  • 61. Data: 2010-11-01 00:32:00
    Temat: Re: ogrzewanie podlogowe a drewniane podlogi
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    news:iai5nv$kko$1@news.onet.pl...

    > I ciekawe co siÄ&#65533; dzieje z tym ciepĹ&#65533;em ktĂłre uciekĹ&#65533;o
    poprzez rury,
    rozdzielacze i obudowÄ&#65533; kotĹ&#65533;a. ZostaĹ&#65533;o w budynku i
    ogrzaĹ&#65533;o pokoje ? To nie
    jest strata.

    > A co do gĹ&#65533;Ăłwnego wÄ&#65533;tku - lepsze zaizolowanie podĹ&#65533;ogi
    (drewno, dywan)
    oznacza, Ĺźe dla uzyskania tej samej wydajnoĹ&#65533;ci grzejnika podĹ&#65533;ogowego
    trzeba
    podnieĹ&#65533;Ä&#65533; jego temperaturÄ&#65533; (pĹ&#65533;yty). Co
    zwiÄ&#65533;ksza stratÄ&#65533; ucieczki ciepĹ&#65533;a
    przez izolacjÄ&#65533; do gruntu. I to jest koniec tematu. KaĹźdy musi sobie
    policzyÄ&#65533;
    czy siÄ&#65533; z tÄ&#65533; zwiÄ&#65533;kszonÄ&#65533; stratÄ&#65533; pogodzi lub
    czy da wiÄ&#65533;cej styropianu.

  • 62. Data: 2010-11-01 00:38:12
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    policzyÄ&#65533;
    czy siÄ&#65533; z tÄ&#65533; zwiÄ&#65533;kszonÄ&#65533; stratÄ&#65533; pogodzi lub
    Nieprawda. Nie trzeba podnosić temperatury. Można to uzyskać poprzez zwiększenie
    powierzchni wymiennika ciepłą pod podłogą. Po chłopsku gęściej dać rurki.

  • 63. Data: 2010-11-01 00:48:25
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Nie. To jest nieprawda. Nie energia a różnica temperatur.
    Będzie to prawdą od momentu w którym udowodnisz że jedną świeczką o mocy 20W i
    różnicy temperatury w granicach 1000 stopni ogrzejesz efektywniej niż dowolnym
    dużym grzejnikiem ( chociażby w formie ogrzewania podłogowego) przy różnicy
    temperatur 5 stopni. Oczywiście mowa o takim samym pomieszczeniu. Nobel murowany
    jak udowodnisz.

  • 64. Data: 2010-11-01 01:05:18
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    swĂłj tok rozumowania.
    SÄ&#65533; dwa
    siÄ&#65533; tylko tym Ĺźe w jednym
    sÄ&#65533; pĹ&#65533;ytki a
    drewna jest to Ĺźe
    trzeba
    siÄ&#65533; zastanawiaĹ&#65533; czy to ma sens.
    Tak kilka
    przez
    izolacjÄ&#65533; pod
    siÄ&#65533; z tym
    ciepĹ&#65533;em stanie.
    obowiÄ&#65533;zujÄ&#65533;cÄ&#65533; fizykÄ&#65533;, w niej nic
    nie ginie.
    MuszÄ&#65533;
    byÄ&#65533; jakieĹ&#65533;
    wsiÄ&#65533;ka. Chce
    unosiÄ&#65533;

    > Sadzisz straszne bzdety. Cieplo moze przenosic sie trzema glownymi
    > drogami - przez przewodzenie, promieniowanie i konwekcje. I tylko
    > ostatnia z tych drog uzaleznia kierunek tego przenoszenia od grawitacji.
    > W przypadku gruntu pod izolacja wylewki konwekcja raczej nie wchodzi w
    > gre. Cieplo bedzie sie rozpraszalo w gruncie glownie przez przewodzenie.

    moĹźna obniĹźyÄ&#65533;
    temperaturÄ&#65533; wody.
    instalacjÄ&#65533;. TrochÄ&#65533;
    mniej
    praktycznego
    znaczenia  bo w
    ktoĹ&#65533; sobie robi wentylacjÄ&#65533; pod
    piaskiem albo
    izolacyjny ( drewno) to
    moĹźna rĂłwnieĹź
    stosunku do iloĹ&#65533;ci przy ceramice i
    obniĹźyÄ&#65533;
    bÄ&#65533;dzie taka
    sama jak
    bĹ&#65533;Ä&#65533;dnie zaĹ&#65533;oĹźyĹ&#65533; Ĺźe w
    przypadku drewna
    powierzchnia
    wymiennika przy

    > Czyli nalezy rozumiec, ze zalecasz frezowanie parkietu w rowki zeby
    > zwiekszyc  powierzchnie wymiany miedzy parkietem a powietrzem ?
    > Masz racje, to daloby pewien efekt.

    jest stratami w
    efekcie jest

    > To cieplo to tam sie magazynuje samo w pudelkach czy w formie brykieta moze?
    >
    > Marek

    Mnie nie interesuje Twoje zdanie czy to bzdety czy nie. Również mi wisi i
    powiewa czy wygooglowałeś sobie sposoby przenoszenia ciepła. Interesuje mnie czy
    wiesz co się dzieje z ciepłem przedostającym się pod izolację podłogówki. Czy
    ginie, ucieka itp. To jak rozumiesz pewne sprawy uzależnione jest od stopnia
    pomarszczenia tego co masz pod czaszką. Ty zrozumiałeś ze trzeba zwiększyć
    powierzchnię parkietu. Pewien człowiek o wdzięcznej ksywce Bolek miał sposób na
    zwiększenie powierzchni pewnego europejskiego kraju. Chciał kopać ziemię nad
    morzem i sypać ją w górach. Ktoś kto ma pomarszczone pod czaszką w granicach
    normy wie że trzeba zwiększyć powierzchnię rurek. Jak tego nie rozumiesz to Twój
    problem i mnie nic do tego.

  • 65. Data: 2010-11-01 02:28:16
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    W dniu 2010-11-01 02:05, kogutek pisze:

> [...]
    > wiesz co się dzieje z ciepłem przedostającym się pod izolację podłogówki. Czy

    Moze zacznij od czytania ze zrozumieniem, najpierw posty na usenecie a
    potem jakas ksiazke z fizyki budowli jak juz troche potrenujesz te
    trudna sztuke.
    Napisalem co sie dzieje z cieplem przedostajacym sie pod izolacje
    podlogowki. Specjalnie dla ciebie zacytuje sam siebie:
    "Cieplo bedzie sie rozpraszalo w gruncie glownie przez przewodzenie"
    I dodam jeszcze, ze bedzie to nastepowalo duzo szybciej niz doplyw
    ciepla przez izolacje.

> [...]
    > normy wie że trzeba zwiększyć powierzchnię rurek. Jak tego nie rozumiesz to Twój

    Jak na razie to ty niewiele rozumiesz. Osrodki o duzej gestosci
    przewodza cieplo znacznie lepiej. Gaz ma mala gestosc i zeby szybko i
    skutecznie go ogrzac nalezy zwiekszyc powierzchnie jego kontaktu z
    cieplym cialem stalym. O radiatorach slyszales? Zwiekszenie powierzchni
    rurek bez zmiany temp. czynnika grzejnego da niewielki efekt - wyrowna
    tylko temperature wylewki (o ile jest co wyrownywac). Pofrezowanie
    parkietu w rowki zwieksza powierzchnie wymiany ciepla miedzy gazem a
    cialem stalym, dla polepszenia efektu mozna jeszcze wymuszac szybkosc
    przeplywu gazu, ale mam wrazenie ze nie o takie rozwiazania chodzi w tej
    dyskusji.

    Marek

    P.S. Twoje odzywki na temat marszczenia czy nie, sugeruja ze mylisz stan
    wlasnej watroby z powierzchnia czegos co chcialbys nazywac swoim mozgiem.

  • 66. Data: 2010-11-01 03:57:12
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Starty powstaną zawsze. To wymaganie termodynamiki i jak to ktoś mądry
    > powiedział: "... praw fizyki Pan nie zmienisz ..."
    > Inaczej sprawność układu nie może wynosić 100%

    Tylko czy tu straty będą inne jeśli ta podłoga na piętrze będzie pokryta
    jakimiś kaflami zamiast deską? Niby gdzie ta strata ma powstać i gdzie to
    ciepło ma zostać oddane?

    > W tych rurkach woda co w nich przenosi ciepło, traci ciepło na dwa
    > sposoby:
    > - oddaje tak jak chcemy tj w podłogówce podgrzewa nam pomieszczenie
    > - traci w inny sposób, czy to przy transporcie,

    No właśnie w tym "transporcie" to gdzie to ciepło jest oddawane?
    Czy nie jest oddawane czasem w to samo miejsce gdzie pracuje podłogówka a
    wiec ta 'strata' nie jest stratą tylko normalnym dostarczaniem ciepła do
    pomieszczeń?
    Jaka jest różnica w ogrzewaniu pętlą podłogówki a linią zasilającą tę pętlę?

    czy też w inny sposób
    > (np ten grunt pod styropianem)

    Jeśli masz ogrzewanie na stropie to pod nim masz własne pomieszczenia, które
    też ogrzewasz więc gdzie ta strata?

  • 67. Data: 2010-11-01 09:19:39
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-01 01:48, kogutek pisze:

> [...]
    > temperatur 5 stopni. Oczywiście mowa o takim samym pomieszczeniu. Nobel murowany

    Naucz się czytać ze zrozumieniem. Zacytuję swoją wypowiedź z wątku
    (polecam zwłaszcza ostatnie zdanie).

    polecam
    http://en.wikipedia.org/wiki/Conduction_%28heat%29
    i w szczególności
    http://en.wikipedia.org/wiki/Conduction_%28heat%29#F
    ourier.27s_law

    Oczywiście do ciała o wyższej temperaturze, które oddaje ciepło, musisz
    stale dostarczać energii.

    M.

  • 68. Data: 2010-11-01 15:57:18
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-01 04:57, nacocito pisze:

> [...]
    > do pomieszczeń?
    > Jaka jest różnica w ogrzewaniu pętlą podłogówki a linią zasilającą tę
    Bo pętla podłogówki z założenia ma oddawać tam gdzie potrzebujesz, a nie
    w przypadkowych miejscach, np pomieszczenie pod stropem.
    To też kwestia ustawienia regulatora temperaturowego.
    Gdzie go chcesz zainstalować ?
    Jak ustawisz go np na dole tam gdzie masz grzejniki to może wystąpić
    taki zonk, że grzejniki szybko nagrzeją pomieszczenie z regulatorem, a
    na górze będzie zimno, założysz go odwrotnie to na górze będzie OK, a na
    dole jak w piekle.
    Jeśli założysz na dole, a na górze dasz fest pętlę podłogówki (coby
    dobrze grzało) to i tak na dole będzie cieplej bo poza grzejnikami
    będzie ogrzewanie sufitowe.
    Oczywiście da się zrobić, jak to mówią : jak się Da to się zrobi.
    Tyle, że koszty i te inwestycyjne i te eksploatacyjne.

    BR
    Igus'

  • 69. Data: 2010-11-01 16:06:40
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sun, 31 Oct 2010 23:05:09 +0100, Jacek Midura napisał(a):

    > Niewątpliwie prawda, ale nie jest odpowiedź na pytanie "o ile więcej". A
    > tylko w ten sposób można określić czy jest sens kłaść drewno na
    > podłogówkę czy nie (przypominam, że takie było oryginalne zagadnienie).

    Otóż to - pseudoakademickie dysputy, jak zazwyczaj w tego typu wątkach,
    biorą górę nad rozsądkiem.
    Niech więc ktoś poda popartą więcej niż "bo tak" wartość - np. o ile
    większe procentowo koszty ogrzewania czekają twórcę wątku przy położeniu
    na podłodze drewna zamiast ceramiki. Ktokolwiek?

    --
    ŁC
    Jak jest ochota, to pies kota wyłomota

  • 70. Data: 2010-11-01 16:11:07
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    >W dniu 2010-11-01 04:57, nacocito pisze:

    OK, Przekonałeś mnie. Przy najbliższym remoncie zrywam deski z mojej
    podłogówki i kładę 3mm srebrną blachę. A co, żadnych strat. Nikt mnie nie
    pobije :D