  • 11. Data: 2010-04-06 17:16:46
    Temat: Re: odwrotnie działająca wentylacja grawitacyjna
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    kominek mam z doprowadzeniem z zewnątrz

  • 12. Data: 2010-04-06 17:18:41
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    a te minirekuperatory to chyba żart
    musiało by mnie nieźle popier..... aby kupić takie gówno za ponad 1000zł :)

    jaki odzysk 70% bzdura? a straty na prąd?
    to tak samo jak pisza o zysku z wentylacji mechanicznej
    jak sie odliczy prąd, wymienne wkłady i koszt instalacji to lepiej mieć
    ciągle otwarte jedno okno w salonie :)

  • 13. Data: 2010-04-06 17:24:15
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    to może
    > zamontuj zamiast nich coś takiego:http://www.odzyskciepla.pl/?orderBy=&page=ka
    talog&catID=115,
    > pozdrawiam
    > s_13

    Co tam jest w srodku, ze kosztuje az tyle?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 14. Data: 2010-04-06 17:56:00
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Przyczyna sa (za dobrze) zamkniete okna...

    Nie koniecznie. Moze to byc rownie dobrze za niski komin czy specyficzne
    warunki na zewnatrz. Ja mam dwa podejzane kominy w ktorych czasami dmucha a
    czasami ciagnie, zaleznie od kierunku wiatru. Oba kominy to pomieszczenia
    gospodarcze, wiec przejmuje sie tym srednio. Lekarstwem na to sa nasady
    kominowe.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2010-04-06 19:33:09
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Co tam jest w srodku, ze kosztuje az tyle?

    nie wiem... to znaczy wiem, ale nie wiem dlaczego tyle kosztuje... :-)
    tak rzuciłem linkiem dla zobrazowania, teraz jeszcze raz spojrzałem na
    ceny... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 16. Data: 2010-04-06 19:41:59
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > to tak samo jak pisza o zysku z wentylacji mechanicznej
    > jak sie odliczy prąd, wymienne wkłady i koszt instalacji to lepiej mieć

    kurde, następny balcerowicz... ;-)
    piszesz, że masz problem z wentylacja grawitacyjną, albo nie działa
    jak trzeba (bo zamknięte okna), albo szron na szybach (bo otwarte
    nawiewniki), a potem zjeb...sz za podpowiedzi...
    ja nie mówię, że rekuperator się opłaca (choć często tak), ale daje
    komfort świeżego ciepłego powietrza w domu i rozwiązuje twój problem,
    pewnie lepiej byłoby centralę wentylacyjna, a nie te popierdułki, ale
    to koszt większy i grubsza robota,
    nikt nie każe ci kupować, weź dzień urlopu, weekend, narzędzia,
    materiały i zrób sobie sam za stówkę max... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 17. Data: 2010-04-07 07:22:43
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Tue, 6 Apr 2010 09:24:28 +0200, Rafał napisał(a):
    > i mimo to wszędzie mi wieje zamiast wyciągać
    Masz doprowadzenie powietrza do kotła CO, kominka itp?
    Okna mają mikrownetylację tak aby w czasie gdy pracuje wyciąg w kuchni
    powietrze miało którędy napływać?

    --
    - bo zaburza naturalną kolejność czytania.
    - dlaczego?

  • 18. Data: 2010-04-07 07:24:32
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Tue, 6 Apr 2010 19:16:46 +0200, Rafał napisał(a):
    > kominek mam z doprowadzeniem z zewnątrz
    Jakimś sensownym czy symbolicznym?
    Trochę tego powietrza do spalania potrzeba.

  • 19. Data: 2010-04-07 12:03:30
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 6 Kwi, 13:18, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

    > Nigdy w bloku nie spotkalem kanalow nawiwowych i wyciagowych, zawsze
    > byl jeden w kuchni i jeden lazience. Oba teoretycznie sluzyly do tego
    > samego.
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy

    oczywiscie ale drzwi mialy szczeline przy progu a okna byl
    nieszczelne.

  • 20. Data: 2010-04-07 13:14:52
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > oczywiscie ale drzwi mialy szczeline przy progu a okna byl
    > nieszczelne.

    W nowym bloku:
    - duza szczelina pod drzwiamy (sama wylewka brak parkietu wiec dziura
    duza)
    - okna z rozszczelniaczami
    - wszystkie pomieszczenia otwarte (bo w mieszkaniu jeszcze nikt nie
    zamieszkuje)

    a z wentylacji leci do mieszkania jakby ktos dmuchal w komin. Jak to
    wytlumaczyc?

    pozdrawiam
    Dy