  • 1. Data: 2009-06-28 09:52:12
    Temat: ocieplenie podłogi z desek przed położeniem wykładziny
    Od: NH2501 <n...@g...com>

    Witam Wszystkich!

    Przed następnym sezonem grzewczym chciałbym ocieplić podłogi. Chodzi o
    parter budynku z lat 50. XX wieku. Podłogę stanowią deski na legarach,
    pod spodem zimna piwnica (ex-schron przeciwlotniczy). Podłoga bardzo
    zimna. Różnica temperatur między wysokością stóp a głowy sięga 5oC.
    Ponieważ ogranicza mnie czas i środki finansowe, początkowo myślałem o
    położeniu ciepłej wykładziny wprost na deski.
    Chciałbym się jednak dowiedzieć, czy może jednak warto zastosować coś
    jeszcze między deski a wykładzinę?

    Dziękuję z góry za pomoc,
    Hubert Bartkowiak

  • 2. Data: 2009-06-28 10:40:33
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "NH2501" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
[...]

    Jezeli masz pustke miedzy deskami a ziemia i nie zalezy ci zabardzo na tych
    dechach
    to proponuje ponawiercac otwory i wtrysnac tam najtansza pianke
    sposob sprawdzony i niezawodny
    najlepiej przeliczyc mniej wiecej ile jest przestrzeni
    z jednego opakowania pianki masz okolo 0,015 m3 rozprezonej piany
    zreszta czesto jest napisane na opakowaniu

    pozdrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-06-28 12:13:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 28 Jun 2009 02:52:12 -0700 (PDT), NH2501 napisał(a):

    > Chciałbym się jednak dowiedzieć, czy może jednak warto zastosować coś
    > jeszcze między deski a wykładzinę?

    Raczej pod deski....

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2009-06-28 12:15:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    wiadomości news:17qra9dijr1rh$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Raczej pod deski....

    Powiedziałeś A to powiedz B
    Napisz co proponujesz pod te deski.

    Kris

  • 5. Data: 2009-06-28 13:05:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 28 Jun 2009 14:15:59 +0200, Kris napisał(a):

    > Powiedziałeś A to powiedz B
    > Napisz co proponujesz pod te deski.

    Zależy co jest pod nimi, celowałbym w styropian.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2009-06-28 13:09:57
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    wiadomości news:17qra9dijr1rh$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Raczej pod deski....

    jak deski bite gwozdziami a sadzac po roku budowy to raczej tak,
    to sa marne szanse na zerwanie i ponowne ulozenie
    polamia sie jak nic...
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 7. Data: 2009-06-28 14:02:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 28 Jun 2009 15:09:57 +0200, HANA napisał(a):

    > jak deski bite gwozdziami a sadzac po roku budowy to raczej tak,
    > to sa marne szanse na zerwanie i ponowne ulozenie
    > polamia sie jak nic...

    O ile się nie zrobi tego z głową, czyli nie drzeć za deski, a wyciągać
    gwoździe najpierw.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2009-06-28 15:11:57
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    wiadomości news:10r0p4t6qxl97.dlg@oldfield.org.pl...

    > O ile się nie zrobi tego z głową, czyli nie drzeć za deski, a wyciągać
    > gwoździe najpierw.

    taa...
    szczegolnie jak sa bite w pioro przy krytym montazu...
    i dobite pobijakiem...
    jak po wierzchu to fakt da sie bez wiekszego problemu
    o ile nie pordzewialy, bo wtedy tragedia...
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 9. Data: 2009-07-01 07:10:28
    Od: NH2501 <n...@g...com>

    On 28 Cze, 12:40, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > z jednego opakowania pianki masz okolo 0,015 m3 rozprezonej piany
    > zreszta czesto jest napisane na opakowaniu

    Dzięki za odpowiedź.
    Jak pisałem, zrywanie podłóg raczej nie wchodzi w rachubę. Deski są
    gwoździowane. Jak byłoby z ich zrywaniem - trudno mi powiedzieć.
    Pianka w nawiercone otwory... Brzmi ciekawie :-)
    A jakiej przestrzeni spodziewać się pod deskami? Jeśli sposób
    sprawdzony, to na jaki rząd wielkości się szykować?
    15 000 cm3 (15 L) brzmi mało czy tylko się wydaje?

    Pozdrawiam,
    HB

  • 10. Data: 2009-07-01 07:13:15
    Od: NH2501 <n...@g...com>

    On 28 Cze, 14:13, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Raczej pod deski....

    Nie, miałem na myśli "pod wykładzinę".
    Desek nie chciałbym ruszać (koszty i czas), bo jeśli miałbym to robić,
    nie pisałbym o wykładzinie tylko o robieniu podłóg na nowo :-)
    Może są dostępne jakieś maty ocieplające, albo inny materiał do
    zastosowania w takim miejscu?

    Pozdrawiam,
    HB