  • 1. Data: 2011-10-02 06:02:01
    Temat: obudowa kominka bialym kamieniem - czy to ma sens?
    Od: "tr" <x...@W...gazeta.pl>

    Witam

    czy moze ktos z was probował obudować kominek białym łupanym kamieniem -
    takim jak czasem płoty się robi a wczesniej były domu budowane? nie rozsypei
    się on przy ogrzewaniu i sygnieciu?>

    pozr

    tr

  • 2. Data: 2011-10-02 10:41:01
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > czy moze ktos z was probowa obudowa kominek bia ym upanym kamieniem -
    > takim jak czasem p oty si robi a wczesniej by y domu budowane? nie rozsypei
    > si on przy ogrzewaniu i sygnieciu?>

    a jaki to kamień...?
    ja mam obudowę z płytek gipsowych imitujących piaskowiec
    widzę dwa potencjalne problemy, mogą płytki się odspajać w okolicach
    paleniska, od temperatury, ale to kwestia kleju...
    druga sprawa, to brudzenie się, ten mój gips jest porowaty i chłonie
    sadzę, jak się zmywa, to razem z powierzchnią... w naturalnym kamieniu
    zostanie ona pewnie z porach materiału, szczególnie białego... ale
    zawsze możesz zrobić jakiś cokolik czy ramkę wokół paleniska z innego
    materiału...

    pozdrawiam
    s_13