  • 1. Data: 2009-01-20 08:45:08
    Temat: Re: numer domu - czy wymagany prawnie?
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Mam takie pytanie, czy jest prawnie wymagane umocowanie
    > w widocznym miejscu na elewacji, numeru porzadkowego budynku?
    > Pytanie sie zrodziło po ostatnim wydarzeniu na wsi, gdzie mieszka moja
    > matka. Policja wystawiła mandaty kilku sasiadom za nie posiadanie
    > numeru budynku na elewacji.
    > Jezeli ktos zna podstawe prawna, prosze o nakierowanie lub link,
    > poniewaz sam jakos nic nie znalazlem.

    właściwie to co znalazłem to:
    http://e-prawnik.pl/archiwum-14/numeracja-nieruchomo
    sci,odpowiedzi,prawo-cywilne-1
    http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=7
    6448

    ale mowi sie tu o obowiazku nadania numerow i nazw ale nic nie
    ma o obowiazku oznakowania.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2009-01-20 09:09:18
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Darek napisal:
> [...]
    6448

    > ale mowi sie tu o obowiazku nadania numerow i nazw ale nic nie

    Bo zle patrzysz.

    Prawo geodezyjne i kartograficzne

    Dziennik Ustaw 2005 nr 240 poz. 2027

    Art.47b. ust.1.
    Wlasciciele nieruchomosci zabudowanych oraz nieruchomosci przeznaczonych pod zabudowe
    zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego sa obowiazani umiescic
    na nieruchomosci, w widocznym miejscu, tabliczke z numerem porzadkowym nieruchomosci
    oraz utrzymywac ja w nalezytym stanie.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-01-21 05:45:02
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

> [...]

    umiescic
    >na nieruchomosci, w widocznym miejscu, tabliczke z numerem porzadkowym

    Czyli jesli mam tablicze z numerem domu umieszczoną na ogrodzeniu obok
    furtki wejsciowej
    (lepiej widoczna z drogi), to moge dostać mandat ?

    Adam

  • 4. Data: 2009-01-21 05:46:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Adam L. napisal:
    > Czyli jesli mam tablicze z numerem domu umieszczoną na ogrodzeniu obok
    > furtki wejsciowej
    > (lepiej widoczna z drogi), to moge dostać mandat ?

    A niby dlaczego? Nieruchomoscia jest DZIALKA, nie budynek.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-01-21 13:51:48
    Od: "yoozeph" <y...@w...pl>

    A niby dlaczego? Nieruchomoscia jest DZIALKA, nie budynek.

    i jedno i drugie jest nieruchością :P

    --
    yoozeph

  • 6. Data: 2009-01-21 18:55:17
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    yoozeph pisze:
    > Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A niby dlaczego? Nieruchomoscia jest DZIALKA, nie budynek.
    >

    > i jedno i drugie jest nieruchością :P

    Budynek może być nieruchomy ;o), ale nieruchomością nie jest. Budynek to
    naniesienie.
    Nieruchomości nie da się w żaden sposób zlikwidować, a budynek i owszem ;o)

    BR
    Igus'

  • 7. Data: 2009-01-21 21:44:52
    Od: "yoozeph" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > naniesienie.
    > Nieruchomości nie da się w żaden sposób zlikwidować, a budynek i owszem

    Błyskotliwa logika :/
    Nie tylko budynek może byc nieruchością (nieruchomośc budynkowa), ale i
    lokal (neruchomość lokalowa). Owszem, często budynek jest częścią składową
    nieruchomosci gruntowej, ale wynika to raczej z rodzaju praw związanych z
    nieruchomością, a nie koncepcji co jakiej sile sie oprze.
    Sposób ustalania numeracji porzadkowej określa rozporządzenie w sprawie
    numeracji porządkowej nieruchomosci z 2004 (dalekie od doskonałosci, co
    objawia się przy bardziej skomplokowanych sprawach). Jak zauważył Adam L
    delegatura ustawowa ma swoje źródło w PGIK.
    --
    yoozeph