  • 21. Data: 2013-03-01 00:11:23
    Temat: Re: oczyszczalnia ścieków i zima
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    <news> pisze:
> [...]
    ne/przekroj.jpg

    > Tak, dam w studzience, tylko ja mam zamiar zrobić trochę inną oczyszczalnie
    > jak ta z twoich linków. Mnie chodzi to taką całkowicie zalaną wodą i
    > obsadzoną roślinnością wodną i tam nie będzie żadnych rurek:)
    > Ścieki będą dopuszczane do jednego końca a odbierane oczyszczone z drugiego
    > końca, takie długie złoże, z lekkim nachyleniem w dół, i ścieki będą same
    > przepływały od jednego końca, do drugiego grawitacyjnie:)

    to chyba planujesz coś takiego jak tutaj na Rys 2
    http://www.chem.uw.edu.pl/people/AMyslinski/cw13/kor
    zenie.html

    bajcik

  • 22. Data: 2013-03-01 10:51:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ale pompka nie napompuje ci do zamkniętego szczelnie zbiornika i o to się
    > martwię, bo jeśli złoże na wierzchu zamarznie, to będzie jak zamknięty
    > zbiornik, więc jak lać do niego ścieki?

    Pisałeś że pod lodem będzie przepływ ścieków wzdłuż złoża i wylot z drugiego
    końca. Skoro jest wylot więc da się napompować.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2013-03-01 16:57:07
    Od: <news>

    Użytkownik <bajcik> napisał"
    > to chyba planujesz coś takiego jak tutaj na Rys 2
    > http://www.chem.uw.edu.pl/people/AMyslinski/cw13/kor
    zenie.html

    Dokładnie coś takiego i są tam dwie rury, doprowadzająca ścieki i
    odprowadzająca wodę i obawiam się o zamarznięcie wody w tych rurach.

  • 24. Data: 2013-03-01 17:00:05
    Od: <news>

    Użytkownik "Ergie" napisał:
    > Pisałeś że pod lodem będzie przepływ ścieków wzdłuż złoża
    > i wylot z drugiego końca. Skoro jest wylot więc da się
    > napompować.

    dopływ i odpływ będzie rurami i jak te rury zamarzną to kicha:(

  • 25. Data: 2013-03-04 10:21:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > dopływ i odpływ będzie rurami i jak te rury zamarzną to kicha:(

    Pisałeś że chcesz dać dopływ na dole więc jak to ma zamarznąć? Ten dół to
    musi być na poziomie 0,9m lub głębiej bo inaczej zamarznie Ci złoże.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2013-03-05 15:13:09
    Od: <news>

    Użytkownik "Ergie" napisał:
    > Pisałeś że chcesz dać dopływ na dole więc jak to ma zamarznąć?
    > Ten dół to musi być na poziomie 0,9m lub głębiej bo inaczej
    > zamarznie Ci złoże.

    Tak kombinowałem, ale nic z tego, ścieki trzeba dopuszczać od góry a jak na
    wierzchu będzie lód to będę lód polewał?
    Odpływ będzie na dole, ale rura musi mieć kolanko żeby minimalny poziom wody
    utrzymywać i w tym kolanku będzie stała woda.
    No nic, wychodzi że się dowiem jak zrobię:)