  • 21. Data: 2009-09-10 21:51:24
    Temat: Re: ocieplenie poddasza - ciag dalszy
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Wrz, 09:40, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

    > Troche przeraza mnie tailosc kabli bo po obejrzeniu tego na scianach
    > leza prawie same kable.

    Ale skad, glownie to leca sufitem. Tak naprawde to na scianach mam
    tylko kable do gniazd (zawsze na wysokosci reszty gniazd), a
    wylacznikowe i kinkietowe leca zawsze w gore do sufitu, a potem
    najkrotsza droga do rozdzielni :) Sufitow nie tynkowalem - wszedzie
    beda podwieszane, wiec wszystkie kable widac. W rzeczywistosci tych
    kabli na scianach jest naprawde malo! Wystarczy dobra dokumentacja
    foto (z lata przykladana gdzie popadnie) i spokojnie mozesz wiercic :)

    > Jak tu wiercic? Sa wykrywacze i dokumentacja
    > fotogaficzna ale mimo wszystko.

    Bez zadnego problemu!

    > Tak swoja droga nie dawno bylo pytanie jak sie zabezpieczyc przed
    > promieniowanem, juz mam odpowiedz.
    > Pociagnac tak gesto kable ze stworza klatke :-)

    ;-)

    Czesto wsrod przeciwnikow pada argument, ze okablowanie "inteligentne"
    to same promieniowanie dookola. Dupa jas - w tym przypadku pradu
    dookola nas jest zdecydowanie mniej niz w instalacji standardowej, bo
    ten jest tylko w kablach, ktorych odbiorniki (glownie oswietlenie)
    aktualnie dzialaja, a w instalacji standardowej prad w tych kablach
    jest zawsze ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2009-09-11 08:05:01
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > ten jest tylko w kablach, ktorych odbiorniki (glownie oswietlenie)
    > aktualnie dzialaja, a w instalacji standardowej prad w tych kablach

    Moze zalozylbys osobny watek o systemach inteligentnych - od strony
    praktycznej. To co czytam czasami w necie to niestety pierdoly.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 23. Data: 2009-09-12 19:38:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Wrz, 10:05, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

    > Moze zalozylbys osobny watek o systemach inteligentnych - od strony
    > praktycznej. To co czytam czasami w necie to niestety pierdoly.

    Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie - mysle ze Jacek Plumpi bylby
    lepszym kandydatem na autora takiego watku, ma na pewno duzo wiecej
    praktyki odemnie :) Ja tam jestem amatorem i robie u siebie nie tyle
    inteligentny dom co taka bardziej skomplikowana i rozbudowana
    instalacje elektryczna z bajerami oswietleniowymi i drobna
    automatyka :) Jako ze jestem informatykiem (programista /
    administrator), a hobbystycznie przez pare lat zajmowalem sie
    elektronika to dla mnie to bulka z maslem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2009-09-14 18:28:30
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > --
    > Adam Sz.

    Nie musisz byc pertem wystarczy, ze rozpoczniesz a eksperci sami sie
    znajda. Z tego co pamietam masz jakies ciekawe pomysly na ten system.

    Pozdrawiam
    Dy