  • 271. Data: 2014-11-01 14:56:04
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 31 Oct 2014 09:54:33 +0100, scruffty

    > kup automatyczną suszarkę, postaw obok pralki.

    Mam taki plan. Myślałem co prawda o jakiejś lepszej suszarce zintegrowanej
    z pralką (będzie stać w pralnio-garderobie na piętrze) -- zatem na jakiej
    podstawie twierdzisz, że się częściej wysypują? Jakoś tak mało mi się widzi
    przepychanie towaru z jednej dziury w drugą. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 272. Data: 2014-11-01 14:56:10
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu sobota, 1 listopada 2014 11:26:15 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    >5 lat temu byl gosc co chcial nas kupic - niestety dawal niska cene
    >argumentujac, ze niedlugo przyjdzie kolos i zgarnie polowe rynku :) Mial
    >na mysli 1&1.

    ajńc und ajńc przy ovh to raczej mizernie wygląda.

    >OVH jest spoko na niektore projekty bo daja tanie maszyny i duze lacza.
    >Niestety jakosc i support duzo ponizej sredniej.

    Średnie są bez znaczenie, ma być wystarczająco dobrze za wystarczająco niską
    kasę.

    >Taki moloch jak OVH w tej konkretnej niszy
    >nie jest nam w stanie zagrozic w zaden sposob.

    Ależ ty śmieszny jesteś, z tymi wymyślonymi niszami. Hosting to hosting, co
    inne gdybyś "stronki" przy okazji robił, no ale to przecież jest fe :-)

    >Wiec... Martw sie o siebie, ja o siebie sam zadbam, bez obawy :)

    Się nie martwię, ani o ciebie ani o siebie :-)

  • 273. Data: 2014-11-01 15:00:12
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]

    >podstawie twierdzisz, że się częściej wysypują? Jakoś tak mało mi się widzi
    >przepychanie towaru z jednej dziury w drugą. ;)

    Na wielu forach tak piszą, ale... to może być krecia robota producentów.

  • 274. Data: 2014-11-01 15:19:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-11-01 13:17, Adam pisze:

    > Odkad kupilem swoj nie sledze rynku rekuperatorow a pojawilo sie bankowo
    > sporo roznych ciekawych modeli. Ja mam Brinka - Renovent HR 400 (large) i
    > polecam - ma automatyczny bypass, oszczedne i "dlugowieczne" wentyle EBMa,
    > latwo demontowalny wymiennik ktory mozna umyc pod wezem ogrodowym, czy
    > karcherem i kosztuje ok 5,5-6k pln. Jedynie panel i sposob jego obslugi
    > pozostawia wiele do zyczenia ale to sie ustawia raz i zapomina na wieki :-)

    A czy ma możliwość jakichś precyzyjnych ustawień wentylacji, a nie tylko
    "low-mid-high"?

    Wyobrażam sobie, że zakres minimum (np w upalne dni, gdy na zewnątrz
    jest 30 st) powinien wynosić ze 20-30 m3/h, w nocy (zimą) z 50-60 m3/h,
    a maksimum niech przekracza z 250 m3/h.

    --
    MN

  • 275. Data: 2014-11-01 15:24:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 1 listopada 2014 14:56:19 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > ajńc und ajńc przy ovh to raczej mizernie wygląda.

    Czy ja wiem - widziales reklamy OVH w telewizji? Bo 1&1 widze co chwile :)
    Jedna z niewielu firm hostingowych ktora sie w TV reklamuje.

    > Średnie są bez znaczenie, ma być wystarczająco dobrze za wystarczająco niską
    > kasę.

    Widzisz - piszesz nizej ze hosting to hosting i nie ma nisz. A wlasnie sam
    jedna wykroiles z tortu - "wystarczajaco dobrze za wystarczajaco niska
    kase". Niektorzy maja inne priorytety niz cena takie jak stabilnosc,
    bezpieczenstwo, wsparcie. OVH robi bardzo slaby hosting wspoldzielony,
    za to kroluje w tanich dedykach i VPSach.

    > Ależ ty śmieszny jesteś, z tymi wymyślonymi niszami. Hosting to hosting,

    I tu mozna zakonczyc dyskusje :-)
    Hosting mozna podzielic na wieeeele kategorii.

    > co
    > inne gdybyś "stronki" przy okazji robił, no ale to przecież jest fe :-)

    No ja nie robie "stronek" m.in. dlatego, ze robilbym konkurencje moim klientom.
    Moi klienci to wlasnie ludzie ktorzy robia "stronki". Czasem to stronki szkoly,
    czasem urzedu, a czasem volvo czy innego moloszka :D Hosting dla producentow
    stron - freelancerow, agencji, programistow.

    > Się nie martwię, ani o ciebie ani o siebie :-)

    No i gut :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 276. Data: 2014-11-01 15:29:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 1 listopada 2014 15:19:53 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > A czy ma możliwość jakichś precyzyjnych ustawień wentylacji, a nie tylko
    > "low-mid-high"?

    Nie ma - tylko 3 biegi. Ale to w 100% wystarcza majac bypass :)

    > Wyobrażam sobie, że zakres minimum (np w upalne dni, gdy na zewnątrz
    > jest 30 st) powinien wynosić ze 20-30 m3/h, w nocy (zimą) z 50-60 m3/h,
    > a maksimum niech przekracza z 250 m3/h.

    To masz akurat trzy biegi ;)

    Ale 20-30m3/h to tyle co nic - nie wystarczy do zapewnienia komfortu w kiblu,
    lazience, suszarni. Pamietaj, ze mowimy o rekuperatorze ktory odzyskuje
    nie tylko cieplo w zimie ale i chlod w lato :) Dla mnie podstawowe trzy biegi
    to:

    1. 50m3/h jak nikogo nie ma w domu / wyjezdzamy na wakacje
    2. 150m3/h jak jestesmy w domu (niezaleznie od pory roku, dnia etc)
    3. max -> przy wieloosobowej imprezie, przy przypaleniu kotleta na patelni
    i innych podobnych przypadkach (ja mam np. przy suszeniu prania).

    Wiecej nie potrzeba i to sztuka dla sztuki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 277. Data: 2014-11-01 15:42:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-11-01 15:29, Adam pisze:

> [...]
    > lazience, suszarni. Pamietaj, ze mowimy o rekuperatorze ktory odzyskuje
    > nie tylko cieplo w zimie ale i chlod w lato :)

    Ten chłód to niby skąd? Jeśli już w domu jest chłodniej niż na zewnątrz,
    to najlepiej niczego nie wentylować przynajmniej w godziny popołudniowe.
    Potem się wywietrzy, gdy już wieczorem znowu będzie znośnie. Mylę się?

    --
    MN

  • 278. Data: 2014-11-01 16:54:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 15:18:36 +0100, Ghost napisał(a):

    > Ja mam odwrotnie, zero reakcji na elektrocosie, ale ogólnie sporo czynników
    > mogących wywołać ból głowy.

    No dobra, od zbyt ekstremalnego mieszania głowa potrafi boleć ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 279. Data: 2014-11-01 17:03:56
    Temat: Re: odkurzacz centralny > Re: Rekuperator
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-31 08:44, zbigi pisze:

> [...]
    >
    > A u nas zupełnie odwrotnie.
    > Średniej klasy odkurzacz - wraz z instalacją nie więcej niż 3tysie PLN -
    > spowodował, że kobita moja (fanka sprzątania i odkurzania) nie wyobraża
    > sobie powrotu do jakiegokolwiek klasycznego mobilnego odkurzacza.
    > Jedyne co ją wkurza, to stosunkowo szybko zużywające się końcówki ssące
    > ale to tylko świadczy o tym, jak dużo i często odkurza. ;)
    > Nie wspominając, że zużycie ssawek było takie same przy klasycznych
    > odkurzaczach.
    > Odkurzacz centralny jest wydatkiem, który poddajemy pod rozwagę każdemu

    Potwierdzam, nie wyobrażam sobie latania z odkurzaczem i kablem po domu,
    tutaj tylko rura stosunkowo lekka z którąś moje dziecko 10l sobie radzi
    bez problemu. Poza tym bardzo ważna sprawa, w normalnym odkurzaczu
    powietrze z pyłem zostaje w domu, w zasadzie niezależnie od filtrów, bo
    nie ma idealnych, tutaj pozbywamy sie tego powietrza razem z pyłami, w
    domu jest czyściej i przyjemniej :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 280. Data: 2014-11-01 17:07:00
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-31 19:42, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > I wygodnie się tak łazi z ruro po całej kondygnacji? wazonów nie
    > zrzucasz ze stołu?
    A dlaczego masz zrzucać? to już prędzej zwykłym i kablem elektrycznym to
    zrobisz, gniazdko masz przy podłodze na korytarzu to i rura idzie po
    podłodze, dla 9m rury wystarcza jedno na kondygnację, ja mam dodatkowo
    jeszcze szufelkę w wiatrołapie i kuchni, bardzo się przydają.

    --
    Pozdr

    Janusz_K