  • 1. Data: 2009-11-26 07:31:03
    Temat: ogrzewanie
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Witam!

    Doradzcie mi prosze jak rozwiazac ten problem.
    Jestem na etapie projektowania domu i studia stojacego samodzielnie obok.
    http://elipsa.info/_test/dzialka.gif

    Powierzchnia domu parterowego to 86m2 + garaz oraz ok 60m2 studio (o
    wysokosci 3,5m).
    Domu chcialbym ogrzewac piecem gazowym jednofunkcyjnym z zasobnikiem.
    Przylacze bedzie jedno - dla domu.
    I tu wlasnie zastanawiam sie jak ogrzac studio?
    Pradem?
    Moze z pieca w domu? Ale jak?
    Pomocy! :-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2009-11-26 08:09:56
    Temat: Re: ogrzewanie
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > I tu wlasnie zastanawiam sie jak ogrzac studio?
    > Pradem?
    > Moze z pieca w domu? Ale jak?
    > Pomocy! :-)

    Jesli sugerowac sie przeznaczeniem studia - na foto - to odpada cos co
    pyli/powoduje duzo syfu ;) Normalnie poradzilbym zrobic kominek z murowaną
    obudową (moze jaki szamocik) i byloby dobrze nawet bardzo dobrze.

    ALe moze cos bardziej bezobslugowego: są takie kozy na pellets, automatyczne
    wrecz, nie trzeba komina - spaliny przez sciane na zewnatrz i tyle. Tez
    wystarczy.

    Napisz wiecej jakie warunki chcesz tam zapewnic, czy uzywane codziennie,
    jaka konstrukcja budynku.

    Piecem z domu tez mozna - zrobic ciag rurowy miedzy budynkami, w srodku
    podlogowka i git. Przelicz tylko koszt tego ciągu (wraz z odpowiednim
    ociepleniem !) miedzy budynkami.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2009-11-26 08:19:09
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Kane" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > ALe moze cos bardziej bezobslugowego: są takie kozy na pellets,
    > automatyczne wrecz, nie trzeba komina - spaliny przez sciane na zewnatrz i
    > tyle. Tez wystarczy.

    Kominek odpada. Musi byc bezobslugowe. Mamy w koncu 21 wiek a kominek to IMO
    przezytek.
    Czy mozna gdzies w necie zobaczyc te kozy? Cos wiecej chcialbym poczytac.
    Jak tego szukac?

    > Napisz wiecej jakie warunki chcesz tam zapewnic, czy uzywane codziennie,
    > jaka konstrukcja budynku.

    Uzywane codziennie, to bedzie moje miejsce pracy.
    Budynek planuje zbudowac z superksu ocieplonego styropianem 15cm.

    > Piecem z domu tez mozna - zrobic ciag rurowy miedzy budynkami, w srodku
    > podlogowka i git. Przelicz tylko koszt tego ciągu (wraz z odpowiednim
    > ociepleniem !) miedzy budynkami.

    No i to mi chyba najbardziej pasuje. Musze policzyc to jadnak...
    Dzieki!

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2009-11-26 08:33:33
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > I tu wlasnie zastanawiam sie jak ogrzac studio?

    no właśnie, zależy wszystko od sposobu użytkowania studia, jeśli
    sporadycznie, to nie warto przez cały czas utrzymywac stałej wysokiej
    temperatury, wtedy sprawdza się coś szybkiego i bezobsługowego, może
    jakiś nadmuch elektryczny lub promienniki, jak pracujesz tam
    regularnie przez dłuższy czas, to najlepiej jedno źródło dla domu i
    studia,
    ale... jeśli jesteś na etapie projektu, to zastanów się nad takim
    rozwiązaniem: w budynku studia zrób też niewielką kotłownię, gdzie
    będzie piec gazowy, a także jakiś stałopalny (niekoniecznie od razu,
    ale można wyprowadzi rury do podłączenia), jak kryzys przyciśnie to
    zawsze można się przestawi na mniej komfortowe, ale tańsze
    grzanie :-), ważne jest wtedy, żeby budynek nie był zbyt daleko od
    domu, drugi pomysł, to połączenie studia z domem, docenisz to
    rozwiązanie, jak zimą będziesz mógł iśc do pracy w kapciach i
    szlafroku :-), ja tak mam w mniejszej skali, studio nagraniowe i
    właśnie siedzę w kapciach i piszę ze studia :-), nie wiem tylko jak
    wizualnie taka połączona bryła może wyglądac, ale to da się zrobic

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2009-11-26 09:22:26
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > IMO przezytek.
    > Czy mozna gdzies w necie zobaczyc te kozy? Cos wiecej chcialbym poczytac.

    Szukaj pod haslem 'pieco-kominek' albo 'kominki wolnostojace' i zerknij na
    te napedzane pelletem skoro bezobslugowo. Na allegro tez cos powinno byc -
    kategoria kominki i dalej "piece wolnostojace" albo jakos tak. Jesli bys o
    tym myslal to zorientuj sie jak daleko masz dostawce pelletu.

    > No i to mi chyba najbardziej pasuje. Musze policzyc to jadnak...

    No licz, licz. Nie ma lekko. Piecokominek: stawiasz i grzeje, koszt
    4000-10000 (roznia sie nie tyle moca co marka, jakoscia wykonania, tym czy
    maja doprowadzenie powietrza z zewnatrz do spalania no i oczywiscie
    wyglądem - bo niektore sa piekne ;) )

    gaz: ciąg miedzy budynkami, ogrzewanie podlogowe lub grzejniki, instalacja,
    armatura, pewnie osobny mieszacz na obwod studia. Napewno drozej niz tani
    piecokominek, w eksploatacji tez bedzie drozej (kiedys liczylem, wyszlo ze
    1/3 drozej niz pellet kupowany od renomowanego producenta w workach).

    Kane

  • 6. Data: 2009-11-26 22:33:43
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > Przylacze bedzie jedno - dla domu.
    > I tu wlasnie zastanawiam sie jak ogrzac studio?

    Normalnie. Poprowadź rury z wodą grzewczą. Jeżeli chodzi o samo grzanie to
    chyba tu najlepiej sprawdziła by się podłogówka oczywiście o ile studio
    będzie użytkowane codziennie. Jeżeli zaś studio będzie użytkowane
    sporadycznie to zamiast podłogówki proponował bym nagrzewnicę wodną, która
    bardzo szybko nagrzewa pomieszczenie. Tyle, że nagrzewnice oraz grzejniki
    konwekcyjne wzbijają sporą ilość kurzu, który w studio fotograficznym (a
    chyba o takie chodzi ?) jest dość dużym problemem. Tu bezapelacyjnie
    najmniej kurzu wprowadza ogrzewanie podłogowe. W przypadku nagrzewnic trzeba
    by było zamontować filtry powietrza.