  • 51. Data: 2011-11-10 12:30:26
    Temat: Re: ogromny sukces rządu Tuska!!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 13:10, quent pisze:

    > Mowa o ekonomii wolnego rynku czyli np. dawniej w USA, RFN i teraz po
    > części w Chinach jeśli jeszcze nie załapałeś... a przecież pisałem wprost!

    Wolny rynek to mit. Albo trzymają go w garści różni oligarchowie, albo
    rządy, albo jedni i drudzy. Obecny "socjalistyczny" system jest właśnie
    tym trzecim pośrednim wariantem. Kluczem jest zachowanie pewnej równowagi.

    > Od pucybuta do milonera - to chyba nie slogan z PRLu?
    > Znasz go skądś? Jakiś hint?

    To jest tylko slogan i generalnie nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

    > Jak kulą w płot.
    > Ale Ty tak masz - nie rozumiesz NIC co się do Ciebie mówi/pisze.
    > Wróćmy do czasów swobody_gospodarczej (sic!!)

    To trzeba by wrócić do wspólnoty pierwotnej. Bo kapitalizm to docelowo
    korporacjonizm, który z wolnością rynku nie ma nic wspólnego.

  • 52. Data: 2011-11-10 12:41:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 13:15, quent pisze:

    > Mamy tu próbkę narodu w postaci Andrzeja i Rafała. Wszyscy mamy czerwono
    > w głowach ale oni aż do przesady. Nie ma dla nich argumentów - muszą
    > zobaczyć czym trąci bankructwo żeby zrozumieć, choć pewnie i wtedy winić
    > będą za to..... kapitalizm!!! hehe

    Dziecko drogie... Ty masz w głowie i na czerwono, i na czarno, i na
    brunatno.

    Ja dostrzegam pewne cechy wszystkich systemów i dzięki zdolności
    logicznej analizy widzę, że z każdym są problemy. Zwłaszcza w
    przypadkach skrajnych.

    Problemem są ludzie i ich krótkowzroczny egoizm, a nie konkretny system
    ekonomiczny.

  • 53. Data: 2011-11-10 13:06:04
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-11-10 13:41, Andrzej Lawa pisze:
    > Problemem są ludzie i ich krótkowzroczny egoizm, a nie konkretny system
    > ekonomiczny.

    A czy w swojej błyskotliwej analizie wziąłeś pod uwagę, że bez systemu
    ekonomicznego nie da stworzyć Państwa?

    Jakiś system być musi, jakieś prawo być musi... chodzi o to aby był to
    system możliwie najbardziej sprawiedliwy w którym "chcącemu nie dzieje
    się krzywda" - jedno z podstawowych zasad prawa rzymskiego.
    W którym każdy z nas jest równy ale TYLKO wobec prawa!

    Dziś w tak zaciekle bronionym przez Ciebie systemie wszystko to stoi na
    głowie. Ale Ty jesteś młody i jeszcze tego nie rozumiesz.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 54. Data: 2011-11-10 13:16:02
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-11-10 13:30, Andrzej Lawa pisze:
    > Obecny "socjalistyczny" system jest właśnie
    > tym trzecim pośrednim wariantem. Kluczem jest zachowanie pewnej równowagi.

    Hehehe... Gładka nowomowa czerwonych z której kompletnie NIC nie wynika.
    Pobiłeś w tym starą gwardię z dawnego PZPR.

    > To jest tylko slogan i generalnie nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

    Generalnie ma. Ileż to jest biografii majętnych ludzi którzy zaczynali
    od niczego? Chyba, że masz na myśli polską rzeczywistość. Chodzi o
    statystykę, bo przecież nawet i w Polsce taki się trafi.

    > To trzeba by wrócić do wspólnoty pierwotnej. Bo kapitalizm to docelowo
    > korporacjonizm, który z wolnością rynku nie ma nic wspólnego.

    A socjalizm do docelowo bankructwo a w jego obliczu wraca się na kurs
    kapitalistyczny.

    Korporacjonizm jak sama nazwa wskazuje z ideą wolności gospodarczej ma
    niewiele wspólnego. Powstawaniu korporacjonizmów świetnie sprzyjają
    rządy farbowanych przekupnych liberałów.

    System aby był sprawiedliwy musi mieć dobrze napisaną konstytucję. W usa
    mają bardzo dobrą konstytucję i przez bardzo długi okres udawało się im
    nie zbaczać z drogi progresu gospodarczego. Zaczęły się jednak lobbingi
    w kongresie i w niedługim czasie większość z kongresmanów znalazła się w
    kieszeniach bankierów a o zapisy w konstytucji mało kto dba.

    Mało kto np. wie że pobieranie w USA podatku dochodowego od pracujących
    ludzi jest niezgodne z konstytucją. Są nawet na to wyroki sądu
    najwyższego! Tyle że większość płaci bo się boi IRS. W USA kwitnie
    faszyzm z socjalną twarzą.

    Także na postawy faszyzujące władzy nie ma mocnego bo jeśli konstytucję
    ot tak wyrzuca się do kosza i olewa się wyroki sądu najwyższego to co
    zwykły człowiek może zrobić?

    Tyle, że jednak jest jakaś szansa, że dobrze napisana konstytucja
    zapewni stabilność systemu i o takie światełko w tunelu idzie bo nawet w
    demokracji aby zmienic konstytucję potrzeba aż 2/3 zdaje się głosów.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 55. Data: 2011-11-10 13:26:02
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Tyle, że jednak jest jakaś szansa, że dobrze napisana konstytucja
    > zapewni stabilność systemu i o takie światełko w tunelu idzie bo nawet w
    > demokracji aby zmienic konstytucję potrzeba aż 2/3 zdaje się głosów.

    Bądź tak dobry i przedstaw dobry wg ciebie projekt.

    pozdrawiam
    rafał

  • 56. Data: 2011-11-10 13:37:50
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-11-10 14:26, rrr pisze:

    > Bądź tak dobry i przedstaw dobry wg ciebie projekt.

    Tyle razy już mówiłem, nawet tu w offtopach. Tyle że nikomu nie chce się
    czytać książek - konkretnych oczywiście.
    To dawałem linki do youtube - też źle bo za trywialnie.
    To dawałem do blogów instsytutów Misesa - źle bo po angielsku.
    Do blogów JKM, Gwiazdowskiego, Rybińskiego... źle bo...

    Konstytucji nie napisałem ale wiadomo co miałoby się w niej być.
    Zacząć trzeba od zniesienia podatku dochodowego i przymusu ubezpieczeń
    to dałoby sporego kopa gospodarce. Potem sposób kreacji pieniądza i
    zniesienia regulacji dot. rezerw frakcyjnych, czyli mówiąc w skrócie
    powrót z pieniądza fiducjarnego do realnego pieniądza opartego na pracy
    ludzkich rąk a nie na wymysłach księgowych bankierów.
    Trzeba zwyczajnie zaprzestać kreowania fikcji bo żyjemy w realnym świecie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 57. Data: 2011-11-10 14:15:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 14:06, quent pisze:

    > A czy w swojej błyskotliwej analizie wziąłeś pod uwagę, że bez systemu
    > ekonomicznego nie da stworzyć Państwa?

    Skoro chcesz mieć totalnie wolny rynek, to po co ci państwo?

    > Jakiś system być musi, jakieś prawo być musi... chodzi o to aby był to
    > system możliwie najbardziej sprawiedliwy w którym "chcącemu nie dzieje

    Sprawiedliwość to taka sama abstrakcja jak szczęście.

    > się krzywda" - jedno z podstawowych zasad prawa rzymskiego.
    > W którym każdy z nas jest równy ale TYLKO wobec prawa!
    >
    > Dziś w tak zaciekle bronionym przez Ciebie systemie wszystko to stoi na

    Zaciekle? Bronionym? W którym miejscu? Naucz się może czytać ze
    zrozumieniem.

    > głowie. Ale Ty jesteś młody i jeszcze tego nie rozumiesz.

    Dziecko drogie... Jak dorośniesz (o ile dorośniesz) to zrozumiesz, że
    złapałeś się na puste frazesy kolejnego guru od rewolucji mającej
    położyć kres wszelkim rewolucjom i dać ludziom szczęście i
    sprawiedliwość. Próbował Lenin - w lewą stronę, teraz próbuje JKM w
    prawą. Prędzej czy później i tak robi się takie samo bagienko tylko w
    międzyczasie niepotrzebnie giną i cierpią ludzie.

  • 58. Data: 2011-11-10 14:21:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 14:16, quent pisze:

    > Hehehe... Gładka nowomowa czerwonych z której kompletnie NIC nie wynika.
    > Pobiłeś w tym starą gwardię z dawnego PZPR.

    Faszysta wszędzie widzi "czerwonych".

    > Generalnie ma.

    Nie ma.

    > Ileż to jest biografii majętnych ludzi którzy zaczynali
    > od niczego?

    Al Capone? ;->

    > Chyba, że masz na myśli polską rzeczywistość. Chodzi o
    > statystykę, bo przecież nawet i w Polsce taki się trafi.

    No i stanowili błąd statystyczny lub przypadki wyjątkowych skurwieli,
    bogacących się na wyzysku innych.

    > A socjalizm do docelowo bankructwo a w jego obliczu wraca się na kurs
    > kapitalistyczny.

    A potem w drugą stronę. I tak historia oscyluje wokół stanu równowagi.

    > Korporacjonizm jak sama nazwa wskazuje z ideą wolności gospodarczej ma
    > niewiele wspólnego.

    Ale to szczyt kapitalizmu, który tak kochasz.

    > Powstawaniu korporacjonizmów świetnie sprzyjają
    > rządy farbowanych przekupnych liberałów.

    Jak i fanatyków kapitalistycznego na modłę dzikiego zachodu.

    > System aby był sprawiedliwy musi mieć dobrze napisaną konstytucję. W usa

    Napisz.

    > mają bardzo dobrą konstytucję i przez bardzo długi okres udawało się im
    > nie zbaczać z drogi progresu gospodarczego. Zaczęły się jednak lobbingi

    Po polsku to jest postęp.

    Swoją droga który okres masz na myśli?

    > w kongresie i w niedługim czasie większość z kongresmanów znalazła się w
    > kieszeniach bankierów a o zapisy w konstytucji mało kto dba.

    Kwintesencja kapitalizmu - rządzi kapitał.

    [ciach]

    > Także na postawy faszyzujące władzy nie ma mocnego bo jeśli konstytucję
    > ot tak wyrzuca się do kosza i olewa się wyroki sądu najwyższego to co
    > zwykły człowiek może zrobić?

    Nic. Niezależnie od płaszczyka aktualnej władzuchny. No i?

    > Tyle, że jednak jest jakaś szansa, że dobrze napisana konstytucja
    > zapewni stabilność systemu i o takie światełko w tunelu idzie bo nawet w
    > demokracji aby zmienic konstytucję potrzeba aż 2/3 zdaje się głosów.

    Tylko to twoje światełko w tunelu to niestety nadjeżdżający pociąg.

  • 59. Data: 2011-11-10 14:24:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 14:37, quent pisze:

    > Konstytucji nie napisałem ale wiadomo co miałoby się w niej być.
    > Zacząć trzeba od zniesienia podatku dochodowego i przymusu ubezpieczeń
    > to dałoby sporego kopa gospodarce. Potem sposób kreacji pieniądza i

    Pięknie. Likwidujemy podatki i ubezpieczenia społeczne. A aktualnych
    emerytów - do gazu?

    > zniesienia regulacji dot. rezerw frakcyjnych, czyli mówiąc w skrócie
    > powrót z pieniądza fiducjarnego do realnego pieniądza opartego na pracy
    > ludzkich rąk a nie na wymysłach księgowych bankierów.

    Tia, i może od razu jeszcze złoty standard?

    Swoją drogą dlaczego ty, kapitalista, brzmisz jak komunista i
    gloryfikujesz pracę fizyczną, hmm?

  • 60. Data: 2011-11-10 16:33:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-11-2011 o 08:41:14 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Solidarność pracownicza to związki zawodowe czyli lewica i komunizm ;->
    >
    > Teraz mamy kapitalizm i warunki dyktują kapitaliści.
    Noo tak prawie :) zauważ że na tym zgniłym zachodzie nikt ztybylców się nie
    weźmie za pracę poniżej x euro/h a u nas zawsze się desperat znajdzie.
    Dl;atego pracoawcy dyktują warunki i dlatego że cię zacytuję

    JanuszK