  • 11. Data: 2012-09-17 10:44:20
    Temat: Re: odpowietrzenie szamba - gdzie
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Takie odpowietrzenie szamba jest po to żeby odprowadzić gazy, które szambo
    > wytwarza. Nie wiem ile jest tych gazów, nie jestem chemikiem, ale wydaje
    > ni się że szambo nie produkuje ich aż tyle, żeby ze zbiornika 12 m3 rura
    > fi 50 nie dawała rady.

    zrobisz jak zechcesz...
    nie będę się powtarzać, że to nie tylko o "gazy" chodzi

    rura musi być duża i tyle
    choćby po to, żeby spełnić wymogi projektu i normy budowlane
    ale zrób jak chcesz...

    > z Jamala leci rura chyba fi 800, jeśli jak piszesz z każdego domku trzeba
    > by dać setkę, to ruskie idą z torbami;) a ja swoje odpowietrzenie kieruję
    > do swojej kotłowni:):)

    ;-)
    fajnie by było, gdybyś miał choć fragment racji...
    nie chcę rozwijać tematu, żeby niepotrzebnie nie wyciągać OT tego wątku
    więc powiem tylko, że przy tej skali "złoża", nie przekroczysz progu
    rentowności nigdy...

  • 12. Data: 2012-09-18 11:43:17
    Od: adam <a...@w...pl>

    > nie tylko o "gazy" chodzi

    o co jeszcze?

    > rura musi być duża i tyle

    możesz szerzej naświetlić, co przemawia za szeroką rurą? Pomińmy kwestie
    projektu.

  • 13. Data: 2012-09-18 13:55:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > o co jeszcze?

    O zasysanie powietrza przez spływającą wodę.

    > możesz szerzej naświetlić, co przemawia za szeroką rurą? Pomińmy kwestie
    > projektu.

    Po pierwsze przepisy :-)
    A po kwestia zasysania powietrza gdy spuszczasz wodę - nie wiem, gdzie jest
    granica, ale 50mm nie ma odpowiedniego przekroju aby wpuścić odpowiednią
    ilość powietrza na miejsce spadającej wody i powoduje zasysanie wody z
    syfonów. Może 75mm by wystarczyło, nie wiem, Imo nie ma sensu bawić sięw
    królika doświadczalnego i ryzykować smród w domu lub późniejsze przeróbki.
    Ile można zaoszczędzić na kominku o niższej średnicy 10zł?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2012-09-18 14:17:27
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > doświadczalnego i ryzykować smród w domu lub późniejsze przeróbki. Ile można
    > zaoszczędzić na kominku o niższej średnicy 10zł?

    Ale lepiej mieć dziurę w dachu fi 50mm niż fi 200mm.

  • 15. Data: 2012-09-18 14:33:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup

    > Ale lepiej mieć dziurę w dachu fi 50mm niż fi 200mm.

    Bo? Ja rozumiem różnice jedna dziura kontra dwie, ale średnica? Co to
    zmienia względem szczelności pokrycia?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2012-09-19 12:38:44
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Ile można zaoszczędzić na kominku o niższej
    > średnicy 10zł?

    Wiem, że trochę głupio wyglądają te oszczędności, ale u mnie nie chodzi
    o metrowy kawałek rury. Chcę odciągnąć odpowietrzenie trochę dalej, tak
    gdzieś z 15 m, to już czyni oszczędność, poza tym "50"tkę mam za
    darmo:), dlatego nic by mnie to nie kosztowało.

  • 17. Data: 2012-09-19 13:09:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > metrowy kawałek rury. Chcę odciągnąć odpowietrzenie trochę dalej, tak
    > gdzieś z 15 m, to już czyni oszczędność, poza tym "50"tkę mam za darmo:),

    No to tym bardziej będzie problem. Woda spadająca w pionie po spuszczeniu
    wody będzie musiała zassać powietrze nie dość że cieńszą to w dodatku długą
    rurą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2012-09-19 13:11:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 19 Sep 2012 12:38:44 +0200 osobnik zwany adam napisał:

> [...]
    > gdzieś z 15 m, to już czyni oszczędność, poza tym "50"tkę mam za
    > darmo:), dlatego nic by mnie to nie kosztowało.

    jak masz a darmo to puść 4x50 zamiast 1x100. Będzie ten sam przekrój

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2012-09-20 10:54:20
    Od: adam <a...@w...pl>

    > No to tym bardziej będzie problem. Woda spadająca w pionie po
    > spuszczeniu wody będzie musiała zassać powietrze nie dość że cieńszą to
    > w dodatku długą rurą.

    Ale chyba woda spadająca w pionie zasysa powietrze z napowietrznika na
    dachu, a do szamba to raczej wpycha powietrze. To tak na mój rozum, ale
    może gdzieś robię błąd w myśleniu.
    Rozmawiałem też z producentem do którego kupiłem, mówi że w betonowych
    wystarczą tylko otwory we włazie, a natomiast w plastikowych trzeba
    robić odpowietrzenia.
    W ogóle, to jak jeżdżę i obserwuję, to niewiele osób robi odpowietrzenia
    i jakoś to działa.

  • 20. Data: 2012-09-20 11:40:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    > Ale chyba woda spadająca w pionie zasysa powietrze z napowietrznika na
    > dachu, a do szamba to raczej wpycha powietrze. To tak na mój rozum, ale

    Coś chyba masz namieszane :-)

    Zacznijmy od początku i prostej sytuacji gdy jest tylko jeden pion. Pion ten
    (według przepisów i praktyki) musi wychodzić ponad dach i być zakończony
    kominkiem i nie można zwężać jego średnicy! I ten pion jest jednocześnie
    odpowietrzeniem szamba. Gdy nie spuszczasz wody to tym pionem ponad dach
    uchodzą gazy z szamba, a gdy spuszczasz wodę to jest zasysane powietrze na
    miejsce spadającej wody.

> [...]
    > odpowietrzenia.
    > W ogóle, to jak jeżdżę i obserwuję, to niewiele osób robi odpowietrzenia i

    Zaraz, zaraz może Cię źle zrozumiałem, zmyliło mnie słowo "pion" pojawiające
    się w poprzednich postach. Jeśli pion kanalizacyjny masz zrobiony tak jak
    powyżej, a chodzi Ci tylko o odpowietrzenie gazów zbierających się pod
    pokrywą szamba to IMO rura 50mm wystarczy, ale zaznaczam, że nie wiem, czy
    są jakieś przepisy szczegółowe w tej sprawie. Co do pionów kanalizacyjnych
    na pewno są - nie można zmniejszać ich średnicy i mniejszej wyprowadzać
    ponad dach.

    Pozdrawiam
    Ergie

    Pion knalaizacyjny jest jednocześnie odpowietrzeniem szamba.