  • 1. Data: 2012-04-18 08:41:41
    Temat: odległośc żywopłotu od płotu
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    Witam,
    chciabym posadzic teraz zywopłot z thui albo ligustru. Wybiorę pewnie
    ligustr. Mam wąska działkę i nie chciałbym aby zywopłot zabierał mi
    zbyt duzo miejsca. Stad moje pytanie, w jakiej minimalnej odległości
    (od planowanego płotu) posadzic żywopłot. Gdybym wybrał ligustra to
    bede go musiał przycinac z 2-3 razy do roku. Chciałbym jak najbliżej,
    tylko co z późniejszym przycinaniem? Dużo będzie mi rósł w szerz?
    Thuja pewnie mniej rosnie w szerz, nie trzeba będzie jej przycinać. A
    może wybrać cos innego na zywopłot, dobrego do tych warunków.
    Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam.

  • 2. Data: 2012-04-18 19:09:44
    Temat: Re: odległośc żywopłotu od płotu
    Od: " skryba" <s...@g...pl>

    Andrzej <c...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > =B3 mi
    > zbyt duzo miejsca. Stad moje pytanie, w jakiej minimalnej odleg=B3o=B6ci
    > (od planowanego p=B3otu) posadzic =BFywop=B3ot. Gdybym wybra=B3 ligustra to
    > bede go musia=B3 przycinac z 2-3 razy do roku. Chcia=B3bym jak najbli=BFej,
    > tylko co z p=F3=BCniejszym przycinaniem? Du=BFo b=EAdzie mi r=F3s=B3 w szer=
    > z?
    > Thuja pewnie mniej rosnie w szerz, nie trzeba b=EAdzie jej przycina=E6. A
    > mo=BFe wybra=E6 cos innego na zywop=B3ot, dobrego do tych warunk=F3w.

    Ligustr da się prowadzić na 30 cm szerokości nawet
    przy 2,5 metra wysokości, bo to chwast wśród roślin
    "żywopłotowych". Tyle tylko, że on dla ludzi kłopotliwy.
    Trzeba go strzyc, a owoce ewentualnie tylko dla ptaszorków.
    Tfuje to potrafią mieć nawet 150 cm "fi".
    Zatem będą zabierały dużo miejsca. Albo będzie trzeba
    je kilka razy w roku przycinać. Kłopotliwe.
    Uwielbiają je szkodniki z grupy czerwców.
    Dochodzą koszty oprysków, bo zaniedbanie grozi
    przemieszczaniem się tarczników na śliwy, borówki wysokie,
    jagody kamczackie, jeżyny i winorośle a nawet na grusze.
    Alternatywą jest żywopłot z aronii.
    Szerokość mniejsza niż żywopłotu z tfuji strzyc go
    nie trzeba tak często jak ligustru i pyszne owoce
    na najlepszy sok owocowy na świecie. Takoż dżemy.
    Pozdrawiam pragmatycznie
    skryba

  • 3. Data: 2012-04-18 20:43:34
    Od: "Azotox" <p...@y...com>

    Użytkownik " skryba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie trzeba tak często jak ligustru i pyszne owoce
    > na najlepszy sok owocowy na świecie. Takoż dżemy.

    oraz obkidany na filetowo przez ptaszęce guano, bo ptaszki lubią w zimie
    przekąsić, no i potem wiadomo.
    Chyba, żeby to wyzbierać, ale kto ma takie moce przerobowe w dzisiejszych
    czasach?
    Pozdrawiam gastrycznie.

    Moon