  • 11. Data: 2012-03-15 06:54:39
    Temat: Re: odzysk ciepła z kanalizacji
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:jjr80s$gq5$1@inews.gazeta.pl...
    > pompie ciepła i zbiorniku będącym akumulatorem ciepła. Odzysk ciepła
    > będzie w
    > " czasie rzeczywistym "

    w układzie biernym tak sie nie da, tzn bez akumulatora sprawnosc bedzie
    mizerna. Z pompą może i tak - ale to też koszty i na dodatek energia która
    trzeba włożyć.

    > prądu zużywanego do grzania wody w okolicach 70%.

    ja też liczyłem na wiecej, hehehe

    >Strasznie dużo Cie to
    > kosztowało. Co tam takiego drogiego założyłeś?

    kwasówka

    b.

  • 12. Data: 2012-03-16 18:10:49
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 14 Mar, 09:06, Budyń <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > da sie odczytac dopiero jak pobór jest duży.
    > czarny -temperatura zrzutu ścieków do kanalizacji
    > różowy- woda z wymiennika po odzyskaniu ciepła
    >
    > Na wykresie należy czytać tylko te ostre piki bo wtedy jest pobór wody.
    >
    > Wyniki - bez wymiennika musiałem ogrzewać wodę od 4 do 45, teraz od 24 do 45
    > czyli sprawnosc odzysku to jakies 50%. Koszt inwestycji prawie równo 2kzł.
    > Szacuję ze zużywam na CWU jakies 1,5m3 gazu po 2,2zł dziennie zatem rocznie
    > zyskam jakies 600zł - zwrot kosztów po jakis 3,5 roku. Ja nic sie nie

    Rozumiem, ze masz w rurach z czysta woda temp. 24 stopnie ?
    W takiej temp. juz po kilku godzinach rozmnazaja sie bakterie i inne
    swinstwa.

    Wiec rano pluczesz usta woda z E.Coli....
    Guten Appetit .

  • 13. Data: 2012-03-16 19:14:05
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Budyń pisze:
> [...]
    > Szacuję ze zużywam na CWU jakies 1,5m3 gazu po 2,2zł dziennie zatem rocznie
    > zyskam jakies 600zł - zwrot kosztów po jakis 3,5 roku. Ja nic sie nie

    ciekawa sprawa. Macie panowie zdjęcia swoich instalacji?

    Ja myślę czy by tegopomysł nie skopiować
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?185600-ja%
    C5%9Bkowy-dom-dziennik-po-budowie&p=5067101&viewfull
    =1#post5067101
    bo akurat mam na to miejsce pod prysznicem.

    Do odzysku z wanny chyba bez baniaka z pojemną wężownicą się nie
    obędzie.

    bajcik

  • 14. Data: 2012-03-17 07:09:20
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >Rozumiem, ze masz w rurach z czysta woda temp. 24 stopnie ?
    >W takiej temp. juz po kilku godzinach rozmnazaja sie bakterie i inne
    >swinstwa.

    przez jakis czas na pewno mam.
    u nas woda pochodzi z ujęć głębinowych wiec szanse na bakterie są mniejsze.
    Jak duże - nie wiem. W hipochondryka bawic sie nie zamierzam, ale gdyby
    okazało sie ze masz racje to układ przebuduje.

    b.

  • 15. Data: 2012-03-18 06:29:55
    Od: robertr <e...@o...pl>

> [...]
    > swinstwa.
    >
    > Wiec rano pluczesz usta woda z  E.Coli....

    To pomyśl jakie jaja są w zbiorniku 300 litrowym np Solara w dzień ze
    słabym słońcem !!! temperatura w dolnej partii pewnie ze 25 - 35 ideał
    do bakterii. Klient dogrzewa po tym tylko górną część - elektrycznie
    czy górną wężownicą (o ile dogrzewa). Powinieneś nagłośnić ten
    problem. Produkcja bakterii w aparacie Budynia to pikus przy tym
    systemie.
    A tak z innej beczki czy wiesz że w całych Niemcach do tej pory nie
    było przypadku Leginelli w domach prywatnych ?
    pozdr

  • 16. Data: 2012-03-18 10:28:24
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Marek pisze:

> [...]
    > swinstwa.
    >
    > Wiec rano pluczesz usta woda z E.Coli....

    To chyba dużo zależy od tego ile czasu zalega ta letnia woda. Czyli:

    objętość_pexa/zużycie

    bajcik

  • 17. Data: 2012-03-18 17:07:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robertr wrote:

> [...]
    > A tak z innej beczki czy wiesz że w całych Niemcach do tej pory nie
    > było przypadku Leginelli w domach prywatnych ?
    ale wiesz że zbiorniki sie powinno przegrzewać co tydzień mniejwięcej?

  • 18. Data: 2012-03-18 21:10:08
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-03-14 18:49, Marek Dyjor pisze:

    > szara woda musi zostać przed użyciem oczyszczona mechanicznie i
    > odkarzona bakteriologicznie.
    >
    > inaczej może stanowić zagrożenie dla zdrowia mieszkańców nawet gdy słu
    > ży tylko do spłukiwania kibelków.

    Ja nie bardzo rozumiem te oszczędności na wodzie... Woda jest zajebiście
    tania. U mnie kosztuje około 3 złotych za kubik.

    Choćbym dziennie zużył 100 litrów na spłukanie kibla, to w miesiącu
    wyjdzie jakieś 3 kubiki, czyli 9 złotych. Co tu oszczędzać? Przecież to
    szkoda czasu i energii...

  • 19. Data: 2012-03-19 09:54:24
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Choćbym dziennie zużył 100 litrów na spłukanie kibla, to w miesiącu
    > wyjdzie jakieś 3 kubiki, czyli 9 złotych. Co tu oszczędzać? Przecież to

    To sprawdz ile za kanalizacje placisz.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2012-03-19 10:22:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > To sprawdz ile za kanalizacje placisz.

    ma racje - szarą wodę też trzeba by jakos odfiltrowac a to by też
    kosztowało. Nie opłaca sie. Tzn to moze sie opłacać w rejonach swiata gdzie
    wody w ogóle brakuje.

    b.