  • 31. Data: 2011-09-23 19:51:40
    Temat: Re: nudne, sztampowe domywszedzie - dlaczego?
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e7cdf2d$1@news.home.net.pl...

    Tylko mnie posłuchaj. Jak mają laser rotacyjny to niech szybko wykreślą
    linie sufitów i szybko profile przyścienne we wszystkich pomieszczeniach.
    Dalej robisz inspekcję czy kable wchodzące na więźbę nie są napięte i
    zaznaczasz ich położenie na przyściennych. Warto to zaznaczyć sobie.
    Dalej oklejasz szczyty od tej listwy przyściennej. jak murłaty są na
    ścianach wewnętrznych to też je obudowujesz styropianem na klej piankowy.
    Jak masz już oklejone to dopiero wolno im zacząć zakładać sufity.
    I na końcu robisz wsyp.

    Ale pamiętaj o jeszcze jednym. Żeby profile przyścienne do sufitów
    przykleili na akryl albo dali pod taśmę rozprężną. Bo jak pęknie to bedzie
    dysza :-)
    Sprawdź ile centymetrów granulatu zapewnia wiatroizolacyjność. jak
    dasz/przewidzisz za mało to bedziesz tam właził za rok i
    dosypywał/przerabiał.

  • 32. Data: 2011-09-23 20:02:02
    Od: "tomek" <d...@g...pl>

    Witam, widze quent że montujesz rolety zewnętrzne. Czy możesz napisać
    jakiego producena są te rolety i okna. Zauważyłem też, że przesunąłeś
    nadproże do tych rolet. Mogę wiedzieć ile cm?
    Ja aktualnie zakończyłem etap zero i w planach też mam rolety. Za tydzień
    jedziemy dalej z budową i nie wiem jeszcze jakie kroki mam poczynić w
    kwesti rolet zewnętrznych.
    A czy nie chciałeś rolet z silnikiem elektrycznym, widze u ciebie ręczne
    otwieracze do tych rolet??

    pozdrawiam
    tomek

    > Wklejałem wcześniej
    > https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu

  • 33. Data: 2011-09-23 20:34:59
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    > Zrób z tym coś. Oklej. masz tam miejsce? Góra, dół i po bokach.

    kiki, fajnie ze chce si sie doradzac - ale zrób to w jednym poscie :-)

    b.

  • 34. Data: 2011-09-23 21:35:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-09-2011 o 13:53:07 Wojtek <m...@v...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Pytanie w tutule dosyc prowokacyjne :)
    > Czytam grupe (wiedza potrzebna przy remoncie) i czasami trafiaja sie
    > prosby o ocene projektow/kolorow itp. Sa to glownie typowe domki z
    > dachami dwuspadzistymi, z poddaszem uzytkowym. Przejezdzajac przez
    > tereny, gdzie powstaja nowe domy tez dominuja wlasnie takie projekty.
    > Zastanawiam sie dlaczego ludzie nie buduja domow, ktore mialyby
    > nowoczesniejsza architekture niz te typowe .
    Bo to wynika z tradycji, oglądałeś skrzypka na dachu?
    co najważniejsze było dla tamtych żydów?
    Tradycja.
    I tutaj podobnie jest, jedź na podhale czy na wieś łowicką i spróbuj
    znaleść
    dom z płaskim dachem.

    > Czy to wynika tylko z gustow, z ograniczen zwiazanych z planami
    > zagospodarowania przestrzennego, kosztami budowy?
    >
    > Chodzi mi np. o takie projekty:
    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/6417-fryderyk
    Brzydki i nigdzie nie pasuje, poza tym większość planów MZPT go na dzień
    dobry uwala.

    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/8678-biale-piaski
    -m50
    Złe proporcje, wygląda jak kostka z lat 70 przykryta kopertówką,
    przez to źle wygląda.

    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/12994-lk-787
    dom bez okapów wygląda dziko, poza tym widzę problemy wykonawcze
    z rynnami.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 35. Data: 2011-09-23 22:01:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Wklejałem wcześniej
    > https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu

    elektrykę sobie sam robiłeś?

    bo sposób prowadzenia przewodów nie jest zbyt kanoniczny.

    generalnie strach wywierciś jakąś dziurę w scianie bo wszędzie masz kable i
    to bez żadnej logiki.

    zwykle stosuje sie zasade że kable chodzą od punktów w góre lub w dół a u
    ciebie chodzą we wszytskie strony i jeszcze potrafią po drodze zmienić
    kierunek.

  • 36. Data: 2011-09-23 22:03:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > przez to źle wygląda.

    > dom bez okapów wygląda dziko, poza tym widzę problemy wykonawcze

    no właśnie sztampa i nuda.

  • 37. Data: 2011-09-23 22:33:30
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 23 Wrz, 13:53, Wojtek <m...@v...pl> wrote:
> [...]
    > Czy to wynika tylko z gustow, z ograniczen zwiazanych z planami
    > zagospodarowania przestrzennego, kosztami budowy?

    chyba troche przesadzasz...
    mieszkam w niewielkiej miescinie <50tys i odpowiednik pierwszego z
    tych projektow znam w 2 wersjach (jedna ciagle w budowie), odpowiednik
    drugiego projektu stawia moj kolega (zalezalo mu na pelnym pietrze bez
    skosow) a trzeci z tych projektow jest moim zdaniem skrajnie
    nieciekawy.

    Ja akurat stanwiam trivial, banał i sztampe, co jest o tyle ciekawe,
    ze mam projekt indywidualny :) Aleakurat na ta sztampa jest skrojona
    na moja miare, pod moja waska dzialke i bierze pod uwage wykusz na
    ktory uparla sie moja luba i podwojny garaz na ktory uparlem sie ja.
    Reszte zrobily warunki budowy okreslajace ze ma to byc dom parterowy z
    miekszalnym poddaszem o skosie polaci z przedzialu x-y i kalenicy nie
    wyzszej niz z. Wprawdzie architekcie namawiali nas na nowoczesna
    kostke ale nie chcialo mi sie walczyc z gmina a poza tym chyba nie
    bylem wtedy przygotowany na takie przemyslenia, tym bardziej ze
    proponowane kostki byly malo atrakcyjnie architektonicznie.

    Obecnie moze bym sie zdecydowal na ekstrawagancje, ale obecnie to ja
    jestem innym inwestorem niz bylem 3 lata temu.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 38. Data: 2011-09-24 02:48:43
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik shaman napisał:
    > Obecnie moze bym sie zdecydowal na ekstrawagancje, ale obecnie to ja
    > jestem innym inwestorem niz bylem 3 lata temu.

    Ot jak budowa kształtuje osobowość :-D

    Ale to fakt - w praktyce wszystko się koryguje - zapędy i wyobrażenia
    szczególnie.

    pozdr
    Robert G.

  • 39. Data: 2011-09-24 11:22:27
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 21:04:20 +0200, kiki napisał(a):

> [...]
    > Na końcu wystaje z ziemi taki mały komin z siatką i filtrem na metr żeby go
    > śnieg nie zasypał.
    > Podobno powietrze zasysane np przy -15 po przejściu 50-70m takiej rury
    > wchodzi do rekuperatora o temperaturze bliskiej zeru.
    > Po wymianie w rekuperatorze zostaje tylko niewiele aby podnieść temperaturę
    > do 24 stopni.
    > Podobno to działa.
    > Są nawet specjalne wymienniki gruntowe, płytowe, zakopywane na płasko. Ale
    > gołe rury z kwasówki zakopame w ziemię daja piorunującego kopa ciepła w

    I niestety przy okazji robią (za sprawą wilgoci) za wylęgarnię form
    życia :-/

    --
    ŁC
    Lepszy mały chuj, własny i z przodu, niż duży, ale obcy i z tyłu

  • 40. Data: 2011-09-24 14:17:13
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "ŁC" <a...@r...to> wrote in message

    > I niestety przy okazji robią (za sprawą wilgoci) za wylęgarnię form
    > życia :-/

    Podobno są rury bakteriobójcze czymś o środka powleczone. No i pewnie trzeba
    tam wpuszczać coś na zasadzie czyszczenia klimy w aucie, co pewien czas.
    Trzeba sprawę rozeznać ale termodynamicznie to ma sens. Jedynie formy życia
    są przeszkodą.