  • 1. Data: 2011-10-13 10:41:50
    Temat: ogrzewanie podłogowe długą rurą
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    witam
    zastanawiam sie nad ociepleniem podłogi. JAk by nie patrzeć, podłoga
    zawsze będzie zimna, tym bardziej jak chcę sie pozbyć dywanów i
    wykładzin.(alergia najmłodszego dziecka)
    Tak sobie pomyślałem zeby w podłogę wpuścić rurkę z wodą - tą samą która
    grzeje kaloryfery. Oczywiście rurka miała by zagrzać tylko podłogę, bo
    kaloryfer zostanie. Boję sie ze system wodny w podłodze może sie
    rozszczelnić tydzień po gwarancji. Są jednak firmy które sprzedają rurkę
    fi 10grubość ścianki 1mm i długość 50m. czy mógłbym sobie taką rurkę
    wpuścić w podłogę? Czy są jakieś przeciwskazania?

    ToMasz

  • 2. Data: 2011-10-13 10:53:05
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe długą rurą
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-13 12:41, ToMasz pisze:
> [...]
    > fi 10grubość ścianki 1mm i długość 50m. czy mógłbym sobie taką rurkę
    > wpuścić w podłogę? Czy są jakieś przeciwskazania?

    Są - będziesz miał temperaturę podłogi taką, jak kaloryfera, czyli
    pewnie jakieś 60 stopni.

    Jak już się tak upierasz, to na końcu tej rurki (na powrocie) musisz dać
    zawór RTL.

    I rurka fi10, to chyba za mało.

    Kup PEX-Alu-PEX, który też jest w rolkach.

    Druga sprawa - jak nie chcesz grzać ziemi (lub sufitu sąsiada) musisz
    dać pod rurkę styropian.

    Pozdry,
    MW

  • 3. Data: 2011-10-13 12:47:47
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    > Są - będziesz miał temperaturę podłogi taką, jak kaloryfera, czyli
    > pewnie jakieś 60 stopni.
    no to zastosuje zawór ograniczający przepływ

    > Jak już się tak upierasz, to na końcu tej rurki (na powrocie) musisz dać
    > zawór RTL.
    mógłbyś coś wiecej o tym napisać? Narazie z googli dowiedziaem sie ze
    RTL musi być na końcu zeby dobrze sterować. jaki jest on duży, i czy
    może być 50cm ponad podłogą?
    > I rurka fi10, to chyba za mało.
    >
    > Kup PEX-Alu-PEX, który też jest w rolkach.
    mało mam miejsca, i mały pokoik - 3x4, - i jeszcze szafa pod którą grzać
    nie muszę. Boję sie ze pex-al-pexem nie zrobię pętli.

    ToMasz

  • 4. Data: 2011-10-13 13:28:55
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-13 14:47, ToMasz pisze:

> [...]
    > mało mam miejsca, i mały pokoik - 3x4, - i jeszcze szafa pod którą grzać
    > nie muszę. Boję sie ze pex-al-pexem nie zrobię pętli.

    3x4 to jest duża powierzchnia. Przecież łazienki, gdzie najczęściej jest
    stosowane ogrzewanie podłogowe, są dużo mniejsze.

    Zawór RTL jest zbliżony wielkością do standardowej głowicy
    termostatycznej grzejnikowej. Nie wiem jaką masz instalację c.o., ale
    raczej nie powinno być problemu z umieszczeniem zaworu 50cm nad podłogą.
    Zawór RTL działa bardzo prosto - w skrócie ustawiasz nim temperaturę
    wody, jaka powinna być w instalacji grzewczej, jak jest za gorąca, to
    zawór się zamyka, jak się woda ochłodzi, to się otwiera. Instaluje się
    go na powrocie (końcu podłogówki), żeby pokazywał, w przybliżeniu,
    realną temperaturę podłogi.

    Są gotowe puszki z zaworami RTL - wyglądają dość estetycznie.
    Np. http://informatorbudownictwa.pl/images/stories/22656
    :imi_fot3.jpg
    A tak wygląda w środku: http://respol.ik.pl/prod/img13659.jpg

    Zresztą wpisz w googlu zawór RTL i wyświetl zdjęcia - zobaczysz jak to
    wygląda i jak prosto to zainstalować :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2011-10-13 17:15:08
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Boję sie ze system wodny w podłodze może sie
    > rozszczelnić tydzień po gwarancji. Są jednak firmy które sprzedają rurkę
    > fi 10grubość ścianki 1mm i długość 50m.

    boisz się rozszczelnienia a chcesz dać coś jeszcze bardziej
    delikatnego niż normalny alupex?
    normalna rura alupex 16mmm (oczywiście nie jakiś chiński badziew z
    marketu) zatopiona w wylewce przeżyje ciebie i twój dom
    tylko oczywiście w jednym kawałku...

    > czy mógłbym sobie taką rurkę
    > wpuścić w podłogę? Czy są jakieś przeciwskazania?

    a dopiero robisz podłogę, czy remontujesz starą? bo przy przeróbce to
    czarno to widzę, kucie wylewki, aż do chudziaka, styropian, rurki i
    nowa wylewka, nie wiadomo czy nie masz za mało cm na wszystko... jeśli
    to remont i to jednego pokoju, to polecam maty elektryczne kładzione
    bezpośrednio pod panele, moc niewielka, prądu żrą mało i działają
    prawie natychmiast po włączeniu...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2011-10-14 06:09:19
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-13 19:15, s_13 pisze:

> [...]
    > to remont i to jednego pokoju, to polecam maty elektryczne kładzione
    > bezpośrednio pod panele, moc niewielka, prądu żrą mało i działają

    No właśnie - ile taka mata pobiera prądu na m2?

    Pozdry,
    MW

  • 7. Data: 2011-10-14 06:32:34
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik wolim napisał:

    > No właśnie - ile taka mata pobiera prądu na m2?

    160 W

    pozdr
    Robert G

  • 8. Data: 2011-10-18 01:41:22
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie - ile taka mata pobiera prądu na m2?

    W handlu są dwa rodzaje mat. 100 W/m2 i 150 W/m2
    Tą pierwszą stosuje się w pomieszczeniach gdzie mata ma być elementem
    dogrzewającym lub poprawiającym komfort w stosunku do istniejącego juz
    ogrzewania a tą drugą w pomieszczeniach gdzie ma być ona ogrzewaniem
    podstawowym.
    Różnią się "gęstością" upakowania kabla grzewczego na siatce pcv.
    Można też kupić sobie kabel grzewczy samemu coś pomotać. Kabel jest
    standardowy i ma bodajże o ile dobrze pamiętam 10W /m.b.
    --
    Jackare