-
41. Data: 2023-12-18 18:34:43
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
> Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
> i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
> zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
oczywiście spada w czasie ogrzewania.
> Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
> "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
> UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
> temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
> pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
> mogą go zmniejszyć."
I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
że jak zaczniesz butować od świateł do świateł, że w zimie jak ogrzewasz
kabinę to spalanie wzrasta, jak używasz klimy w lecie to spalanie też
wzrasta? Mnie mówią. Za to faktycznie nie mówili kiedyś żeby diesla do
miasta nie kupować, tylko wciskali wszystkim jak leciało, dlatego takie
jazdy z DPFami były swego czasu.
> Pytanie jak to się konkretnie przekłada na zasięgi i degradację
> akumulatora po kilku latach - cisza.
Może następnym razem poproś kogoś kto się zna na temacie.
--
Pozdor
Myjk
-
42. Data: 2023-12-18 18:59:42
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: a a <m...@g...com>
On Monday 18 December 2023 at 18:34:41 UTC+1, Myjk wrote:
> Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
> > Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
> > i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
> > zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
> Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
> oczywiście spada w czasie ogrzewania.
> > Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
> > "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
> > UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
> > temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
> > pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
> > mogą go zmniejszyć."
> I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
> że jak zaczniesz butować od świateł do świateł, że w zimie jak ogrzewasz
> kabinę to spalanie wzrasta, jak używasz klimy w lecie to spalanie też
> wzrasta? Mnie mówią. Za to faktycznie nie mówili kiedyś żeby diesla do
> miasta nie kupować, tylko wciskali wszystkim jak leciało, dlatego takie
> jazdy z DPFami były swego czasu.
> > Pytanie jak to się konkretnie przekłada na zasięgi i degradację
> > akumulatora po kilku latach - cisza.
> Może następnym razem poproś kogoś kto się zna na temacie.
>
> --
> Pozdor
> Myjk
Bo elektryki w zimowej, mroźnej strefie klimatycznej to fake i hoax
czyli ruina, bo ładowanie zdrożało o 100%
i trzeba jeździć w grubych kalesonach, bo samo ogrzewanie wyładuje go dokumentnie.
Elektryki tylko w ciepłych krajach, Afryce
A w Polsce to całkowita porażka
Już na samo osuszanie szyb z pary idzie dużo energii
a zimą odmrażanie ciepłym nawiewem, to całkowita porażka.
Jak zbankrutuje Tesla Melonowa to się świat odwróci od elektryków, bo to ściema
marketingowa
i trzeba mieć 2. samochód spalinowy do jeżdżenia.
To podobnie jak z ogrzewaniem mieszkania, domu prądem
Wszyscy zbankrutowali bo prąd podrożał do 1,30 zł/ kWh i dalej zdrożeje
a taryfę nocną Tauron zlikwidował po przekroczeniu limitu 3000 kWh rocznie
-
43. Data: 2023-12-18 20:46:36
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Pete <n...@n...com>
W dniu 18.12.2023 o 18:34, Myjk pisze:
> Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
>
>> Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
>> i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
>> zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
>
> Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
> oczywiście spada w czasie ogrzewania.
Ale mówili, że o połowę czy mówili ogólnie, że spada? ;)
>
>> Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
>> "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
>> UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
>> temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
>> pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
>> mogą go zmniejszyć."
>
> I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
> że jak zaczniesz butować od świateł do świateł,
Tak jak w elektryku.
że w zimie jak ogrzewasz
> kabinę to spalanie wzrasta
Dwukrotnie, jak w elektryku? :D
Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało, akurat ogrzewanie
kabiny jest ciepłem odpadowym.
>, jak używasz klimy w lecie to spalanie też
> wzrasta?
o 5%. A o ile w elektryku?
Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
P.S.
Ww. to były pytania retoryczne :P
--
Pete
-
44. Data: 2023-12-18 21:45:46
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: a a <m...@g...com>
On Monday 18 December 2023 at 20:46:42 UTC+1, Pete wrote:
> W dniu 18.12.2023 o 18:34, Myjk pisze:
> > Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
> >
> >> Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
> >> i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
> >> zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
> >
> > Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
> > oczywiście spada w czasie ogrzewania.
> Ale mówili, że o połowę czy mówili ogólnie, że spada? ;)
> >
> >> Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
> >> "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
> >> UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
> >> temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
> >> pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
> >> mogą go zmniejszyć."
> >
> > I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
> > że jak zaczniesz butować od świateł do świateł,
> Tak jak w elektryku.
> że w zimie jak ogrzewasz
> > kabinę to spalanie wzrasta
> Dwukrotnie, jak w elektryku? :D
>
> Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało, akurat ogrzewanie
> kabiny jest ciepłem odpadowym.
> >, jak używasz klimy w lecie to spalanie też
> > wzrasta?
> o 5%. A o ile w elektryku?
> Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
>
> P.S.
> Ww. to były pytania retoryczne :P
>
> --
> Pete
Elektryki w klimacie mroźnej i śnieżnej zimy to fake i hoax
i oszustów powinni aresztować
Elektryk nie ma ciepła spalania paliwa , używanego do ogrzewania kabiny.
A podczas mrozów, aby ogrzać 2-3-4 m3 kabiny
to 1 kW przez godzinę może wystarc zy, ale to ogrzeanie trzeba podtrzymywać, bo
kabina na mrozie się wychładza, a kierowca oddechem ogrzeje niewiele.
Wystarczy wsadzić do elektryka grzejnik elektryczny podczas mrozów i sprawdzic zużyc,
ile energii
Ale strata energii na ogrzewanie elektryka podczas mrozów jest ewidetna.
I jeszcze gorzej z elektrycznymi autobusami, bo tam kubatura do ogrzania to 50 m3
a szyby , blacha nie izolują
-
45. Data: 2023-12-19 02:38:51
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
poniedziałek, 18 grudnia 2023 o 21:45:48 UTC+1 a a napisał(a):
> On Monday 18 December 2023 at 20:46:42 UTC+1, Pete wrote:
> > W dniu 18.12.2023 o 18:34, Myjk pisze:
> > > Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
> > >
> > >> Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
> > >> i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
> > >> zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
> > >
> > > Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
> > > oczywiście spada w czasie ogrzewania.
> > Ale mówili, że o połowę czy mówili ogólnie, że spada? ;)
> > >
> > >> Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
> > >> "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
> > >> UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
> > >> temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
> > >> pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
> > >> mogą go zmniejszyć."
> > >
> > > I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
> > > że jak zaczniesz butować od świateł do świateł,
> > Tak jak w elektryku.
> > że w zimie jak ogrzewasz
> > > kabinę to spalanie wzrasta
> > Dwukrotnie, jak w elektryku? :D
> >
> > Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało, akurat ogrzewanie
> > kabiny jest ciepłem odpadowym.
> > >, jak używasz klimy w lecie to spalanie też
> > > wzrasta?
> > o 5%. A o ile w elektryku?
> > Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
> >
> > P.S.
> > Ww. to były pytania retoryczne :P
> >
> > --
> > Pete
> Elektryki w klimacie mroźnej i śnieżnej zimy to fake i hoax
> i oszustów powinni aresztować
>
> Elektryk nie ma ciepła spalania paliwa , używanego do ogrzewania kabiny.
>
> A podczas mrozów, aby ogrzać 2-3-4 m3 kabiny
>
> to 1 kW przez godzinę może wystarc zy, ale to ogrzeanie trzeba podtrzymywać, bo
kabina na mrozie się wychładza, a kierowca oddechem ogrzeje niewiele.
>
> Wystarczy wsadzić do elektryka grzejnik elektryczny podczas mrozów i sprawdzic
zużyc,
> ile energii
>
> Ale strata energii na ogrzewanie elektryka podczas mrozów jest ewidetna.
>
> I jeszcze gorzej z elektrycznymi autobusami, bo tam kubatura do ogrzania to 50 m3
> a szyby , blacha nie izolują
Google spytane o ogrzewanie w autobusach odpowiedziało
"Żeby pasażerom było ciepło, w specjalnym piecu spalana jest ropa. Dlatego autobusy
elektryczne, choć mają być zeroemisyjne, wcale takie nie są. - Właściwie nie ma
autobusów elektrycznych, które nie miałyby ogrzewania na ropę. Piec jest uruchamiany,
kiedy temperatura spada poniżej 5 stopni Celsjusza."
-
46. Data: 2023-12-19 03:11:31
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: a a <m...@g...com>
On Tuesday 19 December 2023 at 02:38:54 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
> poniedziałek, 18 grudnia 2023 o 21:45:48 UTC+1 a a napisał(a):
> > On Monday 18 December 2023 at 20:46:42 UTC+1, Pete wrote:
> > > W dniu 18.12.2023 o 18:34, Myjk pisze:
> > > > Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
> > > >
> > > >> Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
> > > >> i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
> > > >> zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
> > > >
> > > > Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
> > > > oczywiście spada w czasie ogrzewania.
> > > Ale mówili, że o połowę czy mówili ogólnie, że spada? ;)
> > > >
> > > >> Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
> > > >> "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
> > > >> UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
> > > >> temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
> > > >> pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
> > > >> mogą go zmniejszyć."
> > > >
> > > > I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
> > > > że jak zaczniesz butować od świateł do świateł,
> > > Tak jak w elektryku.
> > > że w zimie jak ogrzewasz
> > > > kabinę to spalanie wzrasta
> > > Dwukrotnie, jak w elektryku? :D
> > >
> > > Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało, akurat ogrzewanie
> > > kabiny jest ciepłem odpadowym.
> > > >, jak używasz klimy w lecie to spalanie też
> > > > wzrasta?
> > > o 5%. A o ile w elektryku?
> > > Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
> > >
> > > P.S.
> > > Ww. to były pytania retoryczne :P
> > >
> > > --
> > > Pete
> > Elektryki w klimacie mroźnej i śnieżnej zimy to fake i hoax
> > i oszustów powinni aresztować
> >
> > Elektryk nie ma ciepła spalania paliwa , używanego do ogrzewania kabiny.
> >
> > A podczas mrozów, aby ogrzać 2-3-4 m3 kabiny
> >
> > to 1 kW przez godzinę może wystarc zy, ale to ogrzeanie trzeba podtrzymywać, bo
kabina na mrozie się wychładza, a kierowca oddechem ogrzeje niewiele.
> >
> > Wystarczy wsadzić do elektryka grzejnik elektryczny podczas mrozów i sprawdzic
zużyc,
> > ile energii
> >
> > Ale strata energii na ogrzewanie elektryka podczas mrozów jest ewidetna.
> >
> > I jeszcze gorzej z elektrycznymi autobusami, bo tam kubatura do ogrzania to 50 m3
> > a szyby , blacha nie izolują
> Google spytane o ogrzewanie w autobusach odpowiedziało
> "Żeby pasażerom było ciepło, w specjalnym piecu spalana jest ropa. Dlatego autobusy
elektryczne, choć mają być zeroemisyjne, wcale takie nie są. - Właściwie nie ma
autobusów elektrycznych, które nie miałyby ogrzewania na ropę. Piec jest uruchamiany,
kiedy temperatura spada poniżej 5 stopni Celsjusza."
Kucharski sprowadza chińskie autobusy elektryczne to go zapytaj, czy wyposażone w
webasto na ropę
To może Tesla też ma ukryte ogrzewanie na ropę ?
Jak Tesla zbankrutuje, to Chińczyk zaoferuje elektryki ocieplane steropianem.
\
Powiedz gógle , że jest gópi jak but
Jest w elektrycznych autobusach webasto, ale jako elektryczny grzejnik 10-12 kW
https://www.automotiveworld.com/news-releases/buswor
ld-2023-webasto-bundles-electric-heating-and-air-con
ditioning-technology-for-thermal-management-in-elect
ric-buses/
Busworld 2023: Webasto bundles electric heating and air-conditioning technology for
thermal management in electric buses
Under the motto "We electrify your bus together," the electromobility systems partner
is exhibiting an intelligent combination of individual electrical components to
create a scalable thermal management system.
September 27, 2023
Tu czytaj
"Whether in electric minibuses or city buses - Webasto's High-Voltage Heaters (HVH)
convert electrical energy into heat at an efficiency close to 100 percent. At the
Busworld Europe exhibition in Brussels from October 7 to 12 (Hall 7, Booth 7113) the
company is exhibiting the latest members of its HVH family that deliver 10 and 12
kilowatts (kW) of heat output respectively. These are the second generation models of
the world's first 800-volt heater to enter series production. Together with the new
CoolTop 80-e (CT 80-e) electric rooftop air-conditioner, the heating and cooling
units form the basis for feel-good temperatures all year round - from the driver's
cab to the passenger cabin. In conjunction with the intelligent Cronus Smart control
unit, Webasto also combines various components from its heating and air-conditioning
technology portfolio to create the centrally controllable electric Thermal Management
(eTM) system, which keeps both the traction batteries and the passenger cabin at the
ideal operating temperature.
Pioneering electric heating
The new models allow Webasto to offer efficient electric heating solutions for all
conceivable application scenarios. The HVH 100 Compact and the HVH 100 Compact + each
offer a heat output of 10 kilowatts. With a height of just 7 centimeters, they are
smaller than a DIN A4 sheet of paper and designed to operate at a voltage range of
between 250 and 880 volts. Communication takes place via LIN bus, which facilitates
the heater's technical integration into the vehicle.
The HVH 100 Compact + models with a heat output of 10 kilowatts and the HVH 120 with
an output of 12 kilowatts are also compatible with the CAN-protocol. Their compact
housing and flexible connectivity options offer manufacturers many options for easily
integrating the units into their vehicles. Thanks to precise and virtually stepless
control of the maximum output and target temperature, the High-Voltage Heaters always
operate at maximum efficiency.
A special heating layer bonded onto the heat exchanger means that they not only
deliver heat at the touch of a button, but can also be safely discharged in a
fraction of a second by actively discharging the intermediate circuit capacitors.
Webasto's High-Voltage Heaters are protected against cyber attacks in accordance with
ISO 21434 while functional safety is ensured in accordance with ISO 26262. Webasto
specifies a service life of at least 15,000 hours or 15 years for its electric
heaters.
Electric air conditioning technology premiere
Webasto is exhibiting its first all-electric rooftop air conditioner for small buses:
the CoolTop 80-e (CT 80-e) with a cooling capacity of 7.5 kilowatts. The air flow
rate of the CT80-e is 2,100 cubic meters of air per hour and the unit optionally
features a PEPA-F air filter that removes even the smallest particles from the air,
including viruses. This compact powerhouse operates in the high-voltage range between
200 and 430 volts and is designed for temperatures from -20 to +45 degrees Celsius.
Webasto uses the latest R1234yf coolant to ensure environmentally friendly operation.
Heating and air conditioning technology from a single source
Webasto's electric Thermal Management (eTM) system is a modular solution comprising
electric heating and air conditioning technology that controls traction battery
thermal management as well as ensuring a feel-good climate for passengers and
drivers. For the first time, the company is combining a range of individual
components to match the eTM to the heating requirements of the respective vehicle
type. The system is based on a heat pump which, in combination with heat exchangers,
High-Voltage Heaters, underfloor heating and electric rooftop air conditioners,
ensures pleasant temperatures in all areas of the vehicle. Peak energy efficiency
values are achieved thanks to the high efficiency of the air-conditioning technology
employed and intelligent heat recovery from the electric motor. E-vehicles featuring
electric thermal management achieve up to 40 percent greater range because the
traction batteries are maintained at a uniform temperature in summer and winter
alike. The flexible design options offered by the scalable system, combined with its
simple implementation, also assure manufacturers of rapid vehicle integration.
Greater electric range with Range Plus
Another highlight of Webasto's appearance at the exhibition is Range Plus. For
electric minibuses and vans, the retrofittable air heater - along with its associated
tank - forms a separate heating circuit in the vehicle which relieves the load on the
traction batteries in winter. Range Plus is compatible with the sustainable HVO fuel
and the system delivers an increase in the overall range of e-minibuses by up to 80
kilometers in the cold season.
"At Busworld 2023, Webasto is underlining its corporate identity as a systems partner
for e-mobility. Our Standard Battery System is already powering a large number of
electric special-purpose vehicles. It is only logical for us to add fully
comprehensive thermal management solutions to our portfolio. This will allow us to
increase both vehicle performance and on-board comfort," comments Heike Niehues,
Executive Vice President Webasto Customized Solutions. "On the one hand, our
customers benefit from optimally matched components and corresponding expertise in
the field of electrification, while on the other, we provide a broad range of
services to closely support customers' electrification projects right from the
outset."
SOURCE: Webasto
-
47. Data: 2023-12-19 07:40:49
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-12-2023 o 20:46, Pete pisze:
> Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
Ale dlatego, że nie mogą się naładować, czy dlatego, że w domu będzie
taniej?
Bo to jakby nie to samo, a to jest podstawowy powód że "jakoś dojadę".
Mnie też się czasem zdarza się toczyć (ale ogrzewania nie wyłączam, bo
to robi niewielką różnicę).
Ale w ice też się zdarzało, gdy ceny paliw na trasie były dużo wyższe
niż koło domu.....
-
48. Data: 2023-12-19 07:42:56
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Kris <k...@g...com>
poniedziałek, 18 grudnia 2023 o 18:28:26 UTC+1 Myjk napisał(a):
> Mon, 18 Dec 2023 00:54:48 -0800 (PST), Kris
> > Gość kupił auto które wg producenta miało mieć zasięg 300 km a ma 170 km teraz.
> > I dla tej konkretnie osoby i staje się bezużyteczne
> Skoro gość użytkuje go jak diesla, albo co gorzej butuje go notorycznie,
> bo jak już wspominałem elektryk przeraźliwie prowokuje do dynamicznej
> jazdy, jeździ od świateł do świateł bez rekuperacji, a na dodatek zostawia
> go na "chodzie" jak idzie do klienta i zużywa energię na jałowe grzanie to
> co się dziwić że ma połowę zasięgu --
Masz dziwną manierę traktowania innych jak idiotów.
Skoro Ty czy Cavallino nauczyliscie się jeździć elektrycznym autem to tym bardziej tą
sprawność opanowal zwykły kurier.
-
49. Data: 2023-12-19 15:47:21
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 18 Dec 2023 20:46:36 +0100, Pete
> W dniu 18.12.2023 o 18:34, Myjk pisze:
>> Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
>>
>>> Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
>>> i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
>>> zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
>>
>> Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
>> oczywiście spada w czasie ogrzewania.
>
> Ale mówili, że o połowę czy mówili ogólnie, że spada? ;)
A w którym elektryku spada o połowę, skoro 2-3kWh w ciągu
godziny idzie na ogrzanie kabiny, a na jazdę 15-20kWh?
Pokaż no to jakim matematycznym cudem 3 z 15 to jest 50%.
>>> Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
>>> "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
>>> UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
>>> temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
>>> pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
>>> mogą go zmniejszyć."
>>
>> I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
>> że jak zaczniesz butować od świateł do świateł,
> Tak jak w elektryku.
Widać że nigdy nawet w elektryku nie siedziałeś,
o jeździe nie wspominając.
> że w zimie jak ogrzewasz
>> kabinę to spalanie wzrasta
> Dwukrotnie, jak w elektryku? :D
I znowu to samo, 3 z 15 -- to jest dwukrotnie?
A samochód jak ma pompę ciepła i zużywa dzięki
COP 1/3 tego, to ile ci wychodzi? Pewnie 75%.
> Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało,
Raczej tobie, chyba od wdychania spalin.
> akurat ogrzewanie kabiny jest ciepłem odpadowym.
Oczywiście, i dlatego w poprzednim dieslu miałem automatyczne webasto, żeby
czym prędzej dogrzać silnik podczas startu bo inaczej grzął się paręnaście
kilometrów i syfił, webasto które potrafiło się załączać w czasie jazdy po
autostradzie (sic!) albo podczas stania w korku na biegu jałowym, żeby
dogrzać silnik, bo stygł.
Serio nie zauważasz zwiększonego zużycia paliwa w zimie? Bo to że silnik
jest mocno stratny nie znaczy że ciepła do pracy nie wymaga i że całe
ciepło jest opadowe, szczególnie w zimie. Może ty po prostu rowerem
jeździsz a samochodach spalinowych masz równie blade pojęcie co pojazdach
elektrycznych?
>>, jak używasz klimy w lecie to spalanie też
>> wzrasta?
>
> o 5%. A o ile w elektryku?
Zdecydowanie mniej niż przy ogrzewaniu, bo z zasady działania chłodzić
można tylko przy udziale pompy ciepła. Czekam zatem aż wyliczysz ile zużywa
faktycznie ogrzewanie, to będziesz też wiedzieć ile na chłodzenie idzie.
BTW a tu test z 3500km teslą (bez pompy ciepła do grzania) lato vs zima:
https://www.youtube.com/watch?v=uC95WACQhCY
https://www.youtube.com/watch?v=UskzfQJt2Bc
Konkretnie to wynik masz tutaj:
https://youtu.be/UskzfQJt2Bc?si=RQ1lzzSIVoMSFedv&t=3
23
> Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
Tak, tak, pewnie tak samo ich znasz jak kris wydział setki
elektryków wiezionych na lawetach (a w zasadzie nie wiezionych
bo nie chcą laweciarze ich wozić) po 5h stania w korku.
> P.S.
> Ww. to były pytania retoryczne :P
Chyba jednak nie, skoro trzeba ci wykładać odpowiedzi.
--
Pozdor
Myjk
-
50. Data: 2023-12-19 16:51:21
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: a a <m...@g...com>
On Tuesday 19 December 2023 at 15:47:17 UTC+1, Myjk wrote:
> Mon, 18 Dec 2023 20:46:36 +0100, Pete
> > W dniu 18.12.2023 o 18:34, Myjk pisze:
> >> Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
> >>
> >>> Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
> >>> i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
> >>> zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
> >>
> >> Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
> >> oczywiście spada w czasie ogrzewania.
> >
> > Ale mówili, że o połowę czy mówili ogólnie, że spada? ;)
> A w którym elektryku spada o połowę, skoro 2-3kWh w ciągu
> godziny idzie na ogrzanie kabiny, a na jazdę 15-20kWh?
> Pokaż no to jakim matematycznym cudem 3 z 15 to jest 50%.
> >>> Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
> >>> "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
> >>> UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
> >>> temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
> >>> pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
> >>> mogą go zmniejszyć."
> >>
> >> I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
> >> że jak zaczniesz butować od świateł do świateł,
> > Tak jak w elektryku.
> Widać że nigdy nawet w elektryku nie siedziałeś,
> o jeździe nie wspominając.
> > że w zimie jak ogrzewasz
> >> kabinę to spalanie wzrasta
> > Dwukrotnie, jak w elektryku? :D
> I znowu to samo, 3 z 15 -- to jest dwukrotnie?
> A samochód jak ma pompę ciepła i zużywa dzięki
> COP 1/3 tego, to ile ci wychodzi? Pewnie 75%.
> > Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało,
> Raczej tobie, chyba od wdychania spalin.
> > akurat ogrzewanie kabiny jest ciepłem odpadowym.
> Oczywiście, i dlatego w poprzednim dieslu miałem automatyczne webasto, żeby
> czym prędzej dogrzać silnik podczas startu bo inaczej grzął się paręnaście
> kilometrów i syfił, webasto które potrafiło się załączać w czasie jazdy po
> autostradzie (sic!) albo podczas stania w korku na biegu jałowym, żeby
> dogrzać silnik, bo stygł.
>
> Serio nie zauważasz zwiększonego zużycia paliwa w zimie? Bo to że silnik
> jest mocno stratny nie znaczy że ciepła do pracy nie wymaga i że całe
> ciepło jest opadowe, szczególnie w zimie. Może ty po prostu rowerem
> jeździsz a samochodach spalinowych masz równie blade pojęcie co pojazdach
> elektrycznych?
> >>, jak używasz klimy w lecie to spalanie też
> >> wzrasta?
> >
> > o 5%. A o ile w elektryku?
> Zdecydowanie mniej niż przy ogrzewaniu, bo z zasady działania chłodzić
> można tylko przy udziale pompy ciepła. Czekam zatem aż wyliczysz ile zużywa
> faktycznie ogrzewanie, to będziesz też wiedzieć ile na chłodzenie idzie.
>
> BTW a tu test z 3500km teslą (bez pompy ciepła do grzania) lato vs zima:
>
> https://www.youtube.com/watch?v=uC95WACQhCY
> https://www.youtube.com/watch?v=UskzfQJt2Bc
>
> Konkretnie to wynik masz tutaj:
> https://youtu.be/UskzfQJt2Bc?si=RQ1lzzSIVoMSFedv&t=3
23
> > Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
> Tak, tak, pewnie tak samo ich znasz jak kris wydział setki
> elektryków wiezionych na lawetach (a w zasadzie nie wiezionych
> bo nie chcą laweciarze ich wozić) po 5h stania w korku.
> > P.S.
> > Ww. to były pytania retoryczne :P
> Chyba jednak nie, skoro trzeba ci wykładać odpowiedzi.
>
> --
> Pozdor
> Myjk
"
"I znowu to samo, 3 z 15 -- to jest dwukrotnie?
"A samochód jak ma pompę ciepła i zużywa dzięki
"COP 1/3 tego, to ile ci wychodzi? Pewnie 75%.
Podczas mrozów sprawnośc pompy ciepła to mniej niz COP 1
bo to ściema i fake marketingowy, aby sprzedać niekumatym Zenkom klimę z odwróconym
obiegiem
i nazywac pompą ciepla
"Oczywiście, i dlatego w poprzednim dieslu miałem automatyczne webasto, żeby
"czym prędzej dogrzać silnik podczas startu bo inaczej grzął się paręnaście
"kilometrów i syfił, webasto które potrafiło się załączać w czasie jazdy po
"autostradzie (sic!) albo podczas stania w korku na biegu jałowym, żeby
"dogrzać silnik, bo stygł.
ściemniasz
webasto to ogrzewanie wnętrza i nie ma nic wspólnego z grzaniem silnika
Moc webasto to 5-10 kW
A silnik ma moc 10 x większą
Silnik diesla ma 2.-gi obieg i odzyskuje ciepło ze spalin, ale w obiegu płynu
chłodzącego.\
Nic nie dogrzewa silnika na biegu jałowym, bo nie ma takiej potrzeby
Jak nie wiesz co to webasto pytaj producenta
Tam jest wymiennik separujący gorące spaliny od ciepła nadmuchiwanego do kabiny
samochodu,
ale moc grzejnika 10 razy mniejsza od mocy silnika
A jak silnik stygnie na biegu jałowym to znaczy, że samochód złom
i daje się blendę na grilla