  • 81. Data: 2011-04-10 16:37:49
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe - bezwładność
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-04-10 07:01, robercik-us pisze:

    > Infantylny jesteś...
    > Zrozum, że jak masz dobrą podłogówkę, to nie potrzebne Ci kaloryfery.

    Zrozum ze przykrycie podłogówki "dobrej" parkietem 22mm i dywanem to jak
    zamontowanie grzejników od zewnatrz domu. Jak to zrozumiesz bedzie juz
    latwiej... i nie ma znaczenia co to za podłogówka naprawde to tylko fizyka

  • 82. Data: 2011-04-10 16:39:47
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-04-10 07:16, robercik-us pisze:

    > Aleś walnął...
    > Dlaczego na zewnątrz...? Na zewnątrz panuje obliczeniowa temperatura -20
    > stC, a pod posadzką na gruncie tylko +8. Tu już masz pierwszą różnicę.

    Na zewnatrz panuje tez +30 :)

    > Wyobraź sobie, że jedną z zalet podłogówki, o których być może nie
    > wiesz, jest właśnie większa sprawność ze względu na niskotemperaturowe
    > zasilanie.

    Ale policzyles ilosc wody potrzebnej do ogrzania.... bo czasami mam
    wrazenie iz zwolennicy podłogowki wagarowali z fizyki.

    I prosze bez farazonów iz woda w podłogówce lepiej grzeje... bo wie ze
    plynie w podlogowce

  • 83. Data: 2011-04-10 16:41:27
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-04-10 10:10, robercik-us pisze:

    > Zgadza się :-). Jednak kiedy nie zaprzeczy się, to te rewelacje mogą
    > komuś zaszkodzić.
    > Mnie samego właśnie grupa przekonała do zrobienia podłogówki :-) i choć
    > nie przypilnowałem w odpowiednim momencie majstra, który wyliczył mi
    > schody na zaledwie ósemkę styro pod wylewką, to i tak jestem z
    > podłogówki bardzo zadowolony.

    Szkoda ze grupa ominela lekcje fizyki

    > Grupa jednak... może mieć wpływ na czyjeś ważne decyzje, zatem niech
    > będzie dementowane to, co jest kompletną bzdurą :-)

    Dla potwierdzenia tupnij noga i sypnij piaskiem jak to robisz w
    piaskownicy. No ale jak niektorzy uwazaja iz 5 cm styropianu
    (drewno+dywan) na podlogowce nie przeszkadzaw niczym , to sa idiotami

  • 84. Data: 2011-04-10 16:43:45
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-04-10 10:45, Adam pisze:

    > Dokladnie to ma lambde 0,2. Czyli przy grubosci 3cm ma U = 6,6. A to
    > oznacza, ze np. w salonie 40m2 przy podlodze rozgrzanej do 28stC, a
    > temperaturze w srodku 21stC daje 1850W. Przy 30stC - 2376W.
    >
    > Moj salon ma zapotrzebowanie ponizej 2kW wiec takie drewienko dalo by
    > spokojnie rade.

    Jak niektorzy lubia ogladac wyskakujace deski i 20 stopni przy lekkiej
    zimnie i 15 stopni przy -30 to juz jest ich problem. Zawsze mozemy im
    wyslac swetry a moze teraz dodaja do podlogowek.

    > Przypomnialo mi sie powiedzenie - czego Jaś sie nie nauczyl, tego Jan
    > nie bedzie wiedzial - pasuje jak ulal, bo w szkole na matmie i fizyce
    > to chyba czesto przysypiales :)

    No coz.... a na fizyke znow nie chodziles.

  • 85. Data: 2011-04-10 16:46:11
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-04-10 11:50, Alexy pisze:

    > Od kiedy to ilość ciepła wyraża się w stC?
    > Poza tym w jakim stopniu to podnosi koszty?
    > Wybacz, ale piszesz pierdoły. Najpierw to zapytaj tych, co mają
    > podłogówkę, a na niej parkiety i dywany. Jakoś dziwenie nie narzekają,
    > że mają przegrzaną podłogę i większe straty ciepła niż ci, którzy mają
    > płytki lub klepisko.

    Wiesz co to syndrom oblezonej twierdzy....wiec wybacz wole zdac sie na
    fizyke zamiast na "wrazenia umoczonych w podlogowke". Nie martw sie mam
    w domu podłogowke i wiem jak dziala.

    > Piszesz jakieś wydumane przez siebie bzdury nie poparte ani dobrą
    > teorią, ani praktyką.

    Alez oczywiscie ze drewno i welna nie izoluja przeciez kazdy wie iz w
    drewnianych domach hula wiatr i zupa po 15minutach jest lodem

  • 86. Data: 2011-04-10 17:43:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Kwi, 18:43, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    > Jak niektorzy lubia ogladac wyskakujace deski i 20 stopni przy lekkiej
    > zimnie i 15 stopni przy -30 to juz jest ich problem.  Zawsze mozemy im
    > wyslac swetry a moze teraz dodaja do podlogowek.

    Aaaaa to juz wszystko jasne - Ty na biegunie mieszkasz! To
    rzeczywiscie kazdy dodatkowy opor nad jastrychem moze byc problemem :)
    Ja jednak mieszkam na cieplutkim Slasku i zimy tu nie sa az takie
    straszne. -30stC to nawet z opowiesci nie znam. Wszystko wymaga
    przeliczenia - jezeli w danej strefie klimatycznej podlogowka i drewno
    na niej nie zapewnia wystarczajacej energii do ogrzania - mozna
    wyjechac dodatkowo troche na sciany LUB zmodernizowac troche projekt
    pod katem energooszczednosci. W zadnym z Twoich wywodow nie bierzesz
    wogole pod uwage zapotrzebowania domu na cieplo - a przeciez jeden
    zuzywa 10kWh/m2*rok a inny 100kWh/m2*rok. Jednemu do ogrzania
    wystarczy wlaczona suszarka do wlosow, a inny potrzebuje pieca 30kW.
    Jednemu podlogowka moze dzialac przy -30stC na zewnatrz nawet przy 5cm
    drewna na podlodze, a innemu nawet goly jastrych nie zapewni komfortu
    i trzeba dokladac grzejniki.

    A Ty wszystko wrzucasz do jednego wora, na dodatek energie podajesz w
    stopniach celcjusza :D Malo to powazne.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 87. Data: 2011-04-10 18:07:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    > Zrozum ze przykrycie podłogówki "dobrej" parkietem 22mm i dywanem to jak
    > zamontowanie grzejników od zewnatrz domu. Jak to zrozumiesz bedzie juz
    > latwiej... i nie ma znaczenia co to za podłogówka naprawde to tylko fizyka

    zrozum ze jak wszyscy ci tłumaczą fizyką i doswiadczeniami własnymi ze nie masz racji
    a ty sie upierasz to wychodzisz na głupka :-)

    b.

  • 88. Data: 2011-04-10 18:10:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > piaskownicy. No ale jak niektorzy uwazaja iz 5 cm styropianu
    > (drewno+dywan)

    hehehe, jak ci wyszło ze 2cm drewna i powiedzmy drugie 2cm dywanu jest bardziej
    izolacyjne niz 5cm styropianu? Oprócz fizyki na matme też laske położyłeś? ;-)

    b.

  • 89. Data: 2011-04-10 18:34:50
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > wrazenie iz zwolennicy podłogowki wagarowali z fizyki.
    >
    > I prosze bez farazonów iz woda w podłogówce lepiej grzeje... bo wie ze

    Wiesz co...
    Kończę z Tobą dyskusję, bo... :-)

    Z Tobą gadać, to jakby plewy młócił.
    Dokształć się trochę, a potem zabieraj głos. Nie mam już więcej do
    Ciebie cierpliwości, ani dla Ciebie czasu :-)

    Na razie...
    Robert G.

  • 90. Data: 2011-04-10 18:38:11
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-04-10 20:07, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Jan Strybyszewski"<k...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > zrozum ze jak wszyscy ci tłumaczą fizyką i doswiadczeniami własnymi ze nie masz
    racji a ty sie upierasz to wychodzisz na głupka :-)

    Masz racje tysiace much nie moga sie mylic smacznego