  • 21. Data: 2011-09-02 17:56:48
    Temat: Re: ocieplenie dachu i ścian
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message
    news:j3pt44$f6a$1@node2.news.atman.pl...

    > w jakiej odległości powinny stać schodzy od ściany?
    > pod spodem na zdjęciu są filary schodów, niektóre są ok 13cm od budynku
    > jeden jest 5cm a ten narożny to w zasadzie sie styka z budynkiem,
    > czy te filary wszystkie trzeba tez rozebrac?

    Nie wiem, nie widać na zdjęciach ale nie wolno ci dopuścić żeby schody
    dotykały muru pomieszczenia. Inaczej bedzie grzyb w pierwszym sezonie i
    ściana będzie wilgotna. Po pierwsze mostek po drugie nigdy tego nie
    uszczelnisz.
    Postaw te schody od nowa żeby nie dotykały niczego dookoła. Idealnie żeby
    ocieplenie wchodziło między schody i mur aż do dołu.

  • 22. Data: 2011-09-02 18:01:24
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message

    > Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    udowaBolechowice?authkey=Gv1sRgCJCZtYmhtsXTew

    udowaBolechowice?authkey=Gv1sRgCJCZtYmhtsXTew#564740
    0980535941586

    > a dlaczego co najmniej przyciąć do krawędzi krokwii? po co więcej?

    Krokwie masz 15 cm około więc styropian 15 + klej + wyrównanie zajmie jakieś
    20cm czyli musisz odpiłować poniżej krokwii.
    Od zewnątrz to ocieplenie szczytu skleisz pianą z ociepleniem ściany z
    zewnątrz, a od wewnątrz wciśniesz wełnę żeby mocno sprężynowała, mocno
    ubijesz.

    Od góry membranę przykleisz do styropianu szczytu. Możesz użyć wełny
    elewacyjnej z membraną fabrycznie nałożoną zamiast styropianu.

  • 23. Data: 2011-09-02 18:04:47
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowice?authkey=Gv1sRgCJCZtYmhtsXTew#564740
    0980535941586

    Żeby naprawić ścianę szczytową to wszystko trzeba rozebrać. Inaczej nie
    odpiłujesz tej ściany.
    Zrób więcej zdjęć i jakoś tak rób seriami z różnych odległości stojąć w tym
    samym miejscu. Masz jeszcze czas na poprawki. Ja waliłem te skosy w straszny
    sposób od zewnątrz.
    Co za debile na tych budowach.

  • 24. Data: 2011-09-02 18:20:47
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowice?authkey=Gv1sRgCJCZtYmhtsXTew#564740
    0823626693138

    To prawe okno jest za blisko skosu - powiedzmy na styk. Tamtędy będzie
    przełazić zimno jeżeli nie będzie ocieplona ściana szczytowa od góry.
    Od środka będzie to głupio wyglądało, bo okno skończy się przy płycie karton
    gipsowej. może zwęzić okno co ? I tak je robią na wymiar.
    Jak odpiłujesz i ustalisz gdzie się zacznie Regips to będziesz widział czy
    okno ci włazi w regips czy nie.
    Najwyżej przykleisz ytong czy coś.

    Aha i nie zostaw pod parapetami otwartego porothermu. Najlepiej naklej pod
    parapet ytong i na ytongu stawiaj okna.
    Porotherm to straszne gówno, wiem bo mam zimne parapety.

  • 25. Data: 2011-09-02 18:34:16
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowice?authkey=Gv1sRgCJCZtYmhtsXTew#564740
    0781878093362

    Tutaj sytuacja jest tragiczna. Lane nadproża, wylane aż do samego skosu
    ściany szczytowej.
    Trzeba odpiłować skosy. Będzie mało miejsca.
    Trzeba rozebrać więźbę i starannie wymierzyć przed jej rozebraniem.
    narysowac linię cięcia, rozebrać, odpiłować, zatkać zaprawą i nakleić z góry
    ocieplenie.

  • 26. Data: 2011-09-02 18:37:09
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "kiki" <k...@t...fel> wrote in message news:j3r7j4$dnv$1@opal.futuro.pl...

    > https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowice?authkey=Gv1sRgCJCZtYmhtsXTew#564740
    0781878093362

    Na tym samym zdjęciu nad tymi schodami nad drzwiami wejściowymi tam jak dom
    skręca o 90 stopni. tam trzeba zrobić ocieplenie zanim zaczną robić coś
    dalej, bo się zdaje, że zapomnieli o tym i ci cały wieniec przemarznie.
    Zrób więcej fotek.

  • 27. Data: 2011-09-02 19:20:44
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kiki napisał:
    > Gdyby to była ściana fundamentowa zasypana to inna sprawa ale takie coś
    > to porażka.

    Tu się zgodzę...
    U mnie schodki, murki i taras są na oddzielnych, samonośnych
    konstrukcjach i oddylatowane od domu warstwą ocieplenia - 14 cm styropianu.

    Budowanie wszystkiego już na etapie stanu surowego, to nieporozumienie.
    Potem z tym jest tylko problem, bo trzeba ekstra jakoś ocieplać to, co w
    sumie ocieplenia nie wymaga, ani nie potrzebuje w normalnych warunkach.

    pozdr
    Robert G.

  • 28. Data: 2011-09-02 19:40:53
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

> [...]
    > Postaw te schody od nowa żeby nie dotykały niczego dookoła. Idealnie żeby
    > ocieplenie wchodziło między schody i mur aż do dołu.

    filary na ktorych stoją schody i tarasik są widoczne na tych ostatnich
    zdjęciach,
    wszedłem z aparatem pod taras i je tam zrobiłem,
    widać ze część filarów stoi przy samym budynku a część dalej ale i tak za
    blisko zdaje się

  • 29. Data: 2011-09-02 19:48:22
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > wszedłem z aparatem pod taras i je tam zrobiłem,
    > widać ze część filarów stoi przy samym budynku a część dalej ale i tak za

    To je wywal i zrób od nowa. na koszt robotników.
    Muszą poprawić fuszerki, a za materiał jaki będziesz musiał dokupić zapłać
    im paragonami z Castoramy.
    Teraz masz jeszcze mało strat. Tylko przerwać hoholi taniec i wykonać
    naprawę. Jak zaczną kłaść membranę to koszt wzrośnie o membranę i tak dalej.

  • 30. Data: 2011-09-02 19:55:59
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

> [...]
    > Teraz masz jeszcze mało strat. Tylko przerwać hoholi taniec i wykonać
    > naprawę. Jak zaczną kłaść membranę to koszt wzrośnie o membranę i tak

    ok, dzięki za rady,
    niezła jazda z tą budową