  • 11. Data: 2011-11-22 08:12:01
    Temat: Re: ocieplenie poddasza zaraz po SSZ
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "mucher" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:dc48c64f-a39d-44aa-bdcf-d3702102f8e1@e2g2000vbb
    .googlegroups.com...
    On 21 Lis, 16:33, "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
    wrote:
    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w
    > wiadomościnews:jadd6l$nqv$1@inews.gazeta.pl...

    > Powiedz to cwokom z Multibanku wg ktorych ocieplenie dachu wlicza sie do
    > stanu surowego zamknietego.
    > Sorrki ale nie moglem sie powstrzymac- bo walcze wlasnie z nimi o wyplate
    > transzy.

    To chyba standard w bankach - też mnie to wkurzało na etapie
    kosztorysu. Swoją drogą w moim 'rynny' to też element robót
    wykończeniowych

    mucher

    Wiesz rynny jestem w stanie zrozumiec- to czesc dachu zwiazana z
    odwodnieniem dachu i jakos te obrobki dachu musisz do rynien doprowadzic
    Ale ja mam np osobno w kosztorysie ocieplenie scian zewnetrznych- o
    ociepleniu dachu nigdzie nic nie pisze w kosztorysie a te jelopy uwazaja ze
    ma byc zrobione przed tynkami czyli ma byc w etapie stanu surowego
    zamknietego.
    I najlepsze to to ze ze co pismo to zaczynaja wymagac cos dodatkowego-
    ostatnio zaczeli sie pytac o przylacza ktore sa osobna pozycja w
    kosztorysie i to koncowa...

  • 12. Data: 2011-11-22 08:14:01
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A co umowy wcześniej nie przeczytałeś? Załączniki i dokładny zakres
    > miałeś? U mnie było wszystko wyszczególnione i ocieplenie się wliczało i
    > nikt nie miał wątpliwości.

    A u mnie nie jest wyszczegolnione i co? A mam za to wyszczegolnione
    ocieplenie zewnetrzne jako pozycje... i co na to powiesz?

  • 13. Data: 2011-11-22 09:27:39
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > To zabij okna deskami, żeby od UV ci w zimie nie niszczała,

    W ostateczności tak zrobię. Albo zabiję wszystko deskami i okna wstawię
    dopiero wiosną, albo teraz wstawię okna i nakleję czarną folię budowlaną na
    okna.

    > gorsze są szczyty tam gdzie nie
    > ma podbitki, chyba że masz nadbitke i tam nie masz membrany.

    To jest problem na który jeszcze nie mam pomysłu... Membrana jest odsłonięta
    niestety.

    Może zrobić podbitkę jak najwcześniej? Ocieplić z zewnątrz ściany tylko na
    samej górze na wysokości podbitki?

    > Nie wełny nie dawaj to zły pomysł, albo zrób wszystko do folii, czyli
    > wełna, wieszaki,
    > profile i na nie folia, wtedy wełnę będziesz miał zabezpieczoną przed
    > wilgocią,
    > ja tak robiłem, łatwiej wtedy utrzymać odpowiednią wilgotność na poddaszu
    > tak
    > aby tynki czy wylewki za szybko nie schły bo będą pękać.

    Właśnie bałbym się teraz robić całe ocieplenie. Przecież jeśli jedna warstwa
    wełny będzie odkryta i wietrzona to moim zdaniem nie powinna zawilgnąć.

  • 14. Data: 2011-11-22 10:04:51
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości

    Witam.

    >Przecież jeśli jedna warstwa wełny będzie odkryta i wietrzona to moim
    >zdaniem nie powinna zawilgnąć.

    Nie nie zawilgotnieje, welna nie naciagnie wilgoci.

    Natomiast co do membrany, widzialem budowy gdzie
    latami nie bylo podbitki i membrana byla ok.

    Wydaje mi sie ze gdyby membrana byla "gowno warta" na UV
    to nie bylaby stosowana w budowlance gdzie nikt o nic nie dba, i tak np
    welna cala jesien/zime/wiosne przechowywana jest na dworze,
    styropian na sloncu, itp itd.

    pozdrawiam
    Adams

  • 15. Data: 2011-11-22 12:16:41
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 21 Lis, 12:23, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    >
    > Czy dobrze myślę i czy nie popełnię jakiegoś babola jeśli teraz zacznę robić
    > ocieplanie poddasza? Czy wełna nie zawilgotnieje? Oczywiście jedynym powodem
    > robienia teraz tego ocieplenia jest chęć ochrony membrany, w innym przypadku
    > wełnę położyłbym dopiero po tynkach i wylewkach.
    >
    > Instalacji też żadnych jeszcze nie mam i będą robione dopiero wiosną (lub
    > jeszcze zimą jeśli będzie w miarę ciepło) - chyba brak instalacji nie
    > przeszkadza aby teraz zacząć robić ocieplenie poddasza?
    >
    > Jeśli błądzę, proszę o sprowadzenie mnie na ziemię, ewentualnie podanie

    Ja nie mialem membrany tylko deskowanie i owszem położyłem wełne przed
    tynkami.
    Tynki robiłem w lutym więc zależało mi żeby chociaz dach trochę
    ocieplić tak aby udało sie utrzymac dodatnia temperature wewnątrz.
    Wełna byla jeszcze odkryta przez pół roku zanim zrobiłem sufity więc
    chyba zdążyla wyschnąć.

    pzdr
    QbaB

  • 16. Data: 2011-11-22 21:15:12
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > A u mnie nie jest wyszczegolnione i co? A mam za to wyszczegolnione
    > ocieplenie zewnetrzne jako pozycje... i co na to powiesz?

    I nic. Znajdź normę i masz czystą sprawę. Po co się unosić?

  • 17. Data: 2011-11-23 08:08:41
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    > I nic. Znajdź normę i masz czystą sprawę. Po co się unosić?

    Marku ale do czego mam znalezc norme? Gdzie pisze co to jest ocieplenie czy
    cos innego? Czy moze co wchodzi do pojecia stanu surowego zamknietego? To
    tego w normie nie znajdziesz, choc wszyscy go uzywaja. Tak samo jak nie
    znajdziesz w przepisach definicji "stolarka zewnętrzna".

  • 18. Data: 2011-11-23 08:24:10
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > tego w normie nie znajdziesz, choc wszyscy go uzywaja. Tak samo jak nie
    > znajdziesz w przepisach definicji "stolarka zewnętrzna".

    bank może sobie nazywać SSO jak mu się podoba, jeśli w umowie (czy w
    regulaminie) masz podaną definicję i się pod tym podpisujesz, to cie
    obowiązuje
    BTW w moim przypadku bank bardzo luźno podchodził do kosztorysu,
    transz, czy etapów budowy, ale to pewnie zależy od człowieka, który tę
    konkretną budowę monitoruje, u mnie gość przyjechał za każdym razem
    przed kolejną transzą, rzucił okiem, że dom rzeczywiście stoi, a
    budowa się posuwa, robił fotki do dokumentacji i podpisywał papiery...
    i tyle, nie wnikał w jakieś szczegóły, nie oglądał faktur, ani żadnej
    dokumentacji...

    pozdrawiam
    s_13

  • 19. Data: 2011-11-23 09:43:25
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 23 Lis, 09:24, s_13 <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > budowa się posuwa, robił fotki do dokumentacji i podpisywał papiery...
    > i tyle, nie wnikał w jakieś szczegóły, nie oglądał faktur, ani żadnej

    Bo to jest jedna z rzeczy na które się patrzy przy braniu kredytu. U
    mnie goście przyjeżdżają, patrzą co zrobione - i sumują(nie patrząc
    jak zrobione, albo czy skończone - u mnie na przykład rozliczyli
    ogrzewanie mimo tego, że jedyną rzeczą były rurki do grzejników.

    mucher

  • 20. Data: 2011-11-23 12:06:56
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Po kilkudniowych przemyśleniach zdecydowałem, że pomysł robienia teraz
    ocieplenia poddasza jest chybiony. Mury, beton mają niecałe 2 miesiące i
    oddają duże ilości wody. Nie ma sensu ryzykować. Może ewentualnie na próbę
    kupię paczkę wełny, włożę między krokwie i poobserwuję.

    Membranę wewnątrz będę chciał zabepieczyć poprzez nałożenie czarnej folii na
    okna aby ograniczyć dostęp światła z zewnątrz.

    Membranę zewnątrz nie wiem jak zabezpieczyć, dobrze byłoby może rozciągnąć
    folię, ale może to być kłopotliwe, szczególnie, że wszystko robię sam.

    Będę chciał jak najszybciej wiosną zrobić podbitkę, po całkowitym lub
    częściowym ociepleniu z zewnątrz.

    Pozdrawiam,
    BWP