  • 1. Data: 2011-11-12 11:05:59
    Temat: ocieplenie od wewnątrz
    Od: <news>

    witam, zamierzam ocieplić jedną ścianę w pomieszczeniu styropianem od
    wewnątrz (po prostu od zewnątrz nie da się tego zrobić), tak wiem że tak się
    nie robi, że ocieplenie powonno być na zewnątrz, to wszystko wiem, ale muszę
    jedną małą ścianę ocieplić od wewnątrz,
    ocieplenie w postaci 5cm styropianu będzie klejone do otynkowanej ściany,
    dlatego interesuje mnie co się konkretnie będzie dziło niedobrego pod tym
    styropianem, czy będzie się tam gromaziła woda, będzie rósł grzyb, czy co
    tam jeszcze i w jaki sposób zminimalizować te zjawiska?
    ktoś robił takie ocieplenie to niech sioę podzieli doświadczeniami.

    czym najlepiej kleić styropan do tynku?
    wszelakie pienki rozprężne raczj się nie danają.

  • 2. Data: 2011-11-12 13:58:07
    Temat: Re: ocieplenie od wewnątrz
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Jeżeli już musisz to zrób to prawidłowo, czyli licząc od zewnątrz:

    1) Mur
    2) Szczelina powietrzna
    3) Sznurek trzymający izolację
    4) Wełna lub styropian
    5) Folia paraizolacyjna
    6) Płyta gipsowo-kartonowa

    Całość montuje się na ruszcie stalowym mocowanym do ścian.

  • 3. Data: 2011-11-12 15:08:34
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <w...@o...pl> napisał w
    wiadomości
    > Jeżeli już musisz to zrób to prawidłowo, czyli licząc od zewnątrz:
    >
    > 1) Mur
    > 2) Szczelina powietrzna

    jesli nie kazesz robic otworów wentylacyjnych to sama szczelina nic nie da.
    A jesli otwory to na zewnątrz czy do pomieszczenia?

    > 4) Wełna lub styropian
    > 5) Folia paraizolacyjna

    jesli wełna to i folia. Ale styropian sam w sobie jest paroszczelny.

    b.

  • 4. Data: 2011-11-12 15:49:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Lis, 12:05, <news> wrote:
> [...]
    > nie robi, że ocieplenie powonno być na zewnątrz, to wszystko wiem, ale muszę

    No niestety :(

> [...]
    > styropianem, czy będzie się tam gromaziła woda, będzie rósł grzyb, czy co
    > tam jeszcze i w jaki sposób zminimalizować te zjawiska?

    Problem polega na tym, ze ocieplajac ta sciane od srodka powodujesz
    drastyczny spadek jej temperatury. Odcinasz jej cieplo z wewnatrz
    pomieszczenia materialem izolacyjnym. Sciana niejako zostaje "na
    zewnatrz", czyli jest chlodna. A na chlodnej scianie przy odpowiednich
    warunkach wykrapla sie woda. Czyli ta woda u Ciebie moze wykroplic sie
    miedzy plyta styropianowa, a murem. A jak jest woda i nie ma
    odpowiedniej wentylacji to wkrotce zacznie tam cos rosnac.

    Dlatego zrob jak Ci William Bonawentura wyzej radzi - wydasz troszke
    wiecej kasy ale unikniesz grzyba i remontu calosci z trudnym do
    usuwania grzybem (bardzo niezdrowym dla domownikow) w ciagu paru
    miesiecy / lat.

    > czym najlepiej kleić styropan do tynku?
    > wszelakie pienki rozprężne raczj się nie danają.

    Zwykly klej do styropianu na bazie cementu, kupowany w workach 25kg
    jak cement :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-11-12 18:41:17
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-11-2011 o 12:05:59 <news> napisał(a):

> [...]
    > czy co tam jeszcze i w jaki sposób zminimalizować te zjawiska?
    > ktoś robił takie ocieplenie to niech sioę podzieli doświadczeniami.
    Podstawowa zasada musisz tą ścianę wentylować, skoro ją ocieplasz od
    środka to
    wentylujesz ją na zewn czyli rząd otworów na górze i dole ściany tak co
    pół metra
    śrenica min 1/2". potem na to ruszt z pionowych listewek tak aby każda
    komora miała
    swój otwór czyli listwy nie gęściej niż 0.5m, listwy robią dystans, kleisz
    je
    np klejem budowlanym w tubkach do dostania w casto, tym samym klejem
    smarujesz listy
    i przykładasz styropian, jak zwiąże klej to płyty smarujesz klejem do
    styro i zasiągasz
    siatkę. Potem na to farba i gotowe. Płyty styro najlepiej dać dwie warstwy
    aby były
    w miarę szczelne, drugą warstwę kleić delikatnie na piankę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-11-12 19:55:41
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 12 Lis, 19:41, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > aby były
    > w miarę szczelne, drugą warstwę kleić delikatnie na piankę.

    Swietne rady...
    Problem polega pewnie na tym, ze tej sciany nie mozna przewiercic...
    Zwykle jest to sciana, ktorej nie mozna ruszyc, tak, zeby cokolwiek
    bylo widac od zewnatrz.
    Trzeba wymyslec wentylacje, ktora nie bedzie na zewnatrz widoczna.

  • 7. Data: 2011-11-12 20:25:20
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    >Problem polega pewnie na tym, ze tej sciany nie mozna przewiercic...
    >Zwykle jest to sciana, ktorej nie mozna ruszyc, tak, zeby cokolwiek

    przyklej styropian na piankę, w dwóch warstwach na mijankę, bez żadnej
    szczeliny. Powinno być ok.

    b.

  • 8. Data: 2011-11-12 20:36:55
    Temat: Re: ocieplenie od wewnątrz [OT] garaż w bryle
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Sat, 12 Nov 2011 07:49:11 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    Witam,

    Aby nie było całkiem OT, autor wątku pytał czym kleić: tytanem eos do
    styropianu - klej w piance. Bardzo fajnie się tego używa, tylko trzeba
    wziąć poprawkę na wydajność, ponieważ zakładane 8m2 ciężko uzyskać.

    > Problem polega na tym, ze ocieplajac ta sciane od srodka powodujesz
    > drastyczny spadek jej temperatury. Odcinasz jej cieplo z wewnatrz
    > pomieszczenia materialem izolacyjnym.

    A teraz zrobię mały off topic, ale pozostajemy nadal w temacie. Mianowicie
    jak ocieplać garaż w bryle budynku?

    Cały budynek będzie dobrze ocieplony styro. W garażu nie planuję ocieplenia
    w posadzce, aby korzystać z ciepła ziemi. Dam ocieplenie na górze pod
    podłogą, nie planuję ogrzewania garażu. Z garażu przejście do kotłowni, ale
    stamtąd też za wiele ciepła nie przejdzie, z uwagi na piec kondensacyjny.

    Chcę utrzymywać w garażu i kotłowni temp lekko dodatnią, ale niedużą (z
    10-12 st. C). Ew. zrobię jakiś mały grzejnik, ale odkręcany tylko na
    wypadek kolejnego zlodowacenia.

    Ścianę między garażem a domem miałem zamiar ocieplić (w garażu) styropianem
    10 cm i tyle samo dać dodatkowo na sufit.

    Pytanie co na styropian? Siatka i tynk (chciałbym na gładko, aby się nie
    różnił od pozostałych ścian).

    Myślałem też na sufit dać zamiast styropianu sufit podwieszany (pewnie i
    tak będzie trzeba ukryć trochę rur itp.) i wtedy zostawić szczelinę,
    warstwę wełny i płyty GK.

    I trzecie pytanie, jak uszczelnić sensownie bramę segmentową (pewnie się
    nie da). Może są już bramy z "grubszą" warstwą styro w panelach.

    Jakby to było najlepiej zrobić?

    scruffty

  • 9. Data: 2011-11-13 11:07:40
    Temat: Re: ocieplenie od wewn?trz
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-11-2011 o 21:25:20 Budyn <b...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Marek" <m...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    > przyklej styropian na pianke, w dwóch warstwach na mijanke, bez ?adnej
    > szczeliny. Powinno byae ok.
    Dokładnie, jak nie można wiercić to zamiast wentylacji szczelna membrana,
    czyli styro przyklejone do ściany na to tynk+siatka i ja bym teraz
    zamalował
    całą ścianę folią w płynie taką jak używa się do łazienek aby zrobić
    membranę
    paroszczelną i na to dopiero farba. Tyko trzeba pamiętać że do takiej
    ściany
    nie wolno wbić ani jednego gwoździa, obrazy kleimy do ściany :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-11-13 11:16:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-11-2011 o 21:36:55 scruffty <s...@z...pl> napisał(a):

> [...]
    > styropianu - klej w piance. Bardzo fajnie się tego używa, tylko trzeba
    > wziąć poprawkę na wydajność, ponieważ zakładane 8m2 ciężko uzyskać.
    Opowiadasz, ja obkleiłem tym cały dom i to dwie warstwy styro na mijankę
    i dla równej ściany wychodziło mi po 12-15m2. I żeby nie było,
    styropiqan wytrzymał na ścianach 1,5roku bez kleju i siatki w terenie
    górzystym i mocno wietrznym. Styro nie kołkowałem bo to zbędne.
    Piankę nakładamy w ten sposób że robimy wałek o średnicy 2cm i objerzdżamy
    nim w koło
    płyty tak 5cm od krawędzi, oraz przez środek robimy linię i to wystarczy,
    jak ściana jest słabo zafugowana to wałek robimy trochę grubszy.
    I mocujemy płytę, ja miałem BK to dwoma gwoździami 15cm przybijałem ją do
    ściany, robimy to po to że pianka rośnie trochę płytę odsuwa od ściany,
    normalnie to po 15 min trzeba ją docisnąć, jak się zapomni to kalpa,
    ja stosując gwoździe nie miałem tego problemu, gwozdzie dlatego takie
    duże że wbijane pod kątem około 40st i że są grube dobrze trzymają płytę.
    Po 30 minutach gwożdzie wysiągamy.

    --
    Pozdr
    JanuszK