  • 1. Data: 2010-10-04 09:53:56
    Temat: odbiór domu-problem z przyłączem wody
    Od: Kadafi <...@...a>

    Witam

    Obecnie jestem na etapie odbioru budynku do użytkowania i powstaje tutaj
    problem jak zwykle z papierami.
    Wszystkie dokumenty udało mi się skompletować, jednak powstał zonk przy
    odbiorze wody przez gminę.

    Mianowicie zażyczyli sobie oprócz mapki geodezyjnej powykonawczej także
    projekt przyłącza wodociągowego, na podstawie którego była doprowadzana
    woda do budynku. Niestety przy występowaniu o pozwolenie na budowę nie
    był wymagany ten projekt (rok 2005-2006). Woda została doprowadzona na
    podstawie mapki zagospodarowania działki, na której jest woda
    zaznaczona. Umowa z gminą na dostarczanie wody jest podpisana cztery
    lata temu i płacę za nią regularnie.

    Wg gminnych urzędników muszę dostarczyć jeszcze projekt.
    Problem w tym, że musiałbym rozpocząć procedurę od nowa (nowe
    uzgodnienia, papiery w gminie, starostwie itp), która mogłaby potrwać
    długie miesiące a na szybkim odbiorze bardzo mi zależy.

    Prośba do Was jest następująca:
    Jak najszybciej i najmniejszym kosztem uzyskać odbiór przyłącza
    wodociągowego bez wykonywania projektu i zbędnych procedur.

    Liczę bardzo na Waszą pomoc.

    Pozdrawiam
    Kadafi

  • 2. Data: 2010-10-04 10:00:55
    Temat: Re: odbiór domu-problem z przyłączem wody
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Kadafi" <...@...a> napisał w wiadomości
    > Prośba do Was jest następująca:
    > Jak najszybciej i najmniejszym kosztem uzyskać odbiór przyłącza
    > wodociągowego bez wykonywania projektu i zbędnych procedur.

    obawiam się że się nie da :(

  • 3. Data: 2010-10-04 10:13:47
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 4 Paź, 11:53, Kadafi <a...@...a> wrote:
> [...]
    > Jak najszybciej i najmniejszym kosztem uzyskać odbiór przyłącza
    > wodociągowego bez wykonywania projektu i zbędnych procedur.

    Witam,
    przyłącze wodociągowe nie podlega pod pozwolenie na budowę, więc nie
    musisz uzyskiwać pozwolenia na budowę.
    W "wodociągach" rzeczywiście dobrze ci powiedzieli. Przyłącze uzgadnia
    się tylko z właścicielem sieci. W związku z tym najlepiej będzie jeśli
    znajdziesz projektanta, który współpracuje z "wodociągami" i zlecisz
    mu zrobienie projektu. Nie potrzeba do tego jakichś szczególnych
    uzgodnień poza tym co już masz, czyli np. warunki techniczne
    przyłączenia do wodociągu.
    Projekt dostarczasz do "wodociągów" i pozamiatane. U mnie (okolice
    Warszawy) taki projekt to ok. 500-600 zł.

    pozdr

  • 4. Data: 2010-10-04 10:28:31
    Od: Kadafi <...@...a>

    Jak długo trwa wykonanie i uzgodnienie projektu ?

  • 5. Data: 2010-10-04 11:04:24
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 4 Paź, 12:28, Kadafi <a...@...a> wrote:
    > Jak długo trwa wykonanie i uzgodnienie projektu ?

    hm....o to musisz zapytać projektanta. Dla mnie zrobił projekt w kilka
    dni. Natomiast uzgodnienie to w zasadzie chwila. Przybijają pieczątkę
    i już. Potem tylko protokół odbioru ale o to też musisz zapytać w
    "wodociągach".

  • 6. Data: 2010-10-04 12:09:15
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-04 11:53, Kadafi pisze:
> [...]
    > Jak najszybciej i najmniejszym kosztem uzyskać odbiór przyłącza
    > wodociągowego bez wykonywania projektu i zbędnych procedur.

    Projekt w zasadzie masz - bo masz mapkę powykonawczą, spróbuj uzgodnić
    to przyłącze na zudzie. Warunki przyłączenia chyba masz skoro się
    podpiąłeś, a ktoś odebrał to przyłączenie bo inaczej nie puścili by Ci
    wody. Chyba, że masz inaczej. Najlepiej zapytaj swojego kierownika on Ci
    powie jakie są obyczaje w Twoim rejonie i co powinieneś mieć do oddania.

    Mi wygląda to na bałagan w gminie i nie mogą się doszukać w papierach
    zgody na przyłącz więc chcą ją od Ciebie. Poszukaj warunków jakie
    dostałeś z gminy.

    Ariusz

  • 7. Data: 2010-10-04 13:35:57
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Projekt w zasadzie masz - bo masz mapkę powykonawczą, spróbuj uzgodnić to
    > przyłącze na zudzie.

    na zudzie uzgania sie projekty a nie istniejące obiekty :)

    b.

  • 8. Data: 2010-10-05 06:16:04
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-04 15:35, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > na zudzie uzgania sie projekty a nie istniejące obiekty :)
    >

    > b.
    miałem problem z wodą, wykonawca źle pomierzył i wyszła woda tam gdzie
    miał iść prąd, wykonawca "na budowie" z nadzorem prądu ustalił, że
    przestawi wodę o pół metra za prąd. Zrobili mapkę powykonawczą,
    dołączyli oświadczenia i z tym pojechałem na uzgodnienie tam uzgodnili
    co trzeba z tymi papierami nie musiałem już nigdzie indziej jechać,
    resztę zrobił kierownik budowy.

    Ariusz