  • 1. Data: 2009-02-23 12:12:41
    Temat: obciążenie drewnianej podłogi
    Od: "piast9" <p...@i...pl>

    Witam
    Mam pytanie odnośnie max bezpiecznego obciążenia podłogi przez planowane
    akwarium. O sam strop wylewany, żelbetonowy się nie martwię ale na nim jest
    podłoga drewniana na legarach. Legary jeśli dobrze pamietam to max co 80 cm
    (licząc mędzy środkami) deska podłogowa to grubość 29 mm. Czy jak postawię
    akwarum ok. 500 l + szafka z osprzetem - nie spowoduje to wygięcia i
    pęknięcia desek podłogowych?

    Rys. poglądowy:

    deski
    |_|_|_|_|______________legar -Akwarium będzie stało wzdłuż legarów..
    | | | | |
    |_|_|_|_|______________legar

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-23 21:03:30
    Temat: Re: obciążenie drewnianej podłogi
    Od: Tomek P <t...@v...pl>

    piast9 pisze:
> [...]
    > (licząc mędzy środkami) deska podłogowa to grubość 29 mm. Czy jak postawię
    > akwarum ok. 500 l + szafka z osprzetem - nie spowoduje to wygięcia i

    Myślę że to bardzo zależy jakie nóżki będzie miała ta szafka, jak będzie
    stała jakiś wąskich cieniutkich nóżkach to może podłoga nie pęknie ale
    nóżki mogą się dość mocno powbijać. Raczej o pekanie podłogi to bym się
    nie bał ale zastanowił bym się nad jakimś zabezpieczeniem od cienkich
    nóżek.
    p.s to chyba jakieś wieloryby będą, albo hodowla karpia wigilijnego?

  • 3. Data: 2009-02-24 09:43:10
    Od: "piast9" <p...@i...pl>

> [...]
    > nóżek.
    > p.s to chyba jakieś wieloryby będą, albo hodowla karpia wigilijnego?

    Postaram się, aby szafka nie miała cienkich nóżek... mam nadzieję, że to
    wystarczy..
    :) akwarium o wymiarach 150x50x60 cm to wcale nie tak dużo.....dla małych
    rybek akwariowych...