  • 41. Data: 2011-11-10 09:46:20
    Temat: Re: ogromny sukces rządu Tuska!!
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Widziałem. Jeśli chodzi o film p. Wajdy.
    > A konkretnie to o co chodzi? Zapewne o Żydowskich posiadaczy co?

    Akurat nie, poza tym jaką robi różnicę kto jest właścicielem kapitału,
    jeśli myśli w kategoriach rynkowych, a nie narodowych czy rasowych ?
    Chodziło mi raczej o sytuację masy robotniczej. Tego piewcy JKM nie
    widzą i nie wspominają.

    > Polecam inne filmy - jest ich cała masa choćby na YT "Free To Choose"
    > Miltona Friedmana. Bardzo pouczające.

    Tak, ja zaś polecam uwadze jego dokonania w krajach biednych. Jakoś się
    nie sprawdziły - a raczej sprawdziły się jedynie dla bardzo wąskiej
    grupy posiadaczy.

    pozdrawiam
    rafał

  • 42. Data: 2011-11-10 10:09:46
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-11-10 10:46, rrr pisze:
> [...]
    > jeśli myśli w kategoriach rynkowych, a nie narodowych czy rasowych ?
    > Chodziło mi raczej o sytuację masy robotniczej. Tego piewcy JKM nie

    No ale o co chodzi? O jaką sytuację?
    W tamtych czasach do Łodzi jechali wszyscy bo tam była praca. Nikt ich
    tam na siłę nie sprowadzał.
    Tak jak w Chinach czy też w czasach europejskiego boomu gosp. - praca
    ponad siły ale z totalnej biedy nie da wyjść inaczej! Dziś Chiny stają
    się potęgą.
    Pracowały dzieci w bardzo ciężkich warunkach ale alternatywą była śmierć
    z głodu.

    > Tak, ja zaś polecam uwadze jego dokonania w krajach biednych. Jakoś się
    > nie sprawdziły - a raczej sprawdziły się jedynie dla bardzo wąskiej
    > grupy posiadaczy.

    Masz na myśli Niemcy po wojnie? Wzorcowy przykład wprowadzenia ekonomii
    wolnego rynku. Ssanie na tamtejszym ówczesnym rynku pracy było
    przeogromne. Prześledź jaki związek z austriacką myślą ekonomiczną miał
    niejaki Erhardt - minister gosp. niemiec po wojnie - twórca cudu
    gospodarczego niemiec.

    To samo w USA przed rokiem 1913 i poźniej też. Mises, Rotbardt...
    Prześledź w którym momencie rozkwitały te kraje i co było tego przyczyną.
    Bynajmniej nie była to ideologia lewackiej ekonomii. I przeciez nie
    mówię o biednych dziś krajach.

    20 lat temu Wilczek z Rakowskim zrobili świetną robotę i nasz kraj
    rozwijał się wtedy w błyskawicznym tempie. Jak myślisz dlaczego
    zaproszono wtedy Friedmana do Polski?

    Lewacką ekonomię mamy dziś - związki zawodowe, socjale, przerost
    biurokracji, przymusowe ubezpieczenia, podatek dochodowy i równia
    pochyła ku bankructwu. Zwłaszcza dziś widać to jak na dłoni -
    Portugalia, Grecja, Włochy.

    Jak tylko kryzys zagląda krajom w oczy to wszyscy jak jeden mąż mówią o
    daleko idących planach oszczędnościowych czyli kropka w kropkę to samo o
    czym w PL od lat mówi Korwin-Mikke - to jest groteskowe wręcz.

    Na Węgrzech znalazł się taki Viktor Orbán - i Węgrzy mają ogromne
    szczęscie, że go mają.
    My mamy Tuska i Boniego i ich ideoologię socjalistyczną. Precz z
    socjalizmem!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 43. Data: 2011-11-10 10:19:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 11:09, quent pisze:

    > Pracowały dzieci w bardzo ciężkich warunkach ale alternatywą była śmierć
    > z głodu.

    I tobie taki system społeczny nie przeszkadza...

  • 44. Data: 2011-11-10 10:20:28
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > szczęscie, że go mają.
    > My mamy Tuska i Boniego i ich ideoologię socjalistyczną. Precz z

    Ten post powinni czytać co niedziela na kazaniach aż naród zmądrzeje.

    Marek

  • 45. Data: 2011-11-10 10:39:43
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-11-10 11:19, Andrzej Lawa pisze:
    > I tobie taki system społeczny nie przeszkadza...

    Kuźwa... piszę o czasach realnej nędzy, w których ludzie przemieszczali
    się za pracą setki kilometrów bo nie było innego wyjścia! Znaczy wyjście
    było - nie robić nic.
    Woleli jednak jechać do fabrycznej Łodzi bo tam pracę dawali
    wyzyskiwacze i dzięki tym wyzyskiwaczom z Łodzi dało się jako-tako żyć.

    Jakoś mało było wtedy socjalistów rozdających nie swoje na prawo i lewo
    - ciekawe dlaczego??? Hę???

    Troche za dużo wątków na raz.

    Ważne aby ludzie zrozumieli w końcu jedną podstawową sprawę.
    Bogactwo nie bierze się z dotacji (dla przedsuiębiroców, młodych
    małzeństw, unijnych itp) a z pracy... ciężkiej pracy...

    Socjalizm to naturalny twór w każdym średnio i dobrze rozwiniętym kraju.
    Jeśli nie jest narzucamy z góry (vide ZSRR) to poprzez demokrację. W
    demokracji prędzej czy później socjalizm zawsze zwycięży. Nie ma siły
    aby na 2 ubiegających się o głosy, z których jeden obiecuje leżakowanie
    a drugi obiecuje krew, pot i łzy wygrał ten drugi.
    No... raz tak się stało - wygrał Churchill, ale ludziska mieli już dosyć
    pojebanej polityki poprzedników. Głód zajrzał im prosto w oczy i wtedy
    dopiero zmądrzeli. I jak się to skończyło dla Brytanii?

    Kiedy my zmądrzejemy? Jeszcze nie teraz... może jak benzyna czy chleb
    będzie po 10zł, światła z miastach będą gasły po 22.00 a może jak
    przestaną się pierdolić w podatki pośrednie i od razu w miejscu pracy
    zabiorą każdemu te 80% z pensji. Choć tak głupiego kroku na pewno nie
    zrobią, lepiej zabierać po cichu... po co komu społeczeństwo z widłami
    na ulicach?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 46. Data: 2011-11-10 10:52:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 11:39, quent pisze:

> [...]
    > wyzyskiwacze i dzięki tym wyzyskiwaczom z Łodzi dało się jako-tako żyć.
    >
    > Jakoś mało było wtedy socjalistów rozdających nie swoje na prawo i lewo

    Bo ci co mieli kasę rządzili bez ograniczeń i mogli robić, co im się
    podoba. A jakby ludzie próbowali się burzyć i domagać się ludzkich
    warunków płacy, to by ich wojsko zmasakrowało. Witamy "komunistycznych"
    Chinach.

    > Troche za dużo wątków na raz.
    >
    > Ważne aby ludzie zrozumieli w końcu jedną podstawową sprawę.
    > Bogactwo nie bierze się z dotacji (dla przedsuiębiroców, młodych
    > małzeństw, unijnych itp) a z pracy... ciężkiej pracy...

    Niestety - cudzej.

    Kto w tych twoich ukochanych czasach "prawdziwego kapitalizmu" bogacił
    się na ciężkiej pracy? Ci, co ciężko pracowali, hmm?

    [ciach]

> [...]
    > zabiorą każdemu te 80% z pensji. Choć tak głupiego kroku na pewno nie
    > zrobią, lepiej zabierać po cichu... po co komu społeczeństwo z widłami

    To może od razu wróćmy do feudalizmu, skoro dawniej tak dobrze się
    sprawdzał...

  • 47. Data: 2011-11-10 11:27:43
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik quent napisał:

> [...]
    > się potęgą.
    > Pracowały dzieci w bardzo ciężkich warunkach ale alternatywą była śmierć

    To fajnie. Tyraj by tylko przeżyć albo umieraj. Rewelacyjne poglądy.
    Myślałeś kiedyś o ludziach niezdolnych do pracy z przyczyn obiektywnych
    ? Zabijamy od razu czy na łańcuch do chlewika niech węglem cuda rysują ?

> [...]
    > Prześledź w którym momencie rozkwitały te kraje i co było tego przyczyną.
    > Bynajmniej nie była to ideologia lewackiej ekonomii. I przeciez nie

    Myślę o Chile.

    > 20 lat temu Wilczek z Rakowskim zrobili świetną robotę i nasz kraj
    > rozwijał się wtedy w błyskawicznym tempie. Jak myślisz dlaczego
    > zaproszono wtedy Friedmana do Polski?

    To przejrzyj listę gości jacy wtedy odwiedzali Polskę. Myślę, że nie
    wszystkich można stawiać za wzorzec.

> [...]
    > biurokracji, przymusowe ubezpieczenia, podatek dochodowy i równia
    > pochyła ku bankructwu. Zwłaszcza dziś widać to jak na dłoni -

    Czyli co życie w bankrutującej Grecji czy Łodzi z czasów Szajblera ?

> [...]
    > czym w PL od lat mówi Korwin-Mikke - to jest groteskowe wręcz.
    >
    > Na Węgrzech znalazł się taki Viktor Orbán - i Węgrzy mają ogromne

    Rozbawiłeś mnie.
    > My mamy Tuska i Boniego i ich ideoologię socjalistyczną. Precz z
    > socjalizmem!

    Gdzie zaczyna się dogmat, kończy się myślenie.

    pozdrawiam
    rafał

  • 48. Data: 2011-11-10 12:10:15
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-11-10 11:52, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > podoba. A jakby ludzie próbowali się burzyć i domagać się ludzkich
    > warunków płacy, to by ich wojsko zmasakrowało. Witamy "komunistycznych"

    Mowa o ekonomii wolnego rynku czyli np. dawniej w USA, RFN i teraz po
    części w Chinach jeśli jeszcze nie załapałeś... a przecież pisałem wprost!

    > Kto w tych twoich ukochanych czasach "prawdziwego kapitalizmu" bogacił
    > się na ciężkiej pracy? Ci, co ciężko pracowali, hmm?

    Od pucybuta do milonera - to chyba nie slogan z PRLu?
    Znasz go skądś? Jakiś hint?

    > To może od razu wróćmy do feudalizmu, skoro dawniej tak dobrze się
    > sprawdzał...

    Jak kulą w płot.
    Ale Ty tak masz - nie rozumiesz NIC co się do Ciebie mówi/pisze.
    Wróćmy do czasów swobody_gospodarczej (sic!!)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 49. Data: 2011-11-10 12:12:33
    Od: quent <x...@x...com>

    A może jakieś argumenty?
    Póki co nie widzę z czym mam polemizować, bo chyba nie z Twoim rozbawianiem?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 50. Data: 2011-11-10 12:15:44
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-11-10 11:20, 4CX250 pisze:
    > Ten post powinni czytać co niedziela na kazaniach aż naród zmądrzeje.

    Mamy tu próbkę narodu w postaci Andrzeja i Rafała. Wszyscy mamy czerwono
    w głowach ale oni aż do przesady. Nie ma dla nich argumentów - muszą
    zobaczyć czym trąci bankructwo żeby zrozumieć, choć pewnie i wtedy winić
    będą za to..... kapitalizm!!! hehe

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info