-
31. Data: 2023-12-18 07:03:13
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .12.2023 o 21:23 Kris <k...@g...com> pisze:
>> Ostatnio miałem korek na obwodnicy wawy - 18km jechałem 3,5h. Straciłem
>> na
>> tym odcinku jakieś 40 km z zasięgu. Jak bym włączył tryb eko to by z
>> 25-30km ubyło. Cały czas wszystko miałem włączone - jak to w korku,
>> radio,
>> światła, wycieraczki, tel po USB. Mrozów dużych nie było - max -2 jak
>> korek się kończył.
>> Co to były za elektryki jak im tyle prądu schodziło na ogrzewanie i nie
>> starczyło energii aby z korka wyjechać?
> I teraz pomyśl że w takim korku stoi kurier o którym jest watek.
> Nówka bus deklarowany zasieg producenta z 300 km, realny latem jak już
> przetestował to 240km, przy minus dwa spada do 170km
> Przecież w praktyce że dwie godziny w takim korku i auto nadaje się na
> lawetę.
W elektryku od samego stania energii praktycznie nie ubywa, ubywa przy
ruszaniu, ale nie na tyle aby jej zabrakło jak piszesz. Mój waży 1,6t
zasięg deklarowany trochę ponad 300km.
Auto codziennie jedzie w korku ponad 1h - mam już pewne rozeznanie co i
jak wygląda. Piszesz bajki o elektryku,korku i lawecie.
Prędzej spalinowce zabraknie paliwa niż elektrykowi baterii w korku. Co
innego na autostradzie, ale nie o tym dyskusja.
Elektryk z racji tego, że jest rocznikowo młody, ma aktywny, adaptacyjny
tempomat. Nie wiem czy każdy (bo wszystkimi nie jeździłem), ale większość
to ma. W takim korku sam sobie jedzie, sam rusza (po dotknięciu gazu) i
sam się zatrzymuje zachowując stały dystans od poprzednika (u mnie ten
dystans można zmieniać). Korek w elektryku to przyjemność w porównaniu do
spalinówki.
TG
-
32. Data: 2023-12-18 09:16:59
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Kris <k...@g...com>
poniedziałek, 18 grudnia 2023 o 07:03:16 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> W dniu .12.2023 o 21:23 Kris <k...@g...com> pisze:
> >> Ostatnio miałem korek na obwodnicy wawy - 18km jechałem 3,5h. Straciłem
> >> na
> >> tym odcinku jakieś 40 km z zasięgu. Jak bym włączył tryb eko to by z
> >> 25-30km ubyło. Cały czas wszystko miałem włączone - jak to w korku,
> >> radio,
> >> światła, wycieraczki, tel po USB. Mrozów dużych nie było - max -2 jak
> >> korek się kończył.
> >> Co to były za elektryki jak im tyle prądu schodziło na ogrzewanie i nie
> >> starczyło energii aby z korka wyjechać?
> > I teraz pomyśl że w takim korku stoi kurier o którym jest watek.
> > Nówka bus deklarowany zasieg producenta z 300 km, realny latem jak już
> > przetestował to 240km, przy minus dwa spada do 170km
> > Przecież w praktyce że dwie godziny w takim korku i auto nadaje się na
> > lawetę.
> W elektryku od samego stania energii praktycznie nie ubywa, ubywa przy
> ruszaniu, ale nie na tyle aby jej zabrakło jak piszesz. Mój waży 1,6t
> zasięg deklarowany trochę ponad 300km.
> Auto codziennie jedzie w korku ponad 1h - mam już pewne rozeznanie co i
> jak wygląda. Piszesz bajki o elektryku,korku i lawecie.
> Prędzej spalinowce zabraknie paliwa niż elektrykowi baterii w korku. Co
> innego na autostradzie, ale nie o tym dyskusja.
Nigdzie napisałem że elektrykowi szybciej zabraknie paliwa niż benzyniakowi czy i
nemu duesliwi.
Chodziło mi.o to że jak zabraknie to jest dużo większy kolor Buzz benzyna czy dieslem
Odniosłem się do Myjkowego "prąd jest wszędzie"
Wątek się jak każdy inny rozmydlil się a chodziło.o.prosta rzecz: człowiek kupil
auto którego producent deklarował 300 km zasięgu
Gość robi dziennie 220km to pasowało mu idealnie
W praktyce jednak wyszło ze zasięg jest latem 240 km( tu jeszcze nie problem) ale już
jesienią spada do 170 km czyli auto staje się całkowicie bezużyteczne dla tego
konkretnie czliwieka
-
33. Data: 2023-12-18 09:39:06
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-12-2023 o 09:16, Kris pisze:
> poniedziałek, 18 grudnia 2023 o 07:03:16 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
>> W dniu .12.2023 o 21:23 Kris <k...@g...com> pisze:
>>>> Ostatnio miałem korek na obwodnicy wawy - 18km jechałem 3,5h. Straciłem
>>>> na
>>>> tym odcinku jakieś 40 km z zasięgu. Jak bym włączył tryb eko to by z
>>>> 25-30km ubyło. Cały czas wszystko miałem włączone - jak to w korku,
>>>> radio,
>>>> światła, wycieraczki, tel po USB. Mrozów dużych nie było - max -2 jak
>>>> korek się kończył.
>>>> Co to były za elektryki jak im tyle prądu schodziło na ogrzewanie i nie
>>>> starczyło energii aby z korka wyjechać?
>>> I teraz pomyśl że w takim korku stoi kurier o którym jest watek.
>>> Nówka bus deklarowany zasieg producenta z 300 km, realny latem jak już
>>> przetestował to 240km, przy minus dwa spada do 170km
>>> Przecież w praktyce że dwie godziny w takim korku i auto nadaje się na
>>> lawetę.
>> W elektryku od samego stania energii praktycznie nie ubywa, ubywa przy
>> ruszaniu, ale nie na tyle aby jej zabrakło jak piszesz. Mój waży 1,6t
>> zasięg deklarowany trochę ponad 300km.
>> Auto codziennie jedzie w korku ponad 1h - mam już pewne rozeznanie co i
>> jak wygląda. Piszesz bajki o elektryku,korku i lawecie.
>> Prędzej spalinowce zabraknie paliwa niż elektrykowi baterii w korku. Co
>> innego na autostradzie, ale nie o tym dyskusja.
>
> Nigdzie napisałem że elektrykowi szybciej zabraknie paliwa niż benzyniakowi czy i
nemu duesliwi.
> Chodziło mi.o to że jak zabraknie to jest dużo większy kolor Buzz benzyna czy
dieslem
> Odniosłem się do Myjkowego "prąd jest wszędzie"
> Wątek się jak każdy inny rozmydlil się a chodziło.o.prosta rzecz: człowiek kupil
auto którego producent deklarował 300 km zasięgu
Nie bredź.
Nikt nie deklaruje żadnego zasięgu w KAŻDYCH warunkach.
Wiadomo, że w sprzyjających jest większy, a w mniej sprzyjających gorszy.
Akurat dla bev te lepsze to miasto wiosną.
To o czym bredzisz, tylko nie wiesz w którym kościele grają, to normy
WLTP, a nie producenta.
Ice dotyczy to w równym stopniu, a może nawet w większym - tzn. odchyły
od normy są większe, nawet w najlepszych warunkach są one praktycznie
nieosiągalne dla zwykłego śmiertelnika.
W bev da się to zrobić, a na pewno w najlepszych warunkach odchyły są
mniejsze.
-
34. Data: 2023-12-18 09:54:48
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Kris <k...@g...com>
poniedziałek, 18 grudnia 2023 o 09:39:11 UTC+1 Cavallino napisał(a):
> W dniu 18-12-2023 o 09:16, Kris pisze:
> > poniedziałek, 18 grudnia 2023 o 07:03:16 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> >> W dniu .12.2023 o 21:23 Kris <k...@g...com> pisze:
> >>>> Ostatnio miałem korek na obwodnicy wawy - 18km jechałem 3,5h. Straciłem
> >>>> na
> >>>> tym odcinku jakieś 40 km z zasięgu. Jak bym włączył tryb eko to by z
> >>>> 25-30km ubyło. Cały czas wszystko miałem włączone - jak to w korku,
> >>>> radio,
> >>>> światła, wycieraczki, tel po USB. Mrozów dużych nie było - max -2 jak
> >>>> korek się kończył.
> >>>> Co to były za elektryki jak im tyle prądu schodziło na ogrzewanie i nie
> >>>> starczyło energii aby z korka wyjechać?
> >>> I teraz pomyśl że w takim korku stoi kurier o którym jest watek.
> >>> Nówka bus deklarowany zasieg producenta z 300 km, realny latem jak już
> >>> przetestował to 240km, przy minus dwa spada do 170km
> >>> Przecież w praktyce że dwie godziny w takim korku i auto nadaje się na
> >>> lawetę.
> >> W elektryku od samego stania energii praktycznie nie ubywa, ubywa przy
> >> ruszaniu, ale nie na tyle aby jej zabrakło jak piszesz. Mój waży 1,6t
> >> zasięg deklarowany trochę ponad 300km.
> >> Auto codziennie jedzie w korku ponad 1h - mam już pewne rozeznanie co i
> >> jak wygląda. Piszesz bajki o elektryku,korku i lawecie.
> >> Prędzej spalinowce zabraknie paliwa niż elektrykowi baterii w korku. Co
> >> innego na autostradzie, ale nie o tym dyskusja.
> >
> > Nigdzie napisałem że elektrykowi szybciej zabraknie paliwa niż benzyniakowi czy i
nemu duesliwi.
> > Chodziło mi.o to że jak zabraknie to jest dużo większy kolor Buzz benzyna czy
dieslem
> > Odniosłem się do Myjkowego "prąd jest wszędzie"
> > Wątek się jak każdy inny rozmydlil się a chodziło.o.prosta rzecz: człowiek kupil
auto którego producent deklarował 300 km zasięgu
> Nie bredź.
>
> Nikt nie deklaruje żadnego zasięgu w KAŻDYCH warunkach.
> Wiadomo, że w sprzyjających jest większy, a w mniej sprzyjających gorszy.
> Akurat dla bev te lepsze to miasto wiosną.
>
> To o czym bredzisz, tylko nie wiesz w którym kościele grają, to normy
> WLTP, a nie producenta.
>
> Ice dotyczy to w równym stopniu, a może nawet w większym - tzn. odchyły
> od normy są większe, nawet w najlepszych warunkach są one praktycznie
> nieosiągalne dla zwykłego śmiertelnika.
>
> W bev da się to zrobić, a na pewno w najlepszych warunkach odchyły są
> mniejsze.
Bez znaczenia czy nazywa się to norma jakaś tam czy deklarowany zasieg.
Gość kupił auto które wg producenta miało mieć zasięg 300 km a ma 170 km teraz.
I dla tej konkretnie osoby i staje się bezużyteczne
-
35. Data: 2023-12-18 10:01:28
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-12-2023 o 09:54, Kris pisze:
>> Nikt nie deklaruje żadnego zasięgu w KAŻDYCH warunkach.
>> Wiadomo, że w sprzyjających jest większy, a w mniej sprzyjających gorszy.
>> Akurat dla bev te lepsze to miasto wiosną.
>>
>> To o czym bredzisz, tylko nie wiesz w którym kościele grają, to normy
>> WLTP, a nie producenta.
>>
>> Ice dotyczy to w równym stopniu, a może nawet w większym - tzn. odchyły
>> od normy są większe, nawet w najlepszych warunkach są one praktycznie
>> nieosiągalne dla zwykłego śmiertelnika.
>>
>> W bev da się to zrobić, a na pewno w najlepszych warunkach odchyły są
>> mniejsze.
>
> Bez znaczenia czy nazywa się to norma jakaś tam czy deklarowany zasieg.
> Gość kupił auto które wg producenta miało mieć zasięg 300 km
Wyjaśniłem powyżej że nie wiesz o czym piszesz.
Jak nie zrozumiałeś - przeczytaj jeszcze raz.
Jak nie pomoże - to do skutku.
P.S.
Tak czy tak, jako że ostatnio ograniczasz się WYŁĄCZNIE do produkowania
ton hejtu, nie mam dłużej ochoty tych bzdur czytać, więc trafiasz do
towarzystwa pozostałych tobie podobnych hejterów.
PLONK
-
36. Data: 2023-12-18 18:14:16
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 17 Dec 2023 17:26:30 +0100, nadir
>> Bzdura. Prąd jest wszędzie,
> Chuja tam, jest tam gdzie dociera sieć,
Tymczasem sieć dociera wszędzie, nawet na największe
zadupia gdzie stacji paliwowych się nie uświadczy.
> a i tak są w większości ograniczenia w mocy.
Rzadko kiedy "ograniczenia" są mniejsze niż 11kW.
To w zasadzie jest standard.
> Benzynę/ON można wozić w kanistrach, pięciolitrowy
> sprawia, że tankować możesz praktycznie wszędzie.
Super, cieszę się twoim szęściem, ja przez 25 lat z kanistra nie
korzystałem. Może dlatego że nie pozwalam na wyssanie paliwa, tak
samo jak nie pozwalałbym na wyssanie energii z baterii.
Skomplikowane, co?
>> także w domu.
> A że większość ludzi mieszka w mieszkaniach,
Znowu łżesz w tym temacie, większość, bo ponad 55% mieszka w domach.
A to i tak jest na podstawie ilości domów i mieszkań, przy czym
niedawno był raport stwierdzający, że jest ponad milion pustostanów
w blokach.
> to ładować się będę z powerbanków.
Nie jęcz niczym krzysio, jeszcze 50 lat będziesz
mógł jeździć 20-letnim gruzem.
>> Paliwo tylko na stacjach.
> Mam w garażu z 50l benzyny. Masz ekwiwalent tego w prądzie?
Od 6 lat nie miałem nieplanowanej przerwy w dostawie prądu,
mam więc w gniazdku dowolną ilość energii, wielokrotnie większą
niż ekwiwalent twojego kanisterka.
--
Pozdor
Myjk
-
37. Data: 2023-12-18 18:15:05
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 17 Dec 2023 10:44:58 -0800 (PST), Kris
>> Ale bzdury o nich wypisujesz.
> Wskazes, że dwa trzy cytaty moje co to wg Ciebie bzdurami są?
Żeby daleko nie szukać, to w następnym twoim
poście jest wystarczajaco dużo bajdurzenia...
--
Pozdor
Myjk
-
38. Data: 2023-12-18 18:20:44
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 17 Dec 2023 11:08:51 -0800 (PST), Kris
> niedziela, 17 grudnia 2023 o 12:12:16 UTC+1 Myjk napisał(a):
>> Sat ograniczenia.
>> Bzdura. Prąd jest wszędzie, także w domu.
>> Paliwo tylko na stacjach.
>
> Powiedz to tym np którzy że dwa tygodnie temu w 4-5 godz korku stali w
> Trójmieście
No i co, elektryk na utrzymanie temperatury w kabinie zużywa
w porywach 3kW na h razy 5h to jest 15kWh. Jak ma pompę ciepła,
to 5kWh zużyje. A bateria ma 60-100kWh. Mógłby sobie zatem stać
nawet 20h.
> Jak komuś benzyny czy innej ropy zbrakło to mu szwagier czy
> byle taksówkarz za kilkadziesiąt zł dowiózł.
No wiadomo, spaliniaki są energetycznie żenująco słabe
to wiadomo że trzeba im było dostarczać paliwo. he he he
> Tym z elektryków laweta została.
buehehe i oczywiście widziałeś setki elektryków na lawetach.
> A po ostatnich łapankach to laweciarze niechętnie elektryki biora bo
> często zdarza się przekroczenie 3500 dmc i kosztowne kłopoty z
> krokodylami.
Masz arguemnty niczym dziecko w przedszkolu.
--
Pozdor
Myjk
-
39. Data: 2023-12-18 18:22:05
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 17 Dec 2023 20:20:24 +0100, Tomasz Gorbaczuk
> Co to były za elektryki jak im tyle prądu schodziło na ogrzewanie i nie
> starczyło energii aby z korka wyjechać?
Takie wyśnione przez krzysia żeby mu do tezy pasowało.
Jak zwykle. Gość zielonego pojęcia nie ma o BEV, o tym
ile energii zużywają, plecie aby tylko zaistnieć.
Zawsze tak było -- i nic się nie zmieniło.
--
Pozdor
Myjk
-
40. Data: 2023-12-18 18:28:28
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 18 Dec 2023 00:54:48 -0800 (PST), Kris
> Gość kupił auto które wg producenta miało mieć zasięg 300 km a ma 170 km teraz.
> I dla tej konkretnie osoby i staje się bezużyteczne
Skoro gość użytkuje go jak diesla, albo co gorzej butuje go notorycznie,
bo jak już wspominałem elektryk przeraźliwie prowokuje do dynamicznej
jazdy, jeździ od świateł do świateł bez rekuperacji, a na dodatek zostawia
go na "chodzie" jak idzie do klienta i zużywa energię na jałowe grzanie to
co się dziwić że ma połowę zasięgu -- patrz, bo oczywiście wyrżnąłeś bo ci
nei było wygodne skomentować, nowe autobusy elektryczne w trójmieście co to
ponoć nie dawały rady, ale nagle już dają jak się nauczyli jeździć i pewnie
ustawić poprawnie tryb B.
--
Pozdor
Myjk