  • 11. Data: 2012-05-25 09:32:23
    Temat: Re: [odkurzacz centralny] czyszczenie rur
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 maja 2012 08:54:40 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    [...]
    > To pewnie zależy od użytych materiałów.
    >
    > Przy wycenie instalacji magicy od odkurzacza pytali się czy ma być tanio
    > czy dobrze.
    >
    > Przy wyborze "tanio" dawali rok gwarancji na instalację. Przy wyborze
    > "dobrze" dawali 3 lata gwarancji, co jeszcze udało mi się kolanem
    > dopchnąć do 5 lat. Różnica w cenie była gdzieś około 20% o ile mnie
    > pamięć nie myli.

    Widzisz - tak dziala swietny marketing. Prawdopodobienstwo uszkodzenia tej instalacji
    jest praktycznie zerowe (to jest tylko pare metrow plastikowej rury zamurowanej na
    stale w scianie). Goscie zarobili na Tobie dodatkowe 20% za nic, a Ty jestes jeszcze
    z tego zadowolony :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2012-05-25 10:50:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-05-25 09:32, Adam wrote:
> [...]
    zamurowanej na stale w scianie). Goscie zarobili na Tobie dodatkowe 20% za nic, a Ty

    Czyli zbliżyliśmy się do najbardziej pożądanego scenariusza: instalacja
    działa jak powinna, klient zadowolony, magik zadowolony, etc.

    A tak BTW różnica wynikała z kosztu materiałów oczywiście.

    Rura wykonana w technologii kosmicznej ;-) versus plastikowa podróbka z
    najtańszej hurtowni (tak - wiem, że obie robione przez tego samego
    chińczyka w jego stodole).

    Piotrek

  • 13. Data: 2012-05-25 11:56:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 maja 2012 10:50:52 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    >
    > Rura wykonana w technologii kosmicznej ;-) versus plastikowa podróbka z
    > najtańszej hurtowni (tak - wiem, że obie robione przez tego samego

    Mozliwe.. Ja sie zaopatrywalem u dystrybutora beama - on mial rury kanadyjskie (i
    caly osprzet tez). Ale to byly "groszowe" sprawy - rury i gniazda montazowe na caly
    dom (3 kondygnacje) + czyscik i klej wyszly chyba z 300 pln. Jeden dzien roboty
    (wszystko w wykutych bruzdach - porotherm to jest to :P Nawet nie wiem, czy da sie u
    mnie kupic jakies tansze podroby tych rur - nigdy na oczy nie widzialem innych :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2012-05-28 08:55:37
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-25 09:29, Adam pisze:
    > Rury kanalizacyjne tez czyscisz u siebie regularnie co rok czy o co Ci chodzi bo
    nie kumam ? :)
    > pozdr.

    Ja tylko piję do tego, że ludziska piszą, że nie czyści się tego wcale
    bo to_się_nie_brudzi.
    Odnośnie do kanalizy - ona jest zasyfonowana na końcówkach ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2012-05-28 09:16:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 08:55:37 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Ja tylko pij� do tego, �e ludziska pisz�, �e nie czy�ci si� tego wcale
    > bo to_si�_nie_brudzi.

    Nie czysci sie bo nie ma takiej potrzeby.

    > Odno�nie do kanalizy - ona jest zasyfonowana na ko�c�wkach ;-)

    Gniazda odkurzacza maja za to uszczelki. Nie ma potrzeby czyszczenia instalacji OC.
    Pozatym ssanie jest na tyle duze, a scianki na tyle gladkie (i "nieelektryzujace
    sie") ze tam sie tak szybko zaden syf nie osadzi.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2012-05-28 09:53:14
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-28 09:16, Adam pisze:
> [...]
    sie")
    > ze tam sie tak szybko zaden syf nie osadzi.

    W końcu się osadzi, nie ma siły. Wiem jak mi śmierdziała, po 5 latach,
    stalowa rura w moim karcherze a siłę ssącą też ma niemałą.
    Czy ktoś czuje potrzebę czyszczenia czy nie to już inna sprawa.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2012-05-28 14:06:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 09:53:14 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > W końcu się osadzi, nie ma siły. Wiem jak mi śmierdziała, po 5 latach,
    > stalowa rura w moim karcherze a siłę ssącą też ma niemałą.
    > Czy ktoś czuje potrzebę czyszczenia czy nie to już inna sprawa.

    Nie porownuj gladkiej antystatycznej rury plastikowej od stalowej - pod wzgledem
    gladkosci to jak dupa noworodka z papierem sciernym :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2012-05-28 14:30:07
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-28 14:06, Adam pisze:
    > Nie porownuj gladkiej antystatycznej rury plastikowej od stalowej - pod wzgledem
    gladkosci to jak dupa noworodka z papierem sciernym :)
    > pozdr.

    Gładka to może i ona jest jak jest nowa ale po kilku latach zasysania
    pod dużym ciśnieniem piachu będzie mniej gładka niż stalowa ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2012-05-28 19:34:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-05-2012 o 09:53:14 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > W końcu się osadzi, nie ma siły. Wiem jak mi śmierdziała, po 5 latach,
    > stalowa rura w moim karcherze a siłę ssącą też ma niemałą.
    > Czy ktoś czuje potrzebę czyszczenia czy nie to już inna sprawa.
    Ale nie porównuj OC do zwykłego odkurzacza bo tam masz rurę otwartą
    i cały czas ją wąchasz, w OC gniazdka i szufelki mają uszczelki,
    i nawet dość szczelnie się zamykają. Wiem bo sam mam OC, użytkuję już
    ponad 2 lata.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2012-05-29 07:59:52
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-28 19:34, janusz_kk1 pisze:
> [...]
    > i cały czas ją wąchasz, w OC gniazdka i szufelki mają uszczelki,
    > i nawet dość szczelnie się zamykają. Wiem bo sam mam OC, użytkuję już

    Ale zaraz.
    To w końcu brudzą się czy mają uszczelki? ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info