  • 1. Data: 2011-11-21 11:23:41
    Temat: ocieplenie poddasza zaraz po SSZ
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    obecnie mam SSO i wkrótce będę chciał wstawić okna i bramę garażową. Dach
    już jest (bez deskowania). Membrana dachowa nie powinna być odsłonięta
    dłużej niż 3 miesiące, tak więc będę chciał ją przykryć i w ciągu
    najbliższych tygodni zacząć ocieplać poddasze wełną.

    Na początek planuję wepchnąć pierwszą warstwę wełny między krokwie i
    powiązać sznurkami. Drugą warstwę (poprzeczną) zrobiłbym później, dopiero po
    tynkach. Tynki będą robione późną wiosną lub latem.

    Czy dobrze myślę i czy nie popełnię jakiegoś babola jeśli teraz zacznę robić
    ocieplanie poddasza? Czy wełna nie zawilgotnieje? Oczywiście jedynym powodem
    robienia teraz tego ocieplenia jest chęć ochrony membrany, w innym przypadku
    wełnę położyłbym dopiero po tynkach i wylewkach.

    Instalacji też żadnych jeszcze nie mam i będą robione dopiero wiosną (lub
    jeszcze zimą jeśli będzie w miarę ciepło) - chyba brak instalacji nie
    przeszkadza aby teraz zacząć robić ocieplenie poddasza?

    Jeśli błądzę, proszę o sprowadzenie mnie na ziemię, ewentualnie podanie
    innego sposobu zabezpieczenia membrany.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-11-21 11:37:55
    Temat: Re: ocieplenie poddasza zaraz po SSZ
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    > nie przeszkadza aby teraz zacząć robić ocieplenie poddasza?
    >
    > Jeśli błądzę, proszę o sprowadzenie mnie na ziemię, ewentualnie podanie

    Membrana ma być zabezpieczona przed promieniowaniem UV czyli od góry.
    Połóż membranę, na to dachówkę/ blachę co tam chcesz, a ocieplenie
    zrobisz od dołu, po wylewkach. Przynajmniej wełna nie nabierze ci wody z
    tynków.

    pozdrawiam
    rafał

  • 3. Data: 2011-11-21 11:51:25
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    > Membrana ma być zabezpieczona przed promieniowaniem UV czyli od góry.
    > Połóż membranę, na to dachówkę/ blachę co tam chcesz,

    Dach już jest, położona blachodachówka, okna dachowe, wyłazy itd. Od góry
    membranie nic nie grozi.

    > a ocieplenie zrobisz od dołu, po wylewkach. Przynajmniej wełna nie
    > nabierze ci wody z tynków.

    No właśnie, oto jest pytanie: olać membranę czy dać warstwę wełny, która
    będzie odsłonięta, wietrzona...

  • 4. Data: 2011-11-21 12:09:56
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jaddvu$omr$1@usenet.news.interia.pl...

    czytałem o membranach ze niszczą sie również od swiatła odbitego - były
    przykłady zniszczen z powodu braku podbitki. Słusznie sie martwisz, zadzwon
    do producenta twojej mambrany, moze cos doradzi.

    Sposób z wełną moim zdaniem dobry.

    b.

  • 5. Data: 2011-11-21 12:46:27
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:jadcbt$m22

    Witam,

> [...]
    > powodem robienia teraz tego ocieplenia jest chęć ochrony membrany, w innym
    > przypadku wełnę położyłbym dopiero po tynkach i wylewkach.

    Jesli jedynym powodem ma byc chec ochrony membrany to nie musisz
    klasc teraz welny.

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2011-11-21 13:58:27
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-11-21 13:09, Budyń pisze:
> [...]
    > przykłady zniszczen z powodu braku podbitki. Słusznie sie martwisz, zadzwon
    > do producenta twojej mambrany, moze cos doradzi.

    A nie lepiej byłoby zakryć czymś okna? Zakładam, że i tak nic się na
    budowie nie dzieje...

  • 7. Data: 2011-11-21 15:33:30
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]

    > od dołu, po wylewkach. Przynajmniej wełna nie nabierze ci wody z tynków.

    Powiedz to cwokom z Multibanku wg ktorych ocieplenie dachu wlicza sie do
    stanu surowego zamknietego.
    Sorrki ale nie moglem sie powstrzymac- bo walcze wlasnie z nimi o wyplate
    transzy.

  • 8. Data: 2011-11-21 15:55:17
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 21 Lis, 16:33, "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
    wrote:
> [...]

    > stanu surowego zamknietego.
    > Sorrki ale nie moglem sie powstrzymac- bo walcze wlasnie z nimi o wyplate

    To chyba standard w bankach - też mnie to wkurzało na etapie
    kosztorysu. Swoją drogą w moim 'rynny' to też element robót
    wykończeniowych

    mucher

  • 9. Data: 2011-11-21 16:25:19
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Powiedz to cwokom z Multibanku wg ktorych ocieplenie dachu wlicza sie
    > do stanu surowego zamknietego.
    > Sorrki ale nie moglem sie powstrzymac- bo walcze wlasnie z nimi o
    > wyplate transzy.

    A co umowy wcześniej nie przeczytałeś? Załączniki i dokładny zakres miałeś?
    U mnie było wszystko wyszczególnione i ocieplenie się wliczało i nikt nie
    miał wątpliwości.

  • 10. Data: 2011-11-21 17:18:00
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-11-2011 o 12:51:25 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dach już jest, położona blachodachówka, okna dachowe, wyłazy itd. Od
    > góry membranie nic nie grozi.
    To zabij okna deskami, żeby od UV ci w zimie nie niszczała, gorsze są
    szczyty tam gdzie nie
    ma podbitki, chyba że masz nadbitke i tam nie masz membrany.

    > No właśnie, oto jest pytanie: olać membranę czy dać warstwę wełny, która
    > będzie odsłonięta, wietrzona...
    Nie wełny nie dawaj to zły pomysł, albo zrób wszystko do folii, czyli
    wełna, wieszaki,
    profile i na nie folia, wtedy wełnę będziesz miał zabezpieczoną przed
    wilgocią,
    ja tak robiłem, łatwiej wtedy utrzymać odpowiednią wilgotność na poddaszu
    tak
    aby tynki czy wylewki za szybko nie schły bo będą pękać.

    --
    Pozdr
    JanuszK