 UTC+1 Kris napisał(a):

> [...]
    ryzykował kilkutysięcznej kary.
    > Przy benzyniaku czy innym dieslu telefon do byle taksiarza i za kilkanaście minut
    Pytał co to były za elektryki. Ja rozumie ze mnie mozesz nie chcieć odpowiedzieć bo
    nie łykam kazdego kłamstwa. Ale innym tez nie chcesz odpowiadać. Znowu nakłamałes?

  • 29. Data: 2023-12-18 06:12:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > jak korek się kończył.
    > Co to były za elektryki jak im tyle prądu schodziło na ogrzewanie i nie

    A były, chociaż 1?
    Oczywiście poza mokrym snem hejtera, który sam sobie wyobraził coś
    przekładając swoje złe doświadczenia z ice?

  • 30. Data: 2023-12-18 06:14:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-12-2023 o 20:18, Kris pisze:

    > Jeżdżę samochodem.

    Tak sobie tłumacz.
    Ale dopóki nie pojeździsz nowym, w szczególności bev, to masz o tym
    pojęcie jak świnia o gwiazdach.