  • 1. Data: 2009-07-04 12:00:33
    Temat: ogrzewanie - gaz, prąd?
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Cześć,

    spróbuję podpytać jeszcze na tej grupie - patrzę na rachunek gazowy z
    przerażeniem, do każdego rachunku informacja o
    podwyżce, ręce opadają, a gro kosztów to opłaty przesyłowe i abonamentowe(!)
    + oczywiście serwisowanie pieca i ciągłe problemy

    Zastanawiam się czy zamiast jakiś bzdurnych opłat przesyłowych nie przejść
    na elektrykę tylko, dlatego mam pytania do osób, które mają ogrzewanie
    elektryczne:
    - jakie są miesięczne koszty ogrzewania w miesiącach zimowych? (oczywiście
    rząd wielkości bo zależy od metrażu i instalacji)
    - czy są jakieś urządzenia elektryczne co można zamiast pieca gazowego
    włączyć do instalacji - taki piec elektryczny?
    - jaka jest Wasza opinia?

    Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniem.

  • 2. Data: 2009-07-04 13:50:53
    Temat: Re: ogrzewanie - gaz, prąd?
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    R pisze:

> [...]
    > - czy są jakieś urządzenia elektryczne co można zamiast pieca gazowego
    > włączyć do instalacji - taki piec elektryczny?

    Czy mogłbyś się podzielić jaki masz piec, jakiej wielkości mieszkanie i
    jakie koszty masz mniej więcej? Pytam bo ja w nowo wybudowanym
    mieszkaniu mam mieć właśnie piec gazowy dwufunkcyjny (ogrzewanie
    mieszkania + ciepła woda) i zastanawiam się na jakie to koszty muszę być
    przygotowany. Od developera takich informacji nie dostanę.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2009-07-04 15:04:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Jul 2009 14:00:33 +0200, R napisał(a):

> [...]
    >
    > Zastanawiam się czy zamiast jakiś bzdurnych opłat przesyłowych nie przejść
    > na elektrykę tylko, dlatego mam pytania do osób, które mają ogrzewanie

    Za duże.
    To samo, co z gazem.

> [...]
    > - czy są jakieś urządzenia elektryczne co można zamiast pieca gazowego
    > włączyć do instalacji - taki piec elektryczny?

    I tak nie wyrobisz na rachunki. Obecnie tylko ogrzewanie paliwem stałym
    jeszcze ma jakiś sens.

    > - jaka jest Wasza opinia?
    >
    > Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniem.

    Uwielbiam moje fajerki i kafle. Do końca listopada kuchnia kaflowa ogrzewa
    cały dom - palę głownie drewnem, pod koniec listopada już częściej węglem,
    bo trzeba ogrzać dom - ciepłe powietrze w sposób naturalny dzięki otwartym
    drzwiom rozchodzi się po pomieszczeniach wewnętrzną klatką schodową.
    Dopiero w grudniu włączamy c.o. - dziala ono głównie na koks, i tak
    równocześnie z kuchnią kaflową do marca, potem do końca kwietnia już tylko
    znowu kuchnia, a potem jeszcze troszkę w ciągu maja kuchnia :-)
    Teraz ja biedna już gotuję tylko "na elektryce", ale już w sierpniu, hurra,
    palenie pod fajerkami znowu :-(

    Ale wszystko to pewno dla Ciebie abstrakcja ;-)

  • 4. Data: 2009-07-04 15:05:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Jul 2009 14:00:33 +0200, R napisał(a):

    > Zastanawiam się czy zamiast jakiś bzdurnych opłat przesyłowych nie przejść
    > na elektrykę tylko

    I tu też są opłaty przesyłowe, stanowiące ogromną część opłaty całkowitej.

  • 5. Data: 2009-07-04 16:54:14
    Od: waruga_e <w...@o...pl>

    Ikselka pisze:

> [...]
    > bo trzeba ogrzać dom - ciepłe powietrze w sposób naturalny dzięki otwartym
    > drzwiom rozchodzi się po pomieszczeniach wewnętrzną klatką schodową.

    Jako posiadaczce rodziny na wsi nie są mi obce piece kaflowe z
    fajerkami. Jednak żaden ze znanych mi nie był nigdy w stanie zapewnić
    ogrzewania całego domu. Jak wam się to udaje?
    --
    waruga_e

  • 6. Data: 2009-07-04 18:12:05
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "waruga_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > fajerkami. Jednak żaden ze znanych mi nie był nigdy w stanie zapewnić
    > ogrzewania całego domu. Jak wam się to udaje?

    Są jeszcze stare domy z przypieckami i piecem (kuchnią murowaną)
    umieszczonym centralnie. Widziałem taki dom - ogrzewany był jednym piecem -
    trzy pokoje i kuchnia - jeden z pokoi maiła przypiecek w którym mozna było
    palić dodatkowo, przy dużych mrozach.

  • 7. Data: 2009-07-05 11:25:17
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 04 Jul 2009 15:50:53 +0200, DFpawel <0...@S...gazeta.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >mieszkania + ciepła woda) i zastanawiam się na jakie to koszty muszę być
    >przygotowany. Od developera takich informacji nie dostanę.

    Zobacz tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.dom/browse_thre
    ad/thread/6ddb66e7eb10ecfc/387f865183f96e4c?hl=pl&ln
    k=gst&q=group%3Apl.rec.dom++zu%C5%BCycie+gazu+-+piec
    +dwufunkcyjny#

    --
    Sławomir Szyszło

  • 8. Data: 2009-07-05 12:52:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 04 Jul 2009 18:54:14 +0200, waruga_e napisał(a):

    > Jako posiadaczce rodziny na wsi nie są mi obce piece kaflowe z
    > fajerkami. Jednak żaden ze znanych mi nie był nigdy w stanie zapewnić
    > ogrzewania całego domu. Jak wam się to udaje?

    Pisałam: najprostsza wersja ogrzewania powietrznego, czyli rozchodzenie się
    ciepłego powietrza zgodnie z jego naturalnymi fizycznymi właściwościami - w
    górę. Kuchnia kaflowa jest na parterze, rolę głownego kanału
    rozprowadzajacego pelni wysoka klatka schodowa (wewnętrzna) w domu, a
    otwarte drzwi pomieszczeń pozwalają na wnikanie ciepłego powietrza do
    każdego z nich.
    Oczywiście, kiedy się chce trzymać drzwi ciągle zamknięte, to już gorzej,
    ale u nas nikt sie przed nikim nie zamyka, z wyjątkiem sytuacji koniecznych
    i niezbędnych :-)

  • 9. Data: 2009-07-05 13:25:02
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Oczywiście, kiedy się chce trzymać drzwi ciągle zamknięte, to już gorzej,
    > ale u nas nikt sie przed nikim nie zamyka, z wyjątkiem sytuacji
    > koniecznych
    > i niezbędnych :-)

    i wtedy ma sie zimno w pokoju..... super wersja ogrzewania .... rownie
    dobrze mozna sie ogrzewac jednym workiem wegla przez cala zime....biegajac z
    nim na plecach do okola domu jak jest czlowiekowi zimno....

    wole bardziej cywilizowane metody ogrzewania domu a nie cofanie sie o
    kilkadziesiat lat do tylu z zaawansowaniem technicznym domu.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 10. Data: 2009-07-05 13:49:57
    Od: waruga_e <w...@o...pl>

    Ikselka pisze:

> [...]
    > rozprowadzajacego pelni wysoka klatka schodowa (wewnętrzna) w domu, a
    > otwarte drzwi pomieszczeń pozwalają na wnikanie ciepłego powietrza do

    No cóż, w tamtych domach całe ciepło poszłoby w strych.Chociaż jak
    pamiętam, to oni i tak nie grzali nigdzie poza kuchnią ;)(zahartowani
    mieszkańcy Pogórza). Na noc pod pierzynę, ewentualnie można było spać z
    Maćkiem ;).
    Ciocia- będziesz spała z Maćkiem.
    Ja, trochę zdziwiona (nie znałam żadnego Maćka) i pełna obaw- z żadnym
    Maćkiem spała nie będę!
    A ciocia przyniosła- termofor.

    --
    waruga_e