  • 1. Data: 2011-05-23 17:32:21
    Temat: ogrzewanie podłgowe kotłem elektrycznym
    Od: "Adam U." <W...@i...pl>

    Witam, przed malowaniem chce w domu zrobić ogrzewanie podłogowe.
    W podł0gach mam już rurki pod wylewką i w końcu dojrzałem do dokończenia
    roboty;-)

    Problem w tym, że nie wiem o czego zacząć:-)

    Warunki:
    - kocioł KOSPELA do ogrzewania podłogowego - brak gazu, tylko prąd.
    - do ogrzania lub dogrzania jest taki domek:
    http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-borowka
    ch/m400ba7a60d9ce
    powierzchnia ogrzania nieco większa bo podniosłem ścianę kolankową
    - podłogówka jest w salonie ok 22m + kuchnia 8m + łazienka 3m + łazienka u
    góry 6m

    Jakiej wielkości kupić kocioł?
    Co dodatkowo musze dokupić
    Jaką gozdzielke? Pompe? Sterownik?
    Na allegro tego masa ale co wybrać?
    W okolicy domlu (swietokrzyskie/k. Jędrzejowa) nie umie znaleźć kogoś
    konretnego, znającego się na rzeczy...sami spece co wszystko zrobią;-)

    Macie jakieś linki do łopatologicznych instrukcji podłączania podłgówki?

    Aha w 2 miejscach pękła podłoga na parterze (przynajmniej płytki) wiec musze
    jakoś (jak?) sprawdzić szczeloność rurek w podłodze...

    Dzieki za wszelkie informacje.
    --
    ---
    A.U.

  • 2. Data: 2011-05-24 05:36:49
    Temat: Re: ogrzewanie podłgowe kotłem elektrycznym
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 23 Maj, 19:32, "Adam U." <W...@i...pl> wrote:
    > Witam, przed malowaniem chce w domu zrobić ogrzewanie podłogowe.
    > W podł0gach mam już rurki pod wylewką i w końcu dojrzałem do dokończenia
    > roboty;-)
    >
    > Problem w tym, że nie wiem o czego zacząć:-)

    Najlepiej od policzenia zapotrzebowania na ciepło :]

    L.

  • 3. Data: 2011-05-24 18:07:37
    Od: "Adam U." <W...@i...pl>

    > Najlepiej od policzenia zapotrzebowania na ciepło :]

    cel jest taki by dogrzewać zimą przed przyjazdem i wtedy gdy nie chce się
    palić w kominku (jest to domek zamieszkały weekendowo z kotłownią główna w
    salonie;-).
    Wydaj mie się ze kocioł 6kW powinien wystarczyć.

    Miło by było by sterownik miał moduł gsm - dzwonie pod okreslony numer dzien
    przed przyjazdem, ogrzewanie sie włącza. Gdy otworze drzwi z domku przywita
    mnie ciepełko:-) Miał takie coś wujek w domu ogrzewanym olejem jakieś 15lat
    temu lub wiecej, wiec jak wtedy sie dało to teraz też da rade:-)

    au

  • 4. Data: 2011-05-29 08:54:17
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam U. napisał:

> [...]
    > główna w salonie;-).
    > Wydaj mie się ze kocioł 6kW powinien wystarczyć.

    Może być aż nadto, ale... wszystko zależy od tego jakie masz to
    zapotrzebowanie domu na ciepło - ile masz cm ocieplenia - skosy na
    poddaszu, pod wylewką z podłogówką, na ścianach... Czy masz przynajmniej
    standardowe okna, czy jakieś stare - wypaczone, drzwi, wentylacja...

    > Miło by było by sterownik miał moduł gsm - dzwonie pod okreslony numer
    > dzien przed przyjazdem, ogrzewanie sie włącza. Gdy otworze drzwi z domku
    > przywita mnie ciepełko:-)

    To jest piękne :-), tylko zastanawiam się nad kilkoma rzeczami.

    Jak chcesz mieć podłogówkę do ogrzewania, to jak najbardziej, ale
    podłogówka sprawdza się w domach stale zamieszkiwanych, bo ma dużą
    bezwładność i żeby w wychłodzonym domu sama podłogówka zaczęła być
    odczuwalna, to trzeba z kilkanaście godzin ostrego grzania, żeby coś
    'się zaczęło' w kwestii grzania :-)

    Następna sprawa... Z czego ten dom masz zbudowany?
    Jak jest to lekka konstrukcja - szkieletowa - to ok, ale jak jest to
    typowy murowaniec, to może być masakra jak przyjdzie do Ciebie rachunek
    za ten prąd :-). Miałem próbki rozgrzewania domu - wprawdzie ze trzy
    razy większy, ale... po kilku dniach nieobecności i przy wygaszonym
    kotle CO temp obniżyła się o jakieś 8 stC...
    Po uruchomieniu ogrzewania trzeba było ze dwie doby ostrego palenia,
    żeby dom doszedł do jakichś akceptowalnych dla ludzkiego organizmu
    temperatur. W przypadku prądu może to być 'nielada' strzał :-/

    Jeszcze jedna rzecz. Jak ma być to wodna podłogówka, to problem może
    pojawiać się w czasie ostrzejszych mrozów. Jakieś zabezpieczenie
    przeciwzamrożeniowe by się przydało.

    No i... kluczowa sprawa :-). Jak chcesz ogrzewać prądem, to koniecznie
    wejdź w taryfę dwustrefową, bo inaczej zbankrutujesz :-)... Podłogówka
    jest dość dobrym buforem i to, co do niej 'nabijesz w nocy' będzie
    wypromieniowywać się jeszcze długo w dzień, a wykorzystasz tańszą strefę
    czasową.

    To takie moje luźne sugestie... Mogę się mylić ;-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 5. Data: 2011-05-29 10:06:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Maj, 20:07, "Adam U." <W...@i...pl> wrote:

> [...]
    > mnie ciepełko:-) Miał takie coś wujek w domu ogrzewanym olejem jakieś 15lat
    > temu lub wiecej, wiec jak wtedy sie dało to teraz też da rade:-)

    Wystarczy najtanszy zwykly Kospel (ja kupilem uzywke z bodaj 2004roku
    prawie nieuzywana za niecaly 1k pln - moc 12kW). One maja miejsce na
    podlaczenie sterownika pokojowego ktory przy zwarciu (czy rozwarciu -
    nie pamietam ale to niewazne) wlacza lub wylacza grzalki. Wystarczy
    wiec Ci dokupic modul GSM np. tego typu:

    http://allegro.pl/powiadomienie-gsm-alarm-podsluch-s
    terowanie-i1618129277.html

    Do tego stara nokie za 20 pln i karte (chyba Play teraz najtaniej
    wychodzi) i masz zalatwione sterowanie via GSM, a do tego np. podsluch
    - jakby sie cos dzialo mozesz zawsze zadzwonic i podsluchac co tam sie
    w domku dzieje :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-05-29 17:49:13
    Od: "Adam U." <W...@i...pl>

    dom zbudowany z betonu komórkowego (grupy prefabet, białe bloczki)
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/bu
    dowa/037+wrzesie+2006.jpg

    na to 10cm styropianu

    poddasze ocieplone wełną 15cm, wełna jest też na stropach u góry (podłoga
    strychu)

    na podłodze jest 10cm styropianu

    Ogolnie nie jest tak źle ocieplone bo pomimo iż w zime czasem nikogo tam nie
    ma przez miesiąc i na dworze czasem są mrozy -30 w środku domu panuje
    temperatura +++ -> przynajmniej było tak do tej pory.

    Oczywiście mamy 2 taryfy:-)

    --
    -----
    Adam U.