  • 11. Data: 2010-05-09 20:52:35
    Temat: Re: odleglosc zabudowan od linii podziemnej
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    jarek pisze:
    > Witam !
    > Mam do kupienia działke przez ktora leci sobie troche kabli :) W przyszlosci
    > bede chcial tam postawic budynek gospodarczy lub pawilon handlowy. W sumie
    > przeszkadza mi tylko jedna linia oznaczona jako eWN na mapce (dodam linia
    > podziemna), leci sobie ona przez srodek dzialki, jednak jesli przekopie ja
    > na obrzeza dzialki, umozliwii mi to budowe czegos na tym terenie, moje
    > pytanie brzmi czy sa jakies strefy ochronne wokol tego rodzaju linii?

    To jest linia 110kV lub 220kV tego sobie od tak nie przekopiesz. Obawiam
    się że tego w ogóle nie ruszysz. Firm które robią takie rzeczy jest
    bardzo mało a wyłączenie takiej linii z zasilania może być w ogóle nie
    możliwe. A przynajmniej nie na twoją prośbę. Ja bym z tej działki
    zrezygnował.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 12. Data: 2010-05-09 20:53:19
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Nie wiem jakie napiecie tam jest, ale jedno i drugie mnie urzadza :)
    > Ciekawe jak bedzie wygladac walka o przekopanie tego kawalka, ale
    > rozmawialem ze znajomym, jesli nie bedzie trzeba ciac kabla, tylko
    > przekopac, to koszt okolo 3000zł.

    jak chcesz przeniesc kabel ze srodka dzialki na bok bez jego wydluzenia ? :)
    z gumy jest ten kabel ?
    juz nie mowiac ze jaka kolwiek ingerencja w przebieg kabla bez zezwolenia to
    samowola i mozna miec z tego niezle nieprzyjemnosci.
    a juz nie mowie o takiej sprawie ze jak sie robi to
    nielegalnie(przeniesienie kabla) to i tak w papierach bedziesz mial kabel na
    srodku dzialki i nikt nie wyda Ci na budowe pozwolenia.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 13. Data: 2010-05-09 20:56:57
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    jarek pisze:

> [...]
    > jak bedzie wygladac walka o przekopanie tego kawalka, ale rozmawialem ze
    > znajomym, jesli nie bedzie trzeba ciac kabla, tylko przekopac, to koszt

    Za 3kzł to firma która to robi może przyjdzie i ci to obejrzy a na pewno
    za tyle tego nie zrobią. Najpierw dowiedz się ile to będzie kosztować i
    weź pod uwagę przy zakupie działki. Do linii 110-220kV możesz mieć
    podłączone np 50tyś ludzi i brak obejścia. Pamiętasz zimą awarię linii
    220kV do Szczecina ? Jedna padła i całe miasto kilkaset tys ludzi było
    bez prądu.
    Dodatkowo jestem niemal pewien że nie da się tego zrobić pod napięciem.
    Linie napowietrzne WN można naprawiać/łączyć pod napięciem ale o
    kablowych nie słyszałem.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 14. Data: 2010-05-09 21:18:55
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości
> [...]
    > nielegalnie(przeniesienie kabla) to i tak w papierach bedziesz mial kabel
    > na srodku dzialki i nikt nie wyda Ci na budowe pozwolenia.

    Gdybym chcial tam cos nielegalnie stawiac, to bym nie pytal sie o przepisy.
    Kabel nie jest poprowadzony prosto, idzie przez srodek dzialki i ma
    odpowiednie "naddatki", jesli przekopie prosto bede mial zapas.

    Jarek