  • 21. Data: 2011-11-08 20:12:15
    Temat: Re: ogromny sukces rządu Tuska!!
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-11-2011 o 14:09:03 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > W dniu 2011-11-08 10:16, rrr pisze:
    >> Rząd Rakowskiego
    >
    > Komunista Rakowski - co za ironia...
    To ja ci podam lepszy numer, jaka gospodarka przeżyła kryzys na plusie
    i to dużym?

    Oczywiście poza naszą to chińczycy, żeby było śmieszniej komunistyczne :)
    Inna sprawa że u nich ten komunizm to tylko z wierzchu jest czerowony jak
    rzodkiewka
    a w środku biały kapitalizm.

    > W jego rządzie za gospodarkę odpowiadał minister Wilczek, twórca
    > świetnej ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
    No niestety. brakuje ludzi którym chce się coś robić, a nie tylko
    odfajkować 8 godzin w robocie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 22. Data: 2011-11-08 20:29:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2011 21:12, janusz_kk1 pisze:

    > Oczywiście poza naszą to chińczycy, żeby było śmieszniej komunistyczne :)
    > Inna sprawa że u nich ten komunizm to tylko z wierzchu jest czerowony
    > jak rzodkiewka a w środku biały kapitalizm.

    Oni mają własną drogę i w sumie kapitalizmem bym tego nie nazwał, bo
    samym kapitałem tam niewiele zwojujesz.

    IMHO to specyficzne połączenie feudalizmu z kapitalizmem i
    przestępczością zorganizowaną.

    > No niestety. brakuje ludzi którym chce się coś robić, a nie tylko
    > odfajkować 8 godzin w robocie.

    Za to pełno takich, co zasuwają po 12 godzin z klapkami na oczach, bo
    ich szefostwo redukcjami straszy.

  • 23. Data: 2011-11-09 07:04:21
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-11-08 21:12, janusz_kk1 pisze:
> [...]
    > Oczywiście poza naszą to chińczycy, żeby było śmieszniej komunistyczne :)
    > Inna sprawa że u nich ten komunizm to tylko z wierzchu jest czerowony

    Oni mają, że tak powiem kapitalizm-państwowy. Efekty jednak mają takie
    jak to w kapitalizmie bywa - wzrost gospodarczy, bogacenie się
    społeczeństwa itp. Tak było w Niemczech po wojnie za Erhardta... w USA
    ze sto lat temu... No i nie mają tego raka który toczy europę i teraz
    usa - przymusowych ubezpieczeń.

    Szkoda, że w europie kapitalizmu dawno nie ma i jakąż straszną ironią
    jest, że ludzie masowo w europie protestują przeciwko kapitalizmowi :-(
    Nie rozumieją, że panuje coś na kształt korporacjonizmu-socjalistycznego
    co jest wręcz zaprzeczeniem wolnego kapitalistycznego rynku.

    Odnośnie do plusa naszej gospodarki - to jakaś ironia chyba była? :-)
    Stoimy na skraju przepaści a Ty piszesz o plusie? System emerytalny
    praktycznie nie istnieje, dług publiczny będą spłacać 10te pokolenia po
    nas. Niby cała Polska w budowie a przecież nie ma samorządu w naszym
    kraju, który nie siedziałby w kieszeniach bankierów po uszy.

    > No niestety. brakuje ludzi którym chce się coś robić, a nie tylko
    > odfajkować 8 godzin w robocie.

    Kolejną ironią jest to, że gdyby właśnie nic nie robili to byłoby
    znacznie lepiej. A tak, każda kolejna faszystowska ustawa hamuje
    gospodarkę i drenuje nasze kieszenie.
    Ale PO trzyma się mocno.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2011-11-09 09:36:46
    Od: szary <n...@x...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Z jednej strony jestem przeciwny uproszczeniu, bo wtedy byłoby większe
    > ryzyko budowli niebezpiecznych, uciążliwych czy wręcz paskudnych, z
    > drugiej strony jestem za uproszczeniem, bo takie powstają pomimo
    > przepisów i jak ktoś ma układy, to postawi dom np. z dachem pół metra
    > pod przewodami średniego napięcia zasłaniając całkowicie światło
    > sąsiadowi.
    >
    > Z przepisami problem jest taki, że tak na prawdę one istnieją tylko
    > dlatego, że ludzie są głupi. Lub patologicznie egoistyczni, co zwykle w
    > dalszej perspektywie na jedno wychodzi ;)

    Ale mamy chyba na myśli "głupie" przepisy a nie sensowne przepisy
    regulujące?
    typu:
    [historia częściowo prawdziwa]
    wymeldowałem [musiałem] się z Sanoka
    nie miałem gdzie zameldować przez rok
    zamieszkałem w Szczcinie
    Aby sie zameldować trzeba aktualne (3 mieś?) zaśw. wymeldowania
    Jadę do Sanoka
    Płace coś 30 zeta za zaświadczenie
    Zawożę do Szczecina i oddaję kwit.
    Przewiozłem papierek (mnie niepotrzebny) z Sanoka do Szczecina płacąc przy
    tym 2x bilet Sanok-Szczecin, 30 zł opłaty i 200 zł straty dniówek, 100 hotel
    Przewiozłem papierek na własnym garbie, za nie małe pieniądze z urzędu do
    urzędu (w jednym dali, w drugim zabrali). Na takie przepisy to się człowiek
    dopiero ....

  • 25. Data: 2011-11-09 09:49:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.11.2011 10:36, szary pisze:

    > Ale mamy chyba na myśli "głupie" przepisy a nie sensowne przepisy
    > regulujące?
    > typu:
    > [historia częściowo prawdziwa]

    Z góry zaznaczam, że wcześniej odnosiłem się zasadniczo do przepisów
    budowlanych ;)

> [...]
    > urzędu (w jednym dali, w drugim zabrali). Na takie przepisy to się człowiek

    To akurat nie jest wina przepisów tylko (dez)organizacji urzędów.

    Stosunkowo prosty system informatyczny mógłby to załatwić automatycznie
    w skali kraju - urząd w Pipidówie Dolnej dostawałby zdalnie
    elektroniczne potwierdzenie z Pipidówy Górnej, a ty nie musiałbyś latać
    z urzędu do urzędu.

  • 26. Data: 2011-11-09 13:51:46
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    wiadomości news:j9dic3$f5e$1@inews.gazeta.pl...

    > Z góry zaznaczam, że wcześniej odnosiłem się zasadniczo do przepisów
    > budowlanych ;)

    > To akurat nie jest wina przepisów tylko (dez)organizacji urzędów.

    No a któż to odpowiada za tę dez/organizację, bo jest nadrzędną władzą na
    tymi urzedami? - czy aby nie rząd naszego czołowego piłkarza i podróznika
    ( poza Peru także >7mln za całkowicie prywatne przeloty w weekendy)?

  • 27. Data: 2011-11-09 13:53:20
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > nas. Niby cała Polska w budowie a przecież nie ma samorządu w naszym
    > kraju, który nie siedziałby w kieszeniach bankierów po uszy.

    On pewno piszac o "plusie" miał na myśli to, ze w tym czasie zadłuzyliśmy
    się "jedynie" o >300mld zł..
    ;l-)

  • 28. Data: 2011-11-09 17:45:40
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    > Ilosc kwitów niezbędnych do budowy

    Z tego co pamiętam zmniejszała się. Na terenie objętym MPZG osoba adaptująca
    projekt miała tylko oświadczyć, że jest z nim zgodny. Czyli potrzebny byłby
    tylko projekt.

  • 29. Data: 2011-11-09 17:47:24
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    > nie wiem dlaczego kaczor to uwalił, ale nieważne

    Nie nazwałbym powodu nieistotnym. W uzasadnieniu podkreślono "wsłuchanie
    się" w głos środowiska architektonicznego oraz bankowego. Czyli lobby
    wygrało nad dobrem społecznym.

  • 30. Data: 2011-11-09 20:52:42
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-11-2011 o 08:04:21 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Odnośnie do plusa naszej gospodarki - to jakaś ironia chyba była? :-)
    Tak i nie, zauważ że sąsiadów np z południa kryzys bardziej sponiewierał

    > Stoimy na skraju przepaści a Ty piszesz o plusie? System emerytalny
    > praktycznie nie istnieje, dług publiczny będą spłacać 10te pokolenia po
    > nas.
    Tu masz rację ale takie same problemy ma pół eropy albo i więcej.
    Faktem jest że była konsumpcja i PKB nie poleciał na łeb/szyję.

> [...]
    >
    > Kolejną ironią jest to, że gdyby właśnie nic nie robili to byłoby
    > znacznie lepiej. A tak, każda kolejna faszystowska ustawa hamuje

    Ja się wcalę nie dziwię obserwując kto nami rządzi, to są tacy sami
    'fachowcy' jak ci co przychodzą nam kłaść kafelki czy robić CO.
    Niestety :(

    > Ale PO trzyma się mocno.
    A jaki masz wybór?
    Między dżumą a cholerą, dżuma przez 2 lata pokazała co potrafi, teraz mamy
    cholerę.
    Może i dobrze że jest tak, bo jakby w 2008 jak wybuchł kryzys rządziła
    dżuma
    to teraz zamiast 60-70% zadłużenia mielbyśmy 120%.

    --
    Pozdr
    JanuszK