  • 11. Data: 2010-11-01 09:06:15
    Temat: Re: ocieplenie stropu - jak poprawnie
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-11-2010 o 01:57:57 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    > Prawda. Porozkładać 2 warstwy o połowę cieńszego na przemian. Szkoda
    > kleju tylko czymś wypada to przycisnąć.
    Wylewką :) sam ją może na wiosnę zrobić, poziomnica, listwa,
    wiadro, mieszadło i gotowa wylewka z marektu i po tygodniu lub dwóch
    ma wylewkę. Na poddaszu zupełnie wystarczy 4-5cm.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2010-11-01 09:13:42
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-10-2010 o 22:19:55 M <M...@o...pl> napisał(a):

    > Zamiast styro lepsza byłaby wełna.
    Ale wtedy musi być twarda która kosztuje więcej niż styro i w sumie nic
    nie daje
    bo zachowuje się podobnie do styro, a mięka nic nie da.

    Pomiędzy styropianem zawsze będą
    > szpary.
    Po to sie uklada dwie warstwy na zakładkę, ja mam tak wszystkie podłogi i
    ściany zrobione.

    Jednak jeśli styropian, to w kilku warstwach poprzekładanych. W
    > sumie danie nawet 20cm styropianu w czterech warstwach po 5cm powinno
    > dać efekt.
    Przesada, jemu 10cm w zupełności wystarczy.

    > Jeszcze jedna rzecz. Jeśli budynek nie będzie ocieplony z zewnątrz to i
    > tak ciepło ze stropu będzie wylatywało na boki więc ocieplanie ścian od
    > środka ma mały sens
    Ściany wychodzące ze stropu na poddasze, ma sens bo działają jak radiator
    dla stropu

    . Odradzałbym - może się pod spodem zbierać wilgoć.
    A skąd? ja to strych.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2010-11-01 09:46:57
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-01 10:13, janusz_kk1 pisze:

    > Ale wtedy musi być twarda która kosztuje więcej niż styro i w sumie nic
    > nie daje
    > bo zachowuje się podobnie do styro, a mięka nic nie da.

    Można zrobić legary i pomiędzy wełnę. Zgadzam się, że jest to droższe.

    > Pomiędzy styropianem zawsze będą
    > Po to sie uklada dwie warstwy na zakładkę, ja mam tak wszystkie podłogi
    > i ściany zrobione.

    Jeśli się jeszcze powciska piankę, to jest szansa, że będzie ok.
    Pamiętaj, że ciepłe powietrze będzie szczelinami migrować w górę.

    > Jednak jeśli styropian, to w kilku warstwach poprzekładanych. W
    > Przesada, jemu 10cm w zupełności wystarczy.

    Hmm. A ja mam docieplenie na skosach 25cm wełny, ponoć standardem jest
    30cm a niektórzy na grupie pytają o 60cm.

    Pamiętaj, że powyżej jest tylko deskowany dach, więc temperatura tam
    będzie prawie taka, jak na zewnątrz.

    > Ściany wychodzące ze stropu na poddasze, ma sens bo działają jak
    > radiator dla stropu

    Mamy taką sytuację

    ===== strop, ściana zewn.

    Strop wraz ze zbrojeniem wystaje na zewnątrz (jest położony na ścianie
    zewnętrznej. Piszesz żeby ocieplić ścianę od środka, a beton ze
    zbrojeniem na zewnątrz zostawić. Moim zdaniem bez sensu. Należy ocieplić
    te ściany wewnątrz dopiero wtedy, gdy będzie robione docieplenie ścian
    zewnętrznych.

    > . Odradzałbym - może się pod spodem zbierać wilgoć.
    > A skąd? ja to strych.

    Z powietrza :-)
    Wstrzymałbym się z ociepleniem ścian wewnątrz do czasu ocieplenia ścian
    zewnętrznych.

    M.

  • 14. Data: 2010-11-01 10:08:07
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    Mam też dylemat styro czy wełna. Wełna wymaga legarów pod przygotowaniu
    podłogi. Styro skoleji jest nieuodpornione na gryzonie. Myszki tną to jak leci.

  • 15. Data: 2010-11-01 18:07:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-11-2010 o 11:08:07 Piotr <c...@g...pl> napisał(a):

    > Mam też dylemat styro czy wełna. Wełna wymaga legarów pod przygotowaniu
    > podłogi. Styro skoleji jest nieuodpornione na gryzonie. Myszki tną to
    > jak leci.
    No ale skąd na strychu myszy? z wełny też ci zrobią nie powiem co,
    zakłada się łapki albo trutkę i po myszach, strych uszczelnić i ocieplić
    styropianem, a jak zamażesz go klejem z siatka to przez to ci żadna mysz
    do styropianu
    nie wejdzie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2010-11-01 18:19:06
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > Jeśli się jeszcze powciska piankę, to jest szansa, że będzie ok.
    > Pamiętaj, że ciepłe powietrze będzie szczelinami migrować w górę.
    Ja o tym wiem :) ale jezeli nad szparą jest styropian to ją od góry zatyka
    i migracja
    ustaje, oczywiście większe szpary też zaklejałem pianką, ale z małymi nie
    ma sensu.
    Dla pytacza ważne jest aby szybko ułozyć ten styropian bo zima się zbliża
    a strop
    to spora powierzchnia i można trochę zyskać.

    > Hmm. A ja mam docieplenie na skosach 25cm wełny, ponoć standardem jest
    > 30cm a niektórzy na grupie pytają o 60cm.
    Wiesz mozna dać i 1m tylko po co? to nie dom pasywny a dla takiego jak
    niedawno
    czytałem dawali na ściany 30cm, czyli nie aż tak dużo.
    Poza tym ocieplenie także kosztuje i powinno się szukać pewnej granicy
    ekonomicznej ile mozna na nie dać w kontekscie całych kosztów budynku.

    > Pamiętaj, że powyżej jest tylko deskowany dach, więc temperatura tam
    > będzie prawie taka, jak na zewnątrz.
    Wiem o tym :)

    > Mamy taką sytuację
    >

    > ===== strop, ściana zewn.
    > |

    > Strop wraz ze zbrojeniem wystaje na zewnątrz (jest położony na ścianie
    > zewnętrznej.
    Zauważ że jeżeli będzie ściana ocieplona od środka to wew narożnik pod
    stropem
    bedzie trochę cieplejszy :)

    > Piszesz żeby ocieplić ścianę od środka, a beton ze zbrojeniem na
    > zewnątrz zostawić. Moim zdaniem bez sensu.
    Jak robi na strychu to niech robi kompleksowo tym bardziej że
    położenie tego kawałka styropianu na ścianę kosztuje niewiele.

    Należy ocieplić
    > te ściany wewnątrz dopiero wtedy, gdy będzie robione docieplenie ścian
    > zewnętrznych.
    Dlatego mu napisałem aby jeżeli mu się uda ocieplił choć jedną ścianę
    zewnetrzną.

    > Z powietrza :-)
    > Wstrzymałbym się z ociepleniem ścian wewnątrz do czasu ocieplenia ścian
    > zewnętrznych.
    Ale z powietrza się niewiele wykropli, najgorsza jest wilgoć bytowa a tej
    nie ma na strychu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2010-11-01 18:47:32
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    No widzisz. Ja będę mieszkał praktycznie w lesie i przy polach. Już teraz
    spotykam u siebie myszy zwykłe, nornice i myszy polne. Poddasze nieużytkowe o
    sporej powierzchni. I opinie ludzi są właśnie takie. W wełnie gryzoń robi
    gniazdo i szlus. W styro potrafi drążyć korytarze. Już teraz wentylację
    kalenicową mam zabezpieczoną skręconą siatką z włókna szklanego, tak jak i
    część ścianki kolankowej, murłaty i krokwi. Temat powtórzę przy wykonaniu
    podbitki. Na kunę to zapewne nie wystarczy, ale na mniejsze łazęgi być może.
    Trutki już pracują i to skutecznie, ale co gdy taką mysz upoluje i zeżre w
    przyszłości nasz kot? Wełna wydaje się bezpieczniejsza, ale generuje koszty
    związane z wykonaniem podłogi. Niestety wełna po iluś tam latach opada w jakimś
    procencie i jej wartości izolacyjne maleją. Gdyby nie cena to zastosowałbym
    piankę natryskową. Jest twardsza.

  • 18. Data: 2010-11-01 20:50:39
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-01 19:19, janusz_kk1 pisze:

    > Wiesz mozna dać i 1m tylko po co? to nie dom pasywny a dla takiego jak
    > niedawno
    > czytałem dawali na ściany 30cm, czyli nie aż tak dużo.

    Ściany a strop to spora różnica.

    M.

  • 19. Data: 2010-11-02 06:34:40
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Daj spokój z gruntowaniem tylko szybko ułóż styropian tak jak ci radzi
    > ptoki żebyś zdąrzył na tą zimę, od razu na piętrze będzie cieplej.
    Dokładnie tak zrób, polecam!!! Sam dwa lata temu marzłem na piętrze
    remontowanego domu. Jak się zorientowałem, że strop nie ocieplony to
    kupiłem styro 5 cm i po prostu rozlozylem go w miarę dokładnie na
    strychu. Jedyne co zrobiłem wcześniej to zamiotłem strop. Styropian, dla
    ochrony po prostu przykryłem folią budowlaną. Przy okazji folia też
    trochę uszczelniła, bo hamuje ruch powietrza przy styropianie i między
    płytami. Nawet szczególnie nie przejmowałem się przycinaniem płyt, żeby
    wszystko było dokładnie uszczelnione. Poprzecinałem może z 10 płyt na
    mniejsze kawałki tak, jak pasowały przy ścianach i tyle. Koło kominów
    brakowało po kilka cm.
    Ciepło zrobiło się dopiero po dwóch dobach, bo wtedy temperatura na
    piętrze zrównała się z tą na parterze.

    > Potem na niego połóż deski aby się dało chodzić po strychu.
    Ja nie kładłem. Troszeczkę, chodziłem ale w butach z gładką podeszwą. W
    zimie nie było takiej potrzeby. A na wiosnę zmieniałem dach, więc styro
    zebrałem.

    Kazek

  • 20. Data: 2010-11-02 08:30:28
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-11-2010 o 19:47:32 Piotr <c...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > nieużytkowe o
    > sporej powierzchni. I opinie ludzi są właśnie takie.
    No to jeszcze ze dwa koty, nawet takie ze schroniska, niewielkie wym agania
    mają, dac im tylko mleka, do tego na strychu kupić odstraszacze na gryzonie
    pomogą także na kuny.

    W wełnie gryzoń robi
    > gniazdo i szlus.
    No nie tylko, bedzie buszował i ubijał ta wełnę.

> [...]
    > część ścianki kolankowej, murłaty i krokwi. Temat powtórzę przy wykonaniu
    > podbitki. Na kunę to zapewne nie wystarczy, ale na mniejsze łazęgi być
    No to musisz to pozabezpieczać, ja mam sąsiadkę z trzema kotami to mam
    spokój :) bo one całą okolicę obskoczą.

    > Trutki już pracują i to skutecznie, ale co gdy taką mysz upoluje i zeżre
    > przyszłości nasz kot?
    Nie puszczać go na poddasze, nich chodzi wkoło domu. A trutki tylko na
    poddaszu
    wykładać.

> [...]
    > jakimś
    > procencie i jej wartości izolacyjne maleją.
    Styropian się do tego idealnie nadaje.

    Gdyby nie cena to
    > zastosowałbym
    > piankę natryskową. Jest twardsza.