  • 11. Data: 2011-09-01 23:25:21
    Temat: Re: ocieplenie dachu i ścian
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e5fb8fe$1@news.home.net.pl...

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowice?authkey=Gv1sRgCJCZtYmhtsXTew#564740
    1071724044274

    Żeby odpiłować ściany szczytowe trzeba będzie zdemontować krokwie. Trzeba to
    odpiłować tak żeby było 5-10 cm niżej jak sie zaczyna krokiew , odpiłować za
    długie nadproża.
    Kominy masz chyba systemowe, więc przemarzania nie będzie - chyba, że nie
    wszystko widać.

  • 12. Data: 2011-09-01 23:28:07
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e5fb8fe$1@news.home.net.pl...

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowice?authkey=Gv1sRgCJCZtYmhtsXTew#564740
    0845147631730

    Schody trzeba rozebrać i odizolować od muru. Powinny być samonośne albo stać
    na słupach ale nie przylegać do ściany. Będzie syf i malaria po drugiej
    stronie.

  • 13. Data: 2011-09-02 06:13:40
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Schody trzeba rozebrać i odizolować od muru. Powinny być samonośne albo
    > stać na słupach ale nie przylegać do ściany. Będzie syf i malaria po

    w jakiej odległości powinny stać schodzy od ściany?
    pod spodem na zdjęciu są filary schodów, niektóre są ok 13cm od budynku
    jeden jest 5cm a ten narożny to w zasadzie sie styka z budynkiem,
    czy te filary wszystkie trzeba tez rozebrac?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 14. Data: 2011-09-02 06:15:12
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

> [...]
    > odpiłować za długie nadproża.
    > Kominy masz chyba systemowe, więc przemarzania nie będzie - chyba, że nie

    czy nie wystarczy odpiłować 10cm ze ścian szczytowych?
    nie rozumiem jak nalezy odpiłować nadproża, od której strony i ile cm?
    kominy mam systemowe

  • 15. Data: 2011-09-02 10:04:18
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    > "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e5fb8fe$1@news.home.net.pl...
    >
    > https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowice?authkey=Gv1sRgCJCZtYmhtsXTew#564740
    0781878093362

    > I schody trzeba rozebrać. Całą tą ścianę w garażu pokryje wilgoć i grzyb.
    > Amit tak miał.

    dzięki za wszystkie rady, zrobie tak jak mówisz
    zaważyłem jeszcze że na fundamencie jest tylko folia kubełkowa
    a nie ma styropianu

    czy należy to odkopać i ocieplić 10cm styropianem XPS?
    czy wsadzić go trzeba między scianę a folię kubełkową?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 16. Data: 2011-09-02 10:20:53
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    > "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e5fb8fe$1@news.home.net.pl...
    >
    > https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowice?authkey=Gv1sRgCJCZtYmhtsXTew#564740
    1028500869202

    > Ten szczyt za wysoko i nie powinien dotykać do więźby bo popęka ta cała
    > ścianka,
    >
    > Trzeba wszystko to poobcinać tak na 5cm poniżej krokwii.Oczywiście można
    > wypełnić zaprawą żeby nie wiało porothermem ale obciąć należy.
    > Rób stop i popraw schodzy i ściany szczytowe, wszystkie i zewnętrzne i od
    > działówek.
    > Widziałem tam gdzieś, że belki opierają się na ścianach działowych. czy
    > aby ekipa wie co robi, bo ściana zacznie poziomo pękać.

    rozumiem, że ścianę szczytową ocieplić trzeba styropianem az do do folii

    czy trzeba to zrobić z trzech stron? (zewnątrz, nad ścianą szczytową i np
    trochę od wewnątrz)
    czy może od wewnątrz już wystarczy wełna która będzie pod folią?

  • 17. Data: 2011-09-02 10:22:06
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    udowaBolechowice?authkey=Gv1sRgCJCZtYmhtsXTew

    > A tego to lepiej niech Kiki nie widzi:
    > https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowice?authkey=Gv1sRgCJCZtYmhtsXTew#564740
    0980535941586

    > Jeśli chcesz dobrze izolować dach to przede wszystkim te szczyty trzeba
    > przyciąć do dolnej krawędzi krokwi, co najmniej!
    >
    > --
    > www.elipsa.info

    a dlaczego co najmniej przyciąć do krawędzi krokwii? po co więcej?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 18. Data: 2011-09-02 17:31:35
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message

    > czy należy to odkopać i ocieplić 10cm styropianem XPS?
    > czy wsadzić go trzeba między scianę a folię kubełkową?

    Schody trzeba niezależnie postawić żeby nie dotykały do ściany abi do domu.
    musi być styropian po lewej i na końcu na górze.

    Rozwal to zanim roboty pójdą dalej, bo tylko będzie grzyb. Gdyby to była
    ściana fundamentowa zasypana to inna sprawa ale takie coś to porażka.

  • 19. Data: 2011-09-02 17:50:37
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message

    > czy trzeba to zrobić z trzech stron? (zewnątrz, nad ścianą szczytową i np

    Tak z trzech stron, taką czapkę zrobić i pouszczelniac pianą. posklejac.
    Najgorsze są strugi powietrza.
    Oczywiście porotherm od góry zatkać cienką warstwą zaprawy szczelnie ale
    cienko. Styropian kleić po całej powierzchni, a nie na placki.

  • 20. Data: 2011-09-02 17:53:52
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message

    > czy nie wystarczy odpiłować 10cm ze ścian szczytowych?
    > nie rozumiem jak nalezy odpiłować nadproża, od której strony i ile cm?
    > kominy mam systemowe

    Jak będziesz ciąć skośny szczyt to piła wejdzie w nadproże okna w ścianie
    szczytowej. Moim zdaniem źle są wumurowane okna. Za blisko skosów. Kolejny
    debil to robił tak jakby nie wiedział, że trzeba dać ocieplenie.
    masz odpiłować poniżej dolnej krawędzi krokwii o 5 cm-10cm. To co zostanie
    wyrównać zaprawą zatykająć dziury porothermu od góry.