  • 211. Data: 2014-10-31 16:18:33
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-31 16:06, Kris pisze:
    > 16tys kWh jeśli dobrze pamiętam
    > Wątek był "Sezonowe zapotrzebowanie" czy jakoś tak

    Czyniac takie zalozenie, ze po uwzglednieniu sprawnosci kotla z metra
    otrzymujemy ok. 8,5kWh, a metr kosztuje 2 zyle 2/8,5=0,235 zl/1kWh.
    16000kWh*0,23=3685.
    Teraz pytanie czy zalozenia sa prawidlowe. Nie chce mi sie szukac
    fucktury za gaz by sprawdzic sama cene, ale mysle ze wielkich roznic nie
    bedzie.

    Pozdro.. TK

  • 212. Data: 2014-10-31 17:08:32
    Temat: Re: odkurzacz centralny > Re: Rekuperator
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-31 15:33, Ghost wrote:
    > Ponoc siem zapyhajom. Ale cza na to czas.

    IMHO takie twierdzenia to krecia robota lobby odkurzaczy tradycyjnych.

    Piotrek

  • 213. Data: 2014-10-31 17:15:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-31 13:11, Ergie wrote:
    > Nawiewy są w pokojach a wywiewy w łazienkach, kuchni, wiatrołapie,
    > pralni, i właśnie garderobach. [...]

    Co do wszystkich pomieszczeń poza ostatnim to oczywiście masz rację.
    Natomiast jeśli chodzi o garderoby to w sumie spotkałem się ze szkołą
    falenicką i otwocką, że tak to ujmę.

    > Zapachy trafiłyby to garderoby tylko jakbyś w pokojach palił kadzidełka.
    > Natomiast gdyby tam był nawiew to zapachy ubrań (np. skurzanych płaszczy
    > czy butów) roznosiłyby się na korytarz/przedpokój czy pokój zależnie od
    > tego z czym garderoba graniczy. [...]

    Dlatego zastanawiam się nad umieszczeniem w garderobie w nowym domu
    zarówno nawiewu jak i wywiewu.

    W przypadku szatni to oczywiste.

    Piotrek

  • 214. Data: 2014-10-31 18:22:33
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    On 2014-10-31 15:33, Ghost wrote:

    >IMHO takie twierdzenia to krecia robota lobby odkurzaczy tradycyjnych.

    BTW to ile dziur trzeba miec w scianie jednego pokoju zeby sie wygodnie
    odkurzalo?

  • 215. Data: 2014-10-31 18:34:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-31 18:22, Ghost wrote:
    > BTW to ile dziur trzeba miec w scianie jednego pokoju zeby sie wygodnie
    > odkurzalo?

    Żeco? Mam po jednej dziurze na każdej kondygnacji.

    Piotrek

  • 216. Data: 2014-10-31 19:42:32
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    On 2014-10-31 18:22, Ghost wrote:

    >Żeco? Mam po jednej dziurze na każdej kondygnacji.

    I wygodnie się tak łazi z ruro po całej kondygnacji? wazonów nie zrzucasz ze
    stołu?

  • 217. Data: 2014-10-31 21:20:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    Jesli to tak wychodzi jak piszesz to ladnie widac ile zysku dalo cwierc metra styro +
    went mech i inne wynalazki u Adama:-)

  • 218. Data: 2014-10-31 21:22:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 15:36:13 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Mierzyłeś kiedyś wilgotność w tym pomieszczeniu?

    To jest pomieszczenie kubatury na oko jakies moze 5-6m3 (po podlodze dosc
    sporo bo jakies 5 x 2 ale ostro zeskosowane). Teraz policz szerloku ile razy
    tam sie powietrze wymieni na swieze przy wentylach (nawiew + wyciag) 200m3/h
    i przestan zgrywac glupka :) Policze za Ciebie - cala kubatura tego pokoju
    jest wymieniana co dwie minuty. Nie musze wiec w ogole patrzec jaka tam
    jest wilgotnosc bo jest w 99% taka jak na zewnatrz. Wentyle dmuchaja cieplym
    na pranie, dodatkowo w okresie grzewczym dziala podlogowka. Pranie schnie
    tam w trymigach. Juz to pisalem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 219. Data: 2014-10-31 21:25:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 21:20:18 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Jesli to tak wychodzi jak piszesz to ladnie widac ile zysku dalo cwierc metra styro
    + went mech i inne wynalazki u Adama:-)

    20cm, nie cwierc :)
    Jakie inne wynalazki? :-)

    BTW. Czy Maniek nie dogrzewa sie czasem solarkami tez? :)
    Jaka masz Maniek kubature chaty?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 220. Data: 2014-10-31 21:27:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 16:18:31 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > Teraz pytanie czy zalozenia sa prawidlowe. Nie chce mi sie szukac
    > fucktury za gaz by sprawdzic sama cene, ale mysle ze wielkich roznic nie

    No dobrze, a teraz powiedz ile masz np. okien dachowych - rozmiar i wielkosc? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.