  • 1. Data: 2011-12-06 10:49:46
    Temat: ogrzewanie kotłem z podajnikiem - ekogroszek/miał-
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Pytanie kierują do osób używających kotłów z podajnikami na ekogroszek/ miał
    (najlepiej szufladowymi)

    Jak macie ustawione swoje kotły?
    Czytając wątek widzę, ze spalają wam bardzo mało, chciaz nie wszyscy podają
    wielkosc podajnika i rozmiar popielnika.

    Mam ustawiony mniej więcej tak:

    Stan Podtrzymanie:

    Po 8 cyklach, gdzie każy z nich trwa po 10min podaje opał,
    po kazdych 10min nadmuchuje dmuchawą o mocy chyba mam 10 przez okreslony
    czas.

    Jak u Was te ustawienia wyglądają podtrzymania?

    (pytanie po co ma dmuchac skoro temp nie spadla, a jak spadnie bedzie
    dmuchal za długo to i tak przejdzie w tryb praca)

    Stan Praca:
    W stanie praca czyli jak spadnie temp zadana (u mnie 55stopni) to kocioł
    dmucha tak długo az osiądnie temperaturę, jednak jak nie osiągnie przez 280s
    to podaje paliwo i dalej dmucha.

    jak osiągnie przechodzi w tryb nadzorowania.

    I tak w koło, tak przynajmniej mi się wydaje, ze to funkcjonuje, bo do
    instrykcji zaglądnąłem raz rok temu?

    I teraz pytanie, co tu więcej mogę zaoszczedzic na opale, skoro spadnie temp
    w trybie nadzorowania
    i nie da rady osiądnać zadanej, to, tak czy siak musi podać paliwo
    przełączając się w tryb pracy,przeginajac z wydłużeniem czasu pracyczas z
    280s na np 350 kocioł potrafi zgasnać i zasypać mi palenisko opałem.

    (kocioł szufladowy posiadam, opalam raz miałem raz groszkiem)

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2011-12-06 13:13:45
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > (kocioł szufladowy posiadam, opalam raz miałem raz groszkiem)

    Nie pomogę Ci z ustawieniami tłokowca, bo jak wiesz, mam kocioł z
    podajnikiem ślimakowym, a te inaczej się ustawia.

    Na jedno tylko chcę zwrócić uwagę. Ze spalaniem nie zejdziesz poniżej
    zapotrzebowania domu na ciepło :-)...

    O ile Ci nie niedopala węgla i czopuch nie jest za gorący, to przyjmij,
    że to, co Ci spala jest po prostu niezbędne dla utrzymania temperatury
    wewnątrz domu.

    Pomnóż sobie ilość spalanych kg, razy 4,5 kWh i wyjdzie Ci, ile ciepła
    musisz dostarczyć :-)... A potem porównaj to ze swoimi wyliczeniami przy
    uwzględnieniu panujących temp na zewnątrz i już będziesz wiedział, czy
    da się jeszcze zejść ze spalaniem, czy już nie.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-12-06 13:49:56
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Pomnóż sobie ilość spalanych kg, razy 4,5 kWh i wyjdzie Ci, ile ciepła

    A dlaczego ma mnożyć akurat przez 4,5kWh?
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6687
    (20111206) __________

  • 4. Data: 2011-12-06 13:56:20
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik jachoska napisał:
    > A dlaczego ma mnożyć akurat przez 4,5kWh?

    Bo tyle realnie da radę wyzyskać z 1 kg węgla :-))).

    pozdr
    Robert G.

  • 5. Data: 2011-12-06 14:31:57
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Na jedno tylko chcę zwrócić uwagę. Ze spalaniem nie zejdziesz poniżej
    > zapotrzebowania domu na ciepło :-)...

    dokładnie tez tak uważam :)
    ale tyle opowiadań słychać o tych ustawieniach, niestety jednak fizyki nie
    przeskoczymy
    i chcialem aby ktoś sięwypowiedział :)
    ze jak wentylator podmucha o 1minute mniej, o odpowiednio dobranej mocy nie
    za duzej, nie za małej
    to ile mozna w skali całego sezonu zaoszczedzić

    moim zdaniem niewiele, ale moze się mylę.

    nie robiłem dokładnych pomiarów zuzycia, spala mi się bardzo ładnie w pył.

    > O ile Ci nie niedopala węgla i czopuch nie jest za gorący, to przyjmij, że
    > to, co Ci spala jest po prostu niezbędne dla utrzymania temperatury
    > wewnątrz domu.

    fakt, ze ogrzewam wszystko na ok21-23stopnie, 260m2 podłog, włacznie z
    piwnicami, garaż ok 40m2 na 17.

> [...]
    > uwzględnieniu panujących temp na zewnątrz i już będziesz wiedział, czy da
    > się jeszcze zejść ze spalaniem, czy już nie.

    musze pobawić się w wyliczenia, ale w tym sezonie grzeję wszystko
    i jestem ciekaw ile zejdzie mi opału ile kosztować będzie cały sezon

    za rok pobawię się w oszczędzanie :)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-12-06 15:58:16
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > musze pobawić się w wyliczenia, ale w tym sezonie grzeję wszystko
    > i jestem ciekaw ile zejdzie mi opału ile kosztować będzie cały sezon
    >
    > za rok pobawię się w oszczędzanie :)

    Ja sobie zliczam... i staram się oszczędzać, przy utrzymywaniu
    komforltowych temperatur rzecz jasna. Ubiegły sezon grzałem jak leci i
    suszyłem chałupę.

    Teraz już widzę, że schodzi mi mniej węgla, niż w ub. roku. Planuję
    zamknąć się w 3,5 t, gdzie w ub roku spaliłem 4,8 t.

    Wygląda, że jest to realne. :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 7. Data: 2011-12-06 16:53:58
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-06 16:58, Robert G pisze:

> [...]
    >
    > Teraz już widzę, że schodzi mi mniej węgla, niż w ub. roku. Planuję
    > zamknąć się w 3,5 t, gdzie w ub roku spaliłem 4,8 t.

    W tym roku mamy połowę grudnia, a zimy nie ma :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2011-12-06 20:15:18
    Od: "AT" <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > Teraz już widzę, że schodzi mi mniej węgla, niż w ub. roku. Planuję
    > zamknąć się w 3,5 t, gdzie w ub roku spaliłem 4,8 t.

    Przy obecnych temperaturach ile kg na tydzien ?
    i jakie masz temp na zewnątrz dzien/noc?

    Zaczne rowniez z ciekawosci liczyc :)
    wlasnie sprawdzilem, ze podajnik miesci 136kg
    taki kociołem mam
    http://www.kotly-marciniak.isnet.pl/index.php?slab=k
    ws-p

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-12-07 06:13:03
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik wolim napisał:

    > W tym roku mamy połowę grudnia, a zimy nie ma :)

    Wy może tak, ale ja mam od miesiąca minusowe temperatury, a teraz za
    oknem śnieżek leży :-).
    Zima jest.
    Moje szacunki uwzględniają spadek średniej temp dobowej o 10 stopni w
    nadchodzących tygodniach :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-12-07 06:28:24
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik AT napisał:

    > Przy obecnych temperaturach ile kg na tydzien ?
    > i jakie masz temp na zewnątrz dzien/noc?

    U mnie są temp niższe, niż na pozostałym obszarze - góry.
    Dotychczas spaliłem 800 kg węgla, a kocioł rozpaliłem 15 października.Do
    połowy listopada temperatury były lekko tylko powyżej zera, a teraz są
    znacznie poniżej. Można przyjąć z całego okresu średnią dobową na
    poziomie zera stopni.
    Średnie zużycie na dzień to 16 kg węgla wliczając w to CWU.
    Teraz się trochę ochłodziło, ale znacznego wzrostu zużycia nie obserwuję
    - max 17,5 kg/dobę, zatem nawet gdyby do końca sezonu pozostało takie
    zużycie, to mamy jeszcze 140 dni razy 17,5, czyli wg szacunku spalę
    jeszcze dodatkowo 2450 kg, a spaliłem już 800, to do 3500 jeszcze zapas
    jest :-).

    Zasobnik u mnie mieści 150 kg, ale zasypuję zawsze trzy worki - to ok
    130 - 140 kg.

    pozdr
    Robert G.