  • 81. Data: 2011-09-29 07:54:33
    Temat: Re: nudne, sztampowe domywszedzie - dlaczego?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Wrz, 02:45, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > A ile masz metr w domu i kubature? Same podlog wki ?

    Ogrzewane to mam parter ~110m2 (w 30m2 garazu mam tez podlogowke ale
    nie ma sensu jej odpalac bo zawsze jest tam w okolicy 10-12stC),
    poddasze ~90m2 i piwnice ~110m2 (tu mam drugi garaz 30m2 ktorego tez
    nie grzeje bo nie ma sensu ;-) Czyli lacznie grzewane 310m2 ale
    zaznaczyc trzeba ze w tym jest 110m2 piwnic ktorych ogrzewanie
    kosztuje tyle co nic (na obliczone ~8kW na piwnice trzeba jakies
    1-1,5 :)

    Kubatura to parter 110 * 2,7 = 300m3, poddasze 80 * ciezko powiedziec
    ile bo mam niska scianke i same skosy wiec pewnie srednia wyjdzie w
    okolicy 1,5 czyli 120m3 plus piwnica 110m2 * 2,7 = 300m3. Czyli w
    praktyce 420m3 plus 300m3 piwnicy :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 82. Data: 2011-09-29 07:56:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Wrz, 02:45, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > A ile masz metr w domu i kubature? Same podlog wki ?

    Aha - oczywiscie same podlogowki, 100%. Oba garaze, piwnice, lazienki,
    kuchnie, sypialnie - wszystko podlogowka. Jeden jedyny grzejnik jaki
    mam to drabinka w lazience na parterze zasilana normalnie z
    rozdzielacza podlogowki - bardziej w charakterze wieszaka niz
    grzejnika bo sama podlogowka tam wystarcza :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 83. Data: 2011-09-29 12:12:50
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 16:24:53 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > GWC daje sie jako element czerpni powietrza...
    >
    > w lecie mamy powietrze schłodzone a w zimie wstepnie podgrzane.
    Ale mu tu o takim specjalnym, cieczowym. Pozwalającym na łątwe włączenie
    po reku,nie tylko przed.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 84. Data: 2011-09-29 12:13:07
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 22:30:22 -0700, Adam napisał(a):

    > Tzn. chcesz wstawic na stale dwa wymienniki w instalacje ? :) pozdr.
    Tak chyba naprościej?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 85. Data: 2011-09-29 13:27:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Wrz, 14:13, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:

    > Tak chyba naprościej?

    Bez sensu wydana podwojnie kasa, a oszczednosci zostana zjedzone przez
    wiekszy zjadany prad przez wentylatory (dwa wymienniki to 2 x wieksze
    opory) i sam koszt wymiennikow. Pomijam juz fakt ze masz w planach
    robic to na chlodnicy samochodowej ktora do tego celu nie bardzo sie
    nadaje - to ja juz wole wpiac dokladnie zaprojektowany wymiennik przed
    wlot do reku i miec to zrobione na tip top z glowa :) Wpinanie dwoch
    chlodnic samochodowych w instalacje wentylacji.. No coz - robisz co
    chcesz, mi sie zdaje ze wynik bedzie marny.
    pozdr.

    --
    Adam