  • 1. Data: 2010-03-28 10:47:02
    Temat: ogrzewanie C.O. gazowe i na opal staly PROBLEM
    Od: "StGo" <s...@t...pl>

    Witam,
    mam problem, rok temu do ogrzewania gazowego (duze koszty uzytkowania)
    dodalem tradycyjne ogrzewanie na opal staly i zaczely sie problemy.
    Pokrótce opisze o co chodzi:
    -grzejac gazem, ustawiam temperature na piecu 60 C, grzejniki sa gorace i za
    chwile w domu jest komfortowo cieplo
    -grzejac koksem i weglem w kotlowni na dole ustawiam na piecu 70 C,
    grzejniki sa "cieplawe" i brak komfortu ciepla

    Instalacja wyglada nastepujaco:
    sa dwa systemy zamkniety i otwarty w kotlowni pietro nizej.
    1. piec 1,5m - 17,5 kW
    2. w ukladzie otwarym podlaczono mi "przeplywowy wymiennik ciepla typ JAD"
    (wielkosc 5.10)
    3. jest 13 grzejnikow wszystkie razem o mocy 25607 W

    Myslalem, ze po tej inwestycji bede mial cieplej w domu i taniej a okazalo
    sie ze KLAPA.
    Znajomy ma podobne rozwiazanie, a u nie go jest wszystko super.

    Podejrzewam, ze wina tkwi w slabej mocy "JAD-a" ,ale nie wiem co faktycznie
    jest przyczyna moich problemow.

    Moze ktos wie, co jest tego przyczyna
    PROSZE O POMOC
    Dziekuje i pozdrawiam
    StGo

  • 2. Data: 2010-03-28 11:02:41
    Temat: Re: ogrzewanie C.O. gazowe i na opal staly PROBLEM
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "StGo" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Podejrzewam, ze wina tkwi w slabej mocy "JAD-a" ,ale nie wiem co
    > faktycznie jest przyczyna moich problemow.
    Myślę ze dobrze podejrzewasz.Zmień wymiennik albo wywal wymiennik i zrób
    instalacje zamkniętą obecne przepisy na to zezwalaja pod warunkiem że
    zabezpieczysz instalacje ( Zabezpieczenie termiczne 5067 ).

    4978 (20100326) __________

  • 3. Data: 2010-03-29 06:46:48
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

> [...]
    > -grzejac koksem i weglem w kotlowni na dole ustawiam na piecu 70 C,
    > grzejniki sa "cieplawe" i brak komfortu ciepla

    A gdy ustawisz temp. kotła węglowego na
    90 oC sytuacja się poprawia??
    Jeśłi tak, to oznaczać moze za małą moc wymiennika.
    Moc wymiennika (jak i grzejników) jest silnie uzależniona od
    róznicy temperarur. Im wyższa temp. zasilenia tym większa moc
    wymiennika.

  • 4. Data: 2010-03-29 07:05:56
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

  • 5. Data: 2010-03-29 07:44:47
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > 2. w ukladzie otwarym podlaczono mi "przeplywowy wymiennik ciepla >typ
    > JAD"

    A mozna bylo zrobic na plytowym wymienniku np secespola - i pewnie by bylo
    jeszcze taniej bo cos mi sie kojarzy ze JAD wychodzi bardzo drogo.

    > Podejrzewam, ze wina tkwi w slabej mocy "JAD-a" ,ale nie wiem co

    Zmierz po prostu temperature na rurze doprowadzajacej wode do wymiennika
    oraz rurze ktora z niech wychodzi na zasilanie grzejnikow.
    Temperatury powinny byc w miare podobne (przynajmniej u mnie tak jest, sa
    prawie takie same, czasami identyczne).

    Nic nie piszesz o pompach:
    masz pompe przed wymiennikiem i za nim ?

    Grzejac gazem: masz pompe/kociol ma własną ?

    i koncowo:
    sam to montowales czy fachowiec - jesli fachowiec to mowiles juz z nim ?
    Co on na to swoje dzieło ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2010-03-29 08:49:18
    Od: "StGo" <s...@t...pl>

    > Myślę ze dobrze podejrzewasz.Zmień wymiennik albo wywal wymiennik i zrób
    > instalacje zamkniętą obecne przepisy na to zezwalaja pod warunkiem że
    > zabezpieczysz instalacje ( Zabezpieczenie termiczne 5067 ).

    jak przepisy pozwalaja na układ zamkniety to chyba jest on z tym
    "zabezpieczeniem... 5067" bezpieczny i wydaje mi się ze wydajniejszy, bo nie
    ma niepotrzebnych strat ciepla w wymienniku

    To chyba najlepsze wyjscie?

    Zapomnialem wczesniej jeszcze dodac, ze jest jeszcze podgrzewacz
    (wymiennik) wody TYP SGW(L) z wezownica "u" o pojemności 140 MOŻE TO TEZ MA
    JAKIES ZNACZENIE?

    Licze na dalsza pomoc i dziekuje za otrzymana

    Pozdrawiam

    StGo

  • 7. Data: 2010-03-29 08:55:55
    Od: "StGo" <s...@t...pl>

> [...]
    > Moc wymiennika (jak i grzejników) jest silnie uzależniona od
    > róznicy temperarur. Im wyższa temp. zasilenia tym większa moc

    jak wczesniej dalem na 80oC to poprawilo sie, ale to mija sie z celem
    utrzymywac tak wysoka temp, jak nie ma mrozow, a tak jest u znajomego przy
    60oC

  • 8. Data: 2010-03-29 08:58:43
    Od: "StGo" <s...@t...pl>

    Nie znam tego kotła, ale nawet przy koksie trzeba wpuścić trochę powietrza
    > nad koks - w tym celu w drzwiczkach jest takie kółko lub zasuwka
    > rewizyjna,
    > przez którą można zajrzeć do paleniska, ale też zostawiając małą szczeliną
    > uzyskać pełne spalanie na dwutlenek węgla. Cała sztuka polega na takim
    > ustawieniu dopływu od dołu i od góry, aby ten proces spalania nie
    > przebiegał zbyt szybko (kosztowny choć ciepła dużo), by był optymalny.
    > Przy prawidłowo ustawionym kotle popiołów zostanie niewiele i bez
    > dużych
    > brył stopionych i zgrzanych na ruszcie, bez dużych strat kominowych.

    jest to kociol z Boleslawca TYP BKW-GN ma zamkniete drzwiczki jedne i
    drugie, bo jest dmuchawe

  • 9. Data: 2010-03-29 09:05:17
    Od: "StGo" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kane" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > i koncowo:
    > sam to montowales czy fachowiec - jesli fachowiec to mowiles juz z nim ?

    Wydaje mi sie ze faktycznie bylo by taniej i estetyczniej, ale zdalem sie na
    fachowca ktory wszytko planowal :-(

    nie mierzylem termometrem, ale dotykałem wczesniej reka i jest (moim
    zdanie) wyczuwalna roznica

    sa dwie pompy jedna na zasilaniu układu otwartego przy piecu, a druga za
    wymiennikiem już na rurze zasilającej uklad zamkniety.

    piec gazowy dwufunkcyjny ma swoja, osobna pompe

    montowal to fachowiec, ale zapłaciłem mu cala kwote i teraz się na mnie
    "wypial"

  • 10. Data: 2010-03-29 09:27:53
    Od: Panslavista <p...@i...pl>