  • 11. Data: 2009-09-09 18:04:21
    Temat: Re: ocieplenie poddasza - ciag dalszy
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Wrz, 19:03, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Tak sobie ogladam i czytam te wasza dyskusje i widze, ze w moich okolicach
    > profile przykreca sie wieszakami z takiej wygietej blachy perforowanej przez
    > ktore przykreca sie wkretami profil.

    Masz może tego zdjęcia? Ja będę musiał podwiesić 15 cm, więc "grzybek"
    odpada. Oprócz tego wolałbym aby to można było poziomować po ułożeniu
    pierwszej warstwy między krokwiami (to byłby ideał). Może rozwiązanie
    o którym piszesz to to którego szukam...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 12. Data: 2009-09-09 19:06:14
    Temat: Re: ocieplenie poddasza - ciąg dalszy
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Aha, zapomnialbym - pare fotek z mojego ocieplania poddasza znajdziesz
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1389
    > --
    > Adam Sz.

    kiedys znajomemu rzucilem, ze przy okablowaniu sredniego domu to moze
    pojsc nawet do 10km kabli. Bylem przekonany ze przesadzilem ale jak
    popatrzylem na ilosc kabli u ciebie to chyba nie przesadzilem.
    Poza tematem, mozesz powiedziec po co ci tekable wychodzace pod okna?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 13. Data: 2009-09-09 19:10:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >pierwszej warstwy między krokwiami (to byłby ideał). Może rozwiązanie
    >o którym piszesz to to którego szukam...

    Przykro mi zdjec nieswojej chalupy nie mam. Podejzewam, ze bedziemy mieli
    podobnie. Planuje co najmniej 25cm welny na poddaszu a krokwie mam chyba
    16cm. Do tego szczelina wentylacyjna miedzy deskami z welna 2-3cm i musze
    nabic deski pod spodem krokwi by zmiescic tam 15cm Toprocka. Po krokwiach
    pojdzie 10 albo 15cm welny, zobaczymy jaka bedzie lambda tej welny
    poprzecznej, bo w scianach mam instalacje elektrycza i UD30 byc moze bede
    musial przykrecic w jakims konkretnym miejscu.
    Te wieszaki o ktorych pisalem przykrecane sa do dolnej czesci krokwii
    wkretami i stercza do dolu. Na to zdaje sie "nabijana" jest welna i
    przykrecane sa profile CD 60, a wasy zwykle odginane do poziomu. Tak to w
    skrocie widzialem i wyglada to wystarczajaco profesjonalnie. Te grzybki
    jakos mnie nie przekonuja z uwagi na poziomowanie, ale byc moze sa lepsze bo
    nie "wiaza" konstrukcji podbitki sztywno z konstrukcja dachu.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-09-09 19:41:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Wrz, 21:06, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

    > kiedys znajomemu rzucilem, ze przy okablowaniu sredniego domu to moze
    > pojsc nawet do 10km kabli. Bylem przekonany ze przesadzilem ale jak

    Ostro przesadziles :-) Nawet jakbym gniazda robil kazde osobnym kablem
    to bym chyba 10km nie zuzyl :-)

    > popatrzylem na ilosc kabli u ciebie to chyba nie przesadzilem.

    Oj taaaak ;) Nie wiem ile mi poszlo - gora 2-2,5km. Gdybym robil
    "standardowo" to by wystarczylo chyba z 700-800m, nie wiecej. Wliczam
    w to wszystkie kable - rowniez skretke, ktorej poszlo z 700m.

    > Poza tematem, mozesz powiedziec po co ci tekable wychodzace pod okna?

    W kazdym skrzydle mam po dwa kontraktony - czujnik otwarcia i czujnik
    uchylu skrzydla. Do alarmu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2009-09-09 19:44:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > popatrzylem na ilosc kabli u ciebie to chyba nie przesadzilem.
    > Poza tematem, mozesz powiedziec po co ci tekable wychodzace pod okna?

    No jak to po co? Taki nienowoczesny jestes i nic nie lapiesz z tego
    dzisiejszego budowania. Adam robi sobie instalacje inteligentna i te kable
    to zapewne kontaktrony beda w przyszlosci, co by wiedzial dla czego wieje po
    nogach jak swiatla zabraknie i reku nie bedzie chodzil. :-)

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-09-09 19:49:42
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Wrz, 21:10, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > jakos mnie nie przekonuja z uwagi na poziomowanie, ale byc moze sa lepsze bo
    > nie "wiaza" konstrukcji podbitki sztywno z konstrukcja dachu.

    Grzybki sa o niebo lepsze. A poziomowanie bajecznie proste - pod
    warunkiem ze robisz profile najpierw, przed ociepleniem. Poprostu
    przykrecasz dwa skrajne, rozwijasz miedzy nimi sznurek (na srodku maja
    "dziurke" do zaczepienia) i z pomoca katownika (zeby bylo prostopadle
    do krokwii) uzupelniasz reszte wieszakow. Szybko, super prosto. No i
    profile glowne CD mozesz potem sciagac i zakladac (klik klik;) kiedy
    tylko chcesz bo nie sa przykrecone na stale :) Uzywajac ESow musisz
    sie nakrecic dwa razy - najpierw ES do krokwii, potem profil do
    ESa... Ktos pisal o tym zeby sobie zawiesic dwa skrajne ESy, profil i
    uzupelnic reszte.. Powodzenia - taki profil 4m ugina sie +- 2cm
    posrodku - to nigdy nie bedzie rowne :)

    Ten kto tego jeszcze nie robil nawet sobie nie zdaje sprawy ile sie
    trzeba nakombinowac zeby wszystko wyszlo rowno :-)

    Trzeba tez pamietac, ze nie skrecamy ze soba prawie nigdy i nigdzie (z
    wyjatkiem obrobki okien) profili CD z UD. CD zawsze musi "chodzic"
    luzno w UD. Przykrecajac plyty rowniez krecimy je tylko do CD.
    Najciekawiej jest z koszami - czyli narozami wewnetrznymi i
    zewnetrznymi - szczegolnie ciekawie robi sie jak mamy dach
    czterospadowy i musimy obrobic skos, gdzie na obu koncach mamy
    kosze :) Jak pisalem - kto nie robil ten nie wie, kto bedzie robil ten
    sie dopiero przekona :-) Dla mnie to juz bulka z maslem ale pierwszy
    kosz obrabialem chyba z 8h (7h myslelismy i obgadywalismy co i jak ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2009-09-10 06:59:46
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...

    > Tak sobie ogladam i czytam te wasza dyskusje i widze, ze w moich okolicach
    > profile przykreca sie wieszakami z takiej wygietej blachy perforowanej
    > przez ktore przykreca sie wkretami profil. Jak do tej pory wszystkim
    > wychodzi bardzo rowno. Czy te prezentowane przez Ciebie latwiej sie
    > poziomuje? Wydaje mi sie, ze chyba jednak nie bo kazdy wieszak trzeba
    > poziomowac oddzielnie, a do tamtych mozna na dobra sprawe przykrecic CD w
    > obu wypoziomowanych koncach i srodek spokojnie wkretami obleciec. Sa
    > jakies przeciwwskazania?

    Zaletą mocowanie na uchwytach grzybkowych jest to że jak wszystkie profile
    wypoziomujesz, grzybki przykrecisz to możesz profile zdjąć i wtedy na te
    grzybki nabijasz druga warstwe wełny. Zresztą nawet pierwszą warstwę
    miedzykrokwiowo lepiej układac gdy sa juz grzybki przykrecone.
    Po ułożeniu obu warst wełny zakładasz z powrotem profile które dociskaja
    wełne i ta się ładnie trzyma.

    Krzysiek

  • 18. Data: 2009-09-10 07:35:19
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Oj taaaak ;) Nie wiem ile mi poszlo - gora 2-2,5km. Gdybym robil
    > "standardowo" to by wystarczylo chyba z 700-800m, nie wiecej. Wliczam
    > w to wszystkie kable - rowniez skretke, ktorej poszlo z 700m.

    ale byłem blisko :-)

    > W kazdym skrzydle mam po dwa kontraktony - czujnik otwarcia i czujnik
    > uchylu skrzydla. Do alarmu :)
    > pozdr.
    > Adam Sz.

    Tak myślalem ale mialem nadzieje, ze takie rzeczy nie wymagaja kabli
    tylko robi sie to jakos tak - samo :-) A tu trzeba jeszcze ciagnac km
    kabli.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 19. Data: 2009-09-10 07:40:33
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > to zapewne kontaktrony beda w przyszlosci, co by wiedzial dla czego wieje po
    > nogach jak swiatla zabraknie i reku nie bedzie chodzil. :-)

    Domyslac sie a byc pewnym to tak jak byc wyspanym i wiedziec, ze
    kiedys sie czlowiek wyspi.

    Troche przeraza mnie tailosc kabli bo po obejrzeniu tego na scianach
    leza prawie same kable. Jak tu wiercic? Sa wykrywacze i dokumentacja
    fotogaficzna ale mimo wszystko.
    Tak swoja droga nie dawno bylo pytanie jak sie zabezpieczyc przed
    promieniowanem, juz mam odpowiedz.
    Pociagnac tak gesto kable ze stworza klatke :-)

    Pozdrawiam
    Dy

  • 20. Data: 2009-09-10 07:54:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Troche przeraza mnie tailosc kabli bo po obejrzeniu tego na scianach
    > leza prawie same kable. Jak tu wiercic? Sa wykrywacze i dokumentacja
    > fotogaficzna ale mimo wszystko.

    No jest z tym troche problem, bo zdjecia robi sie na scianie surowej.
    Pozniej dochodzi tynk i gdzies te centymetry uciekaja, a jak to w zyciu bywa
    w razie problemu bedzie wazne kazde pol centymetra. Tak mialem u siebie
    podwieszajac sufity.

    > Tak swoja droga nie dawno bylo pytanie jak sie zabezpieczyc przed
    > promieniowanem, juz mam odpowiedz.
    > Pociagnac tak gesto kable ze stworza klatke :-)

    No tak. :-)
    Ja robilem instalacje tradycyjna tj. zwykla puszkowa przy suficie i kabla
    poszlo mi pewnie ze 2km. lacznie ze skretkami, koncentrykami i awaryjnym.
    Adamowi wcale tak duzo nie poszlo.

    Pozdro.. TK