  • 11. Data: 2010-04-19 12:21:59
    Temat: Re: ogrzewanie parterówki
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Sorry, odnośnie do ceny to ja za swoją, tą z fotki, dałem 35zł/m2. Właśnie
    sprawdziłem.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2010-04-19 19:54:42
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > 1) niskotemperaturowy, wszędzie podłogówka
    > Kocioł kondensacyjny 1f z zasobnikiem.
    >
    > 2) dwustrefowa czyli niskotemperaturowa (podłogówka) + wysokotemperaturowa
    > Czy w nr 1 da się sterować temp. w każdym pomieszczeniu osobno?

    Jeżeli miałbym coś doradzać to wybrałbym wariant nr 2 jako dający największy
    komfort i sterowalność systemem grzewczym z tym że zamiast kozy
    przewidziałbym możliwość dopięcia do instalacji grzewczej drugiego kotła -
    na paliwo stałe. Przy takim domu na oko licząc kocioł stałopaliwowy 12 kW
    wystarczy z nadmiarem a kocioł o mocy 8-12 kW to kocioł o niewielkich
    rozmiarach. Zamiast palić w kozie lepiej palić w kotle i dystrybuować ciepło
    nadal za pomocą instalacji grzewczej. Po co obsługiwać dwa paleniska (gazowe
    i stałopaliwowe) w różnych pomieszczeniach ?
    Patrząc na projekt oceniam go jako niewdzieczny do zastosowania kaloryferów
    ze względu na układ okien i aranzację pomieszczeń. W kuchni okno zastawione
    meblami i przyborami, dwa pokoje z oknami narożnymi, jedyne okno w salonie
    to drzwi na werandę - to są miejsca ucieczki ciepła i potencjalnych
    problemów z roszeniem. Myśląc o grzejnikach należałoby zapewne rozważać coś
    nietypowego (np grzejniki stojące o wys. 20 cm lub kanały grzewcze) a
    nietypowe zawsze oznacza drogie. Do tego podłogówka w celu utrzymania
    komfortu cieplnego a nie grzania domu.
    Osobiście uważam, że w naszym klimacie lepiej mieć "z czego odkręcić" niż
    szukać kolejnych zródeł ciepła w przypadku konieczności dogrzania domu.
    Instalacje decydują o komforcie a dom buduje się raczej na wiele lat. O
    wydanych pieniądzach szybko się zapomni a komfort lub dyskomfort pozostaną
    na lata.

    W wariancie nr 1 sterowanie należałoby rozumieć jako możliwość usytawienia
    różnych temperatur w pomieszczeniach - to jest w jakimś tam zakresie
    możliwe. O możliwośćiach szybkich zmian temperatury zapomnij

    BTW, nie szkoda marnować przestrzeni na dwie łazienki w tak niewielkim domu
    ? To chyba pomysł dla idei. Dla mnie byłby bardziej zrozumiały na dwóch
    kondygnacjach, ale na jednej ? Dodatkowo dochodzi koszt wykonania kolejnej
    nitki kanalizacji, kolejnego odpowietrzenia wc. Jak dla mnie niepotrzebnie,
    ale w końcu to nie moje konie i nie mój wóz.
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2010-04-19 20:11:52
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > linoleum to linoleum
    >
    > jesli bedziesz miec dom w nowoczesnym stylu to ten motyw przejdzie
    >
    > ale musi byc fajnie zrobiony, te zawijania linoleum na ściany to typowa
    > przychodnia lub szkoła

    To sie inaczej nazywa, to są "stereotypy".
    Nie rozumiem skąd są takie uprzedzenia w ludziach. Przecież dobrze położone
    linoleum jest lepsze, trwalsze i łątwiejsze w utrzymaniu niż panele
    podłogowe MDF. Poza tym pozbawione jest też wkur....ych cech paneli:
    dziwnego efektu uginania się oraz wzmacniania dźwięku i przenoszenia go
    przez stropy. W porównaniu do takich paneli, linoleum zapewnia komfortową
    ciszę, a przy tym jest łatwe w utrzymaniu.
    Ponadto wywijanie linoleum zapewnia utrzymanie wyskiej czystości, której nie
    zapewnią żadne inne rodzaje pokryć podłogowych.

  • 14. Data: 2010-04-19 20:25:39
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Nooo, do tego sie nie wtrącam. Chcesz to sobie połóż, mi sie kojarzy z
    > przychodnią, kwestia gustu a o tym nie dyskutujemy :)

    Mnie np. wykładziny dywanowe kojarzą się z hotelami i barami, zwłaszcza tymi
    niższej kategorii, gdzie był syf i brud ;)

  • 15. Data: 2010-04-19 20:52:07
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Jeżeli tylko możesz i dom będziesz miał ocieplony tak jak trzeba to montuj
    wszędzie podłogówkę + kocioł kondensacyjny.
    Sam fakt grzania podłogówką + kondensacja zapewnią Ci bardzo szybki zwrot
    inwestycji, a później tylko oszczędności.
    Robiąc wszędzie podłogówkę oszczędzisz na mieszaczach, a poza tym zapewniasz
    maksymalny efekt kondensacji dla kotła.
    Oczywiście nie ma najmniejszego problemu, aby regulować temperaturą w kazdym
    pomieszczeniu niezależnie. Można nawet więcej - sterować niezależnie każdym
    polem podłogówki, powodując, że w większych pomieszczeniach można utrzymywać
    różne temperatury w różnych miejscach.
    Co zaś się tyczy "kozy" to obecnie produkowane są całkiem ładne piece
    kominkowe, w których paląc drewnem możesz sporo zaoszczędzić na ogrzewaniu.

  • 16. Data: 2010-04-20 06:43:54
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Patrząc na projekt oceniam go jako niewdzieczny do zastosowania
    > kaloryferów

    To prawda, dlatego skłaniam się właśnie ku samej podłogówce.

    > W wariancie nr 1 sterowanie należałoby rozumieć jako możliwość usytawienia
    > różnych temperatur w pomieszczeniach - to jest w jakimś tam zakresie
    > możliwe. O możliwośćiach szybkich zmian temperatury zapomnij

    Bezwładność jest spora to fakt. Ale sterowanie pogodowe powinno zdać egzamin
    chyba...

> [...]
    > kolejnej nitki kanalizacji, kolejnego odpowietrzenia wc. Jak dla mnie
    > niepotrzebnie, ale w końcu to nie moje konie i nie mój wóz.

    Mała łazienka i 2 pokoje są dla dzieci - całe to skrzydło domu jest dla
    nich. Drugie jest dla nas.
    Myślę, że dobrze jest nie musieć sobie wchodzić w drogę np z rańca jak
    wszyscy się spieszą :-)

    Zastanawia mnie jeszcze pion odpowietrzenia kanalizacji w tym projekcie.
    Architekt twierdzi, że jest ok ale mnie się wydaje, że pion odpowietrzenia
    kanalizy jest za blisko kanałów wentylacyjnych. Chodzi o dużą łazienkę i
    pom. gosp.
    Co myślicie?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2010-04-20 06:46:42
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > Co zaś się tyczy "kozy" to obecnie produkowane są całkiem ładne piece
    > kominkowe, w których paląc drewnem możesz sporo zaoszczędzić na

    A jak myślisz - linoleum nie będzie za dużym izolatorem dla podłogówki?
    Z tą kozą to jest tak awaryjnie tylko. Normalnie będzie bez niej, chyba,
    że... kryzys.

    Pozdr.

  • 18. Data: 2010-04-20 06:50:23
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > mnie się wydaje, że pion odpowietrzenia kanalizy jest za blisko kanałów
    > wentylacyjnych.

    Mam na myśli to, że nad dachem wyloty będą za blisko siebie i może zasysać
    wentylacja smród do wnętrza domu.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2010-04-20 07:07:28
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Mam na myśli to, że nad dachem wyloty będą za blisko siebie i może zasysać
    > wentylacja smród do wnętrza domu.

    jednym i drugim powietrze ma z domu uchodzić przecież

    b.

  • 20. Data: 2010-04-20 07:09:27
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > jednym i drugim powietrze ma z domu uchodzić przecież

    No cóż, to nie jest wentylacja mechaniczna nad którą masz kontrolę.

    Pozdr.
    www.elipsa.info