  • 1. Data: 2009-09-08 17:01:22
    Temat: ocieplenie poddasza - ciąg dalszy
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    jestem na etapie ocieplania poddasza, folia paroprzepuszczala już ładnie
    położona, teraz pojawia się pytanie co dalej, miałem zamiar zamontować na
    krokwie nadbitki żeby weszła pierwsza warstwa wełny a potem poziome listwy i
    między nie druga warstwa. Po przeanalizowaniu jesdnak aktualnego stanu
    składu drewna zaczłąem sie zastanawiac nad użyciem profili stalowych na
    uchwytach. jako wykonczenie ma być płyta GK. jedyna niewiadoma dla mnie to
    jak się w takiej sytuacji mocuje folię paroizolacyjną? bo zszywkami do
    profili niebardzo sie da ;)

  • 2. Data: 2009-09-08 17:30:11
    Temat: Re: ocieplenie poddasza - ciąg dalszy
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uchwytach. jako wykonczenie ma być płyta GK. jedyna niewiadoma dla mnie to
    > jak się w takiej sytuacji mocuje folię paroizolacyjną? bo zszywkami do

    fakt, przyznaje ze trudne to nie było do wymyślenia, zapomniałem o taśmie
    dwustronnej. Wątpliwości mam troche inne, dotyczące mocowania tych proflili.
    przykładowo biodę profile CW60, i standardowe ESki do zamocowania. kładę co
    te 60cm profil poziomo, i to wystarczy zeby na tym powiesić płytę? nie
    trzeba to jeszcze usztywniać pionowymi płytami? i jak uszczelnić połączenie
    folii paroizolacyjnej ze ścianą boczną?przykręcić do ściany listwę i do niej
    folię?

  • 3. Data: 2009-09-08 18:46:12
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    nuclear2001 pisze:

> [...]
    > folii paroizolacyjnej ze ścianą boczną?przykręcić do ściany listwę i do niej

    Jak robisz pierwszy raz takie rzeczy polecam zamiast wieszaków ES użyć
    wieszaków grzybkowych. Łatwiej się robi i łatwiej korygować krzywizny.
    Nie dziurawisz profili CD pchełkami. Konstrukcja na grzybach w
    przeciwieństwie do tej na ES nie zjeżdża w dół.

    Przy ścianach dookoła masz przykręcone profile U z podklejaną taśmą
    uszczelniającą. Do tych profili od spodu przyklejasz taśme butylową i do
    niej paroizolacje.

    pozdr
    gk

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2009-09-08 19:10:57
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > dziurawisz profili CD pchełkami. Konstrukcja na grzybach w przeciwieństwie

    rozumiem że te profile przykręca się z boku krokwi? no bo krokwie nie są
    równe prostokątne... ale powinno dać rade, faktycznie montaż prostszy.

    > Przy ścianach dookoła masz przykręcone profile U z podklejaną taśmą
    > uszczelniającą. Do tych profili od spodu przyklejasz taśme butylową i do
    > niej paroizolacje.

    fakt, proste ;) domyślam się ze płyt się do tych profili nie przykręca?

    no i jeszcze jedno pytanie w temacie, chciałbym jedną scianę też w podobny
    sposób ocieplić od wewnątrz, tzn płyty a pod nie wełna. ten system się tutaj
    sprawdzi? jeżeli tak, to jakieś pomysły jak zrobić wykończenie dookoła okna?

  • 5. Data: 2009-09-08 21:24:34
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > rozumiem że te profile przykręca się z boku krokwi? no bo krokwie nie są
    > równe prostokątne... ale powinno dać rade, faktycznie montaż prostszy.

    i tak nawiasem z czystej ciekawości, skąd się bierze taka róznica w cenie?
    100 szt ES ok 30zł a 100szt grzybków ok 90 zł...

  • 6. Data: 2009-09-08 21:51:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Wrz, 21:10, "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> wrote:

    > rozumiem że te profile przykręca się z boku krokwi?

    Tak. Krokwii na pewno nie masz rowno, wiec robiac wieszakami ES
    niejako odwzorowalbys krzywizne krokwii, a grzybami latwo wyregulowac.
    Sam oprofilowalem, ocieplilem, ofoliowalem i oplytowalem swoje ~250m2
    poddasza i powiem tylko ze trzeba sie ostro nakombinowac, zeby
    wszystko wyszlo idealnie prosto :) Podstawowe narzedzie to laser
    krzyzowy, koniecznie samopoziomujacy i druga osoba do pomocy - sam nie
    dasz rady, czasem trzeba naraz trzymac naciagniety sznurek miedzy
    profilami, ustawic laser zeby widziec poziom, ustawic pion murarski
    zeby widziec pion i do tego wszystkiego przylozyc katownik i
    przykrecic odpowiednio wieszak ;-) Czasem niezle akrobacje wychodza..
    No i KONIECZNIE rob najpierw profile, potem ocieplenie! Jak zrobisz
    naodwrot to bedziesz sie PRZEKLINAL przez nastepne pare tygodni od
    tego spadajacego pylu ;)

> [...]
    > sprawdzi? jeżeli tak, to jakieś pomysły jak zrobić wykończenie dookoła okna?

    Proponuje zebys zapoznal sie w kolejnosci z:

    http://forum.muratordom.pl/ocieplam-poddasze-krotkie
    -pytania,t98340.htm
    http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_etapy_zabu
    dowy/?m=prod

    A szczegolnie:

    http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_etapy_zabu
    dowy/03_poddasza/?m=prod

    A juz po profilach:

    http://forum.muratordom.pl/spoinowanie-szpachlowanie
    -gk-kompendium,t148829.htm

    Jest tego duzo ale warto przeczytac wszystko od deski do deski,
    inaczej narobisz mase baboli, ktore sie szybo zemszcza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-09-08 21:52:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Aha, zapomnialbym - pare fotek z mojego ocieplania poddasza znajdziesz
    tu:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1389

    Nie ma tego duzo - jakos nie mialem ochoty wtedy na ciaganie ze soba
    aparatu ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-09-08 21:53:48
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    nuclear2001 pisze:
    > Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > i tak nawiasem z czystej ciekawości, skąd się bierze taka róznica w cenie?
    > 100 szt ES ok 30zł a 100szt grzybków ok 90 zł...

    90gr za grzyba?
    Strasznie drogo. Ja grzybki Rigipsa kupuje po 51gr brutto. Przypuszczam,
    ze innych producentów typu BudMat czy Nida można kupić jeszcze taniej.

  • 9. Data: 2009-09-09 17:03:41
    Temat: Re: ocieplenie poddasza - ciag dalszy
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    e.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1389
    >
    > Nie ma tego duzo - jakos nie mialem ochoty wtedy na ciaganie ze soba

    Tak sobie ogladam i czytam te wasza dyskusje i widze, ze w moich okolicach
    profile przykreca sie wieszakami z takiej wygietej blachy perforowanej przez
    ktore przykreca sie wkretami profil. Jak do tej pory wszystkim wychodzi
    bardzo rowno. Czy te prezentowane przez Ciebie latwiej sie poziomuje? Wydaje
    mi sie, ze chyba jednak nie bo kazdy wieszak trzeba poziomowac oddzielnie, a
    do tamtych mozna na dobra sprawe przykrecic CD w obu wypoziomowanych koncach
    i srodek spokojnie wkretami obleciec. Sa jakies przeciwwskazania?

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-09-09 17:39:27
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > profile przykreca sie wieszakami z takiej wygietej blachy perforowanej
    > przez ktore przykreca sie wkretami profil.

    czyli ESki

> [...]
    >wieszak trzeba poziomowac oddzielnie, a do tamtych mozna na dobra sprawe
    >przykrecic CD w obu wypoziomowanych koncach i srodek spokojnie wkretami

    hmm, jak to jest to nie wiem, ale tak mi przyszło na myśl - miałoby sens dać
    na końcach profilu czyli przy scianach wypoziomowane grzybki a potem tylko
    na srodku podokręcać do ESek? wg mnie powinno to zadziałac ale ja sie tam
    nie znam ;P

    no a co do ścian to faktycznie nie ma tu filozofii(niby), dołem i górą UD30,
    do tego pionowo CD60 na ESkach i git... no ale... mam problem z tymi UD30,
    górą nie ma do czego przykręcić skoro to poddasze (jedyne co mi przychodzi
    do głowy to połaczyć to z konstrukcją na suficie,tzn przykręcic do
    tamtejszych UD60... wolno tak? , a dołem też średnio, zrobiona jest juz
    podłoga pływająca na styropianie, można do tego przykręcac?