  • 11. Data: 2011-06-16 12:15:49
    Temat: Re: odzysk ciepła z pralki
    Od: nightwatch77 <r...@g...com>

    Zostawiasz ciepłą wodę w wannie aż wystygnie i voila, masz odzysk
    ciepła.

  • 12. Data: 2011-06-16 20:20:49
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 14 Cze, 23:44, b...@k...math.uni.lodz.pl wrote:
> [...]
    > pytań
    >
    >  - na lato lepiej niech spłynie do kanalizy, więc przydałyby się jakieś
    >    trójniki i zawór na dole. Są w ogóle zawory do kanalizy?
    >  - Czy to się nie będzie zapychać piaskiem i innym dziadostwem z prania?
    >    Chociaż z drugiej strony mając wspomniany zawór można ten "syfon"
    >    przepłukać.
    >  - czy rury kanalizacyjne przystosowane są do długotrwałego przebywania
    >    gorącej wody?
    >  - czy ten pomysł w ogóle ma sens, skoro po praniu jest najczęściej
    >    płukanie w zimnej wodzie? Myślę że jeśli syfon pomieści objętość wody

    A co z odzyskiem ciepla z sikow ?

  • 13. Data: 2011-06-16 20:47:31
    Od: "kurdebalans" <n...@g...pl>

> [...]
    > - czy ten pomysł w ogóle ma sens, skoro po praniu jest najczęściej
    > płukanie w zimnej wodzie? Myślę że jeśli syfon pomieści objętość wody

    Sikasz do butelki.
    Wylewasz dopiero jak ostygnie.
    X. x.

  • 14. Data: 2011-06-17 08:37:49
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 16-06-2011 o 22:20:49 Marek <m...@g...com>
    napisał(a):

    > A co z odzyskiem ciepla z sikow ?

    Jeszcze parę lat a ktoś wygrzebie tego posta i wypomni Ci niewiarę i
    nieekologiczne podejście do życia :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 15. Data: 2011-06-19 23:36:22
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Shaman wrote:

    > Jeszcze parę lat a ktoś wygrzebie tego posta i wypomni Ci niewiarę i
    > nieekologiczne podejście do życia :)

    hehe - kiedyś oglądałem taki program w którym to wykonali ale to dawno
    było
    nie wiem czy w polsce istnieje taka technologia

    jeffrey

  • 16. Data: 2011-06-20 08:26:19
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 20-06-2011 o 01:36:22 Jeffrey <s...@w...onet.pl>
    napisał(a):

    > hehe - kiedyś oglądałem taki program w którym to wykonali ale to dawno
    > było
    > nie wiem czy w polsce istnieje taka technologia

    Jeśli będzie potrzeba to powstanie każda technologia.
    Na planecie Arrakis pozyskiwano wilgoć nawet ze zmarłych :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2011-06-20 08:38:23
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.06.2011 10:26, Shaman pisze:

    > Jeśli będzie potrzeba to powstanie każda technologia.
    > Na planecie Arrakis pozyskiwano wilgoć nawet ze zmarłych :)

    Jak ciebie przyciśnie, będziesz odzyskiwał i białko ;->

    (patrz: "Zielona Pożywka", swoją szosą w filmie całkowicie wypaczyli
    treść książki, bo tworzące go oszołomy były patologicznie przeciwne
    antykoncepcji)

  • 18. Data: 2011-06-20 17:34:02
    Temat: Re: [kanalizacja] odzysk ciepła z pralki
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    kurdebalans pisze:
    > (To powinno być pierwsze pytanie)
    > - Nie ma

    I na tym poprzestanę, czyli rezygnuję z pomysłu.

    bajcik

  • 19. Data: 2011-06-20 17:37:04
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    krys pisze:

    > Jak dostarczyć, to proste jak konstrukcja cepa, pytanie, czy są jeszcze
    > pralki z poborem ciepłej wody? Moja ma już 14 lat, a następczyni z tą
    > funkcją nie widzę.

    Kiedyś spisałem wnioski z różnych dyskusji, wygląda to tak:

    Kwestia pralki i zmywarki

    * 1 cykl prania to ok 1kWh i 45l wody
    * 1 zmywanie (12 kompletów) to 1kWh i 15l wody
    * przeważnie urządzenia pozwalają na podłączenie wody do 60st

    Zalety

    * oszczędność prądu na grzanie wody
    * woda podgrzana na wejściu nie powinna odłożyć już tyle kamienia

    Wady

    * może wyssać resztki ciepłej wody
    * pobrana ciepła woda i tak mogła być grzana prądem (chociaż możliwe że w tańszej
    taryfie)

    Wady przy sprzęcie nieprzystosowanym

    * szkoda ciepłej wody na płukanie
    * Typowa zmywarka na typowym programie pobiera pięć porcji wody:
    do wstępnego mycia, do mycia zasadniczego i do 3 płukań, a grzeje tylko w
    trakcie zasadniczego mycia i ostatniego płukania.
    * do płukania lepsza zimna woda bo ciepła utrwala brud
    * kondensacyjne suszenie w zmywarce najlepiej działa w zimnej wodzie

    Sprzęty z osobnymi podejściami

    1. pralka mastercook pdf ets
    http://www.mastercook.pl/?page=nowosci&ph_main_conte
    nt_start=show&cmn_id=1137

    Szkoda że zmywarek nie robią z dwoma przyłaczami.

    bajcik

  • 20. Data: 2011-06-20 20:06:06
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > I na tym poprzestanę, czyli rezygnuję z pomysłu.
    >
    > bajcik

    Wydaje mi się że przyszłość należy do instalacji odzyskujących ciepło
    ze ścieków. Tak trochę z ciekawości i potrzeby wykonałem sobie taką
    banalną instalację: ciepłe ścieki puściłem w U - rurkę o pojemności
    około 80 litrów (im więcej tym lepiej). Jest to umieszczone w piwnicy
    i oddaje ciepło do piwnicy. Gołym okiem widać że ścieki dość szybko
    stygną - rano maja temperaturę piwnicy. W założeniu ma to dostarczać
    dodatkowe ciepło zwłaszcza zimą gdy umieszczona w piwnicy mała pompa
    ciepła (powietrze- woda) będzie potrzebowała każdego ciepła.
    Mam świadomość że ścieki w tej U - rurce to idealne środowisko do
    wszelkich rozrostów bakterii, ponadto na dnie będą się zbierały różne
    osady - powinna być jakaś możliwość czyszczenia i usuwania tych osadów
    - przynajmniej raz do roku. Co do wykonania - zastosowałem rurkę do
    kanalizacji 160, 2 kolanka, 2 trójniki (trójniki umożliwiają dostęp).
    Koszt całości wyniósł około 250 PLN.
    Oczekuję zwrotu tej inwestycji w okresie 1 roku.
    Oczywiście w głowie mam inne rozwiązania - choć trochę bardziej
    pracochłonne.

    Pozdr