  • 21. Data: 2012-09-26 12:42:35
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe pod szafkami i inne dylematy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 września 2012 12:20:06 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > A mo�e jednak samemu kupi� wszystkie materia�y a hydraulikowi zap�aci�
    tylko

    > za robociznďż˝?

    To jest zawsze najtańsze i najczęściej najlepsze rozwiazanie

    >Pyta�em o tak� mo�liwo�� mojego hydraulika, ale stwierdzi�, �e
    >
    > nie b�dzie mi si� op�aca�o finansowo, poniewa� b�d� mia� du�o
    odpad�w na

    > rurkach.
    Jakie odpady? Na pex? Co on za bzdury gada? A jak sam kupi to nie będzie miał
    odpadów?
    Niewykorzystane rurki w jakiejś sensownej długości możesz albo zwrócic do sklepu albo
    wykorzystasz tak jak ja np do doprowadzenia wody do podlewania ogródka itp.
    Nie zgadzaj się na zakup materiałów przez fachofca. Sam kupisz taniej, vat odliczysz
    itp. fachowiec rabaty owszem jakies tam ma zapewne ale sie z toba nie podzieli.
    Zreszta jak rozmawiam z włascicelem dużego składu budowlanego to on potwierdza że
    fachowcy specjalnie sie o rabaty nie negocjuja bo i tak ew zakupy w koszty ida ew
    płaci klient. Sam jak dobrze pogadasz uzyskasz lepsze ceny.

  • 22. Data: 2012-09-26 13:35:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    > Styropianu szacuję ok. 16m3, więc dodatkowo 2400zł (licząc po 150zł/m3).
    > Razem ok. 7kzł.

    > Nie, w tej cenie nie ma kotła ani wylewek.

    No to bardzo drogo :-(

    > A może jednak samemu kupić wszystkie materiały a hydraulikowi zapłacić
    > tylko za robociznę?

    Wtedy wiesz ile i za co płacisz. Np. Rurka Wavina wg. cen producenta to
    ponad 7 zł / mb. W hurtowni na dzień dobry mówią mi damy panu 30% zniżki, a
    ja sobie spokojnie w necie znalazłem za 2,49 czyli ponad 60% zniżki. Otulinę
    zamówiłem przez allegro u producenta. Zawory w jakimś składzie budowlanym na
    drugim końcu polski itd. Myślisz że instalatorowi chce się szukać co gdzie
    można kupić najtaniej? Nie jego kasa więc mu to wisi - a Ty płać i płacz.

    A co do Wavina to te rurki niedawno były w promocji w Leroy Merylin (a może
    jeszcze są?) i wtedy można je kupić jeszcze taniej, bo na miejscu można
    sobie wyrobić kartę lojalnościową która daje 5% zniżki na pierwsze zakupy.
    Później jak nie chcesz to możesz ją wyrzucić :-)

    > Pytałem o taką możliwość mojego hydraulika, ale stwierdził, że nie będzie
    > mi się opłacało finansowo, ponieważ będę miał dużo odpadów na rurkach.

    Bzdura. Znając długości poszczególnych pętli można odpowiednio podzielić
    zwoje na obwody by tych odpadów byłą minimalna ilość. A tych kilkanaście
    metrów które Ci zostaną użyjesz np. do rozprowadzenia wody.

    > Czy faktycznie będzie tak dużo odpadów? Rury kupuje się w odcinkach 100
    > albo 200m czy też można kupić dłuższe? Wtedy ilość odpadów mógłbym
    > zminimalizować.

    Wavin ma 200mb nie wiem, jak inni. Ale tymi niby "odpadami" się nie
    przejmuj. W najgorszym razie pozostałe metry sprzedaż na allegro. Inna
    sprawa, że te rurki można łączyć więc jakby się uprzeć to można by zrobić
    zupełnie bezodpadowo :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2012-09-26 13:37:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brunet.wp wrote:

    > Mam plan taki aby dać 2 kaloryfery drabinkowe do łazienek (suszenie
    > ręczników, dodatkowe dogrzewanie w razie potrzeby) i tutaj właściwie
    > te 45 stopni by wystarczyły.

    ale te 45 st to będziesz miał podczas cięzkich mrozów, normalnie bedizesz
    miał koło 30 stopni :)

    grzejniki łazienkowe zrób z grzałkami elekrycznymi, będą ci dogrzewać do
    potrzebnej temperatury.

  • 24. Data: 2012-09-26 13:51:15
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "mcs" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jak się chwilę zastanowić, to sens jest. Wodociągi przejmują nitkę
    > wodociągu do licznika, czyli biora na siebie odpowiedzialność za jego
    > utrzymanie.
    > Dlatego też w uzgodnieniach najczęściej sa podani producenci armatury i
    > położenie licznika zaraz za pierwszą przegrodą. Inaczej większość
    > świadomych inwestorów ciągnęłaby rurę do położonej na tyłach domu kotłowni
    > na skos pod budynkiem.
    > Zawsze taniej przełożyć w razie konieczności troche kostki na opasce niż
    > marmur w salonie i kominek ;-)
    > Rura osłonowa wszystkiego nie załatwi.

    OK, czyli generalnie ocieplanie tego i podgrzewanie nie powinno go
    interesowac. W interesie PWiK powinno byc zadbanie by ustrojstwo nie
    zamarzlo. No bo skoro zgodzili sie na wodomierz przy bramie garazowej to
    pewnie wiedza co robia?

    > Brunet.wp napisał, że rura miła wychodzić za pierwszą ścianą. Mógł ją
    > później ciągnąć wierzchem dokąd tylko chciał.

    Fakt.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2012-09-26 13:51:18
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >1. Hydraulik chce układać rurki ogrzewania na całości podłogi, również pod
    >szafkami kuchennymi, pod wanną, prysznicem itd. Nie tak gęsto jak na
    >otwartej podłodze, ale jednak trzeba dać rurki, bo w przeciwnym razie
    >pojawi się tam grzyb, pleśń, wilgoć itp.

    No i ma rację ...

    Ja też mam wszędzie , łącznie pod meblami.
    Pod wanną , prysznicem także.
    Sam chciałem bo dodatkowo grzeje (milej się stoi w kabinie ;) a w razie
    jakiejś wilgoci wysuszy :)

    W innych pomieszczeniach też przecież będziesz miał meble i pod nimi też
    będzie podłogówka :)
    Po to się robi na całości aby nie było jakiś zimniejszych odczuwalnie miejsc

    >3. W całości domu planuję podłogówkę, ale jednak dodatkowo chcę dać 4
    >kaloryfery na cały dom (w tym dwa drabinkowe do łazienek). Mój hydraulik
    >proponuje aby wszystkie kaloryfery zasilić wodą z podłogówki. Wtedy kocioł
    >będzie pracował najwydajniej (na niskiej temperaturze).

    I znów ma rację :)

    Jak będziesz miał piec na gaz kondensacyjny to piec taki uzyskuje najlepszą
    sprawność przy niskiej temp. zasilania.
    Jak chcesz mieć grzejniki i na nich wyższą temp niż na podłogówce to nie ma
    sensy kupować pieca kondensacyjnego bo nie wykorzystasz jego zalet ...
    Niestety ma to swój minus bo grzejniki trzeba będzie mooooooooocno
    przewymiarować ...

    >4. Garaż planowałem nieogrzewany (jest w bryle domu, ocieplenie z zewnątrz
    >15cm styropianu), ale hydraulik twierdzi, że kaloryfer w garażu to
    >konieczność, bo mróz na pewno wejdzie i uszkodzi rury. Rurę wodociągową
    >która wchodzi do budynku mam tuż przy bramie garażowej.

    Ja mam garaż nie ogrzewany , ale nie mam ocieplenia podłogi w garażu i
    korzystam z "geotermii" ...
    Jak masz ocieplenie w podłodze w garażu to potrzebne CI ogrzewanie ...

  • 26. Data: 2012-09-26 14:12:45
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >rurkach. Czy faktycznie będzie tak dużo odpadów? Rury kupuje się w
    >odcinkach 100 albo 200m czy też można kupić dłuższe? Wtedy ilość odpadów
    >mógłbym zminimalizować.

    Będzie dużo ...

    Rur się nie powinno łączyć. Niestety powoduje to olbrzymie straty materiału.

    Dodatkowo kupując sam materiał hydraulik nie da ci gwarancji , bo możesz
    kupić materiały których on nie zna i nie ma do nich pewności ...

    Osobiście uważam że masz naprawdę dobrego hydraulika. Niestety dobrzy
    hydraulicy nie są tani ...
    Mój który mi robił instalkę ma terminy zajęte do końca roku a wcale tani nie
    jest (a powiem że drogi).

    Osobiście uważam że powienieneś traktować porady "fachowców" z forum z
    przymróżeniem oka. Nie mam możliwości sprawdzenia wiarygodności tutaj się
    wypowiadających ani ich kwalifikacji.

    Tutaj jest dużo takich dla których wszystko jest proste , łatwe i przyjemne
    i każdy to może zrobić za flaszkę wódki :)
    A że większość to teoretycy to później takie porady ...

  • 27. Data: 2012-09-26 14:13:51
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A wystarczy w umowie jako granicę własności (i odpowiedzialności) podać
    > zasuwę przy odejściu od magistrali a zawór przed licznikiem zaplombować
    > :-)
    > Sam tak mam - niestety - bo muszę płacić za zajęcie drogi pod moje
    > przyłącze. IMO jest to niezgodne z logiką bo niby dlaczego ja mam
    > odpowiadać za coś co nie znajduje się na moim terenie (odpowiadam za
    > wszelkie awarie przyłącza idącego w drodze), ale nie chciałem przedłużać
    > oczekiwania na komplet papierków do budowy. Za jakiś czas jak będę miał
    > ochotę to zacznę prostowanie tej bzdury.

    Znaczy się za co odpowiadzasz? Jak ktokolwiek uszkodzi Twoje odejście
    wodociągu to co wtedy? Ty naprawiasz? I Ty płacisz za zmarnowaną wodę?

    mcs

  • 28. Data: 2012-09-26 14:17:01
    Od: "mcs" <...@...pl>

> [...]
    > interesowac. W interesie PWiK powinno byc zadbanie by ustrojstwo nie
    > zamarzlo. No bo skoro zgodzili sie na wodomierz przy bramie garazowej to

    Chyba też nie do końca tak jest. Przynajmniej w mojej umowie jest zapis, że
    licznik jest ich, ale ja muszę o niego dbać. O to żeby nie zamarzł też.

    mcs

  • 29. Data: 2012-09-26 14:20:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Znaczy się za co odpowiadzasz? Jak ktokolwiek uszkodzi Twoje odejście
    > wodociągu to co wtedy? Ty naprawiasz? I Ty płacisz za zmarnowaną wodę?

    Jak pęknie ta rurka i uszkodzi drogę to ja płacę za naprawę drogi. A
    dodatkowo płacę roczną opłatę do zarządu dróg za to, że ona tam jest. Gdyby
    granica własności była na liczniku wtedy tę opłatę płaciłyby wodociągi i to
    one odpowiadałyby za naprawę drogi po ewentualnej awarii.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2012-09-26 14:20:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > No i ma rację ...

    Prysznic rozumiem, wanne na upartego mozna mi wmowic, ale szafki w kuchni?

> [...]
    > będzie podłogówka :)
    > Po to się robi na całości aby nie było jakiś zimniejszych odczuwalnie

    Tylko w innych pomieszczeniach meble czasem sie przestawia, a wanny raczej
    nie. No i pozostaje jeszcze ta lodowka..

> [...]
    > ma sensy kupować pieca kondensacyjnego bo nie wykorzystasz jego zalet ...
    > Niestety ma to swój minus bo grzejniki trzeba będzie mooooooooocno

    Pozwole sie niezgodzic.
    Rozdzielenie ukladu mieszaczem dla podlogowki nie sprawia, ze kociol z
    grzejnikami nie bedzie pracowal w kondensacji. Problem pojawia sie gdy w
    podlodze obliczeniowo plynie woda o temp. powiedzmy 22C, a to nawet dla
    duzego grzejnika moze byc zbyt malo by nagrzac pomieszczenie, co nie znaczy,
    ze do grzejnika wymagana temp. to 70C.
    Samo podpiecie grzejnikow do podlogowki nic nie zmienia w kwestii zasilania
    grzejnikow w ten czy inny sposob, gdyz determinanta temp.zasilania w
    instalacji i tak beda grzejniki. Skutek bedzie taki, ze trzeba bedzie
    skrecac podlogowke, bo grzejniki i tak wymagaja wyzszej temp. zasilania. Jak
    da za male to i tak trzeba bedzie podniesc temp. czy to podlaczone do
    podlogowki, czy w inny sposob.
    A prawidlowo robi sie to na dwoch niezaleznych obiegach i dwoch roznych
    krzywych grzewczych, inaczej to budzetowa proteza.

    Pozdro.. TK