  • 21. Data: 2010-08-18 19:13:49
    Temat: Re: ogrzewanie podlogowe przeliczanie
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:i4h2jm$pq2$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Moze przekroczyles zalecane dlugosci petli?
    > Wlasciwie powinienes miec w mniejszych pokojach za cieplo jezeli caly
    > przeplyw zamykal sie w malych petlach. Moze zwiekszenie temp. wody i
    > wieksze kryzowanie mniejszych petli cos by pomoglo?

    To było w zeszłym stuleciu i nie wiem co było wtedy zalecane :-)
    Walczylismy z tym troche różnymi sposobami, szczegółów nie pamietam do
    konca - ale w efekcie zlikwidowalismy efekt we wspomniany wczesniej sposób.

    b.

  • 22. Data: 2010-08-18 20:29:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "JA" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    >

    > troche kombinujesz za bardzo a chyba sie nie znasz :-) Proponuję
    > ułożyć rurki tak jak sie to typowo robi (co 20-25cm) a końcowa moc
    > regulować temperaturą wody, przepływem i czasem. Jesli dom masz
    > normalnie współcześnie ocieplony bedzie dobrze.

    z tej rady wynika że to ty sie nie znasz :)

  • 23. Data: 2010-08-18 21:48:34
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > Walczylismy z tym troche różnymi sposobami, szczegółów nie pamietam do
    > konca - ale w efekcie zlikwidowalismy efekt we wspomniany wczesniej

    Ubiegle stulecie to w sumie raczkujace poczatki. Z tego okresu wziely sie
    teorie o chorobliwym wplywie, zreszta nie bez powodu. Dzis wiadomo znacznie
    wiecej i mozliwosci tez sa wieksze. Montaz podlogowki kilkanascie lat temu
    pewnie przypomina rozbrajanie granatu z czasow wojny. :-)

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2010-08-19 06:26:05
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > z tej rady wynika że to ty sie nie znasz :)

    Trudno mi sie nie zgodzić z tak rzeczowa argumentacją :-)

    b.

  • 25. Data: 2010-08-19 08:20:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > Trudno mi sie nie zgodzić z tak rzeczowa argumentacją :-)

    Ale on ma rację, nie wiesz jakie są straty ciepła, jaka powierzchnia
    grzejna, jakie
    pokrycie podłogi itd bo z tych wartości wylicza się gęstość ułożenia rur w
    podłodze
    a radzisz mu zrób tak, a jak sie okaże że on potrzebuje np co 15cm i w
    dwóch obwodach?
    niedostatku mocy nie nadrobi przepływem i temp, z koleji za duża gęstość
    powoduje
    za duże opory przepływu, małą prędko?ść wody i też marne grzanie.
    Ja już proponowałem wądkotwórcy że za drobną opłatą mu to policzę, niech
    nie kombinuje
    bo później poprawić się tego nie da.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2010-08-19 08:33:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-08-2010 o 21:13:49 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Walczylismy z tym troche różnymi sposobami, szczegółów nie pamietam do
    > konca - ale w efekcie zlikwidowalismy efekt we wspomniany wczesniej
    Pozwolicie że sie wtrącę do waszej dyskusji.
    Bo to jest najczęściej popełniany błąd przez domorosłych hydraulików,
    jak damy więcej rury to będzie lepiej grzało, do pewnego momentu tak ale
    przy dużych pomieszczeniach opory są tak duże że przestaje grzać, i tak
    miałeś
    podzieliłeś obwód na dwa i się naprawiło, ja np w salonie mam aż trzy
    obwody.
    Co do błędów to oglądając forum muratora tam bardzo często widzę podłogówki
    robione na 'gęsto' czyli co 10cm jak w łazience, i idą z nią równo, drzwi
    nie drzwi
    zakamarki nie zakamarki, równo jadą ja leci. A potem się dziwią że nie
    działa
    albo że cieknie. Przy podłogówce trzeba zwracać baczną uwagę przy
    przejściach przez
    dylatacje i muszą być załozone rury osłonowe, ale jak widzę to mało kto na
    to zwraca uwagę.
    A później na poprawki jest za późno.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 27. Data: 2010-08-19 11:37:53
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Co do błędów to oglądając forum muratora tam bardzo często widzę podłogówki
    >robione na 'gęsto' czyli co 10cm jak w łazience, i idą z nią równo, drzwi
    >nie drzwi

    a zobacz tu jak nasrał rurami http://nde.com.pl/index.php?show=21 :-)

    b.

  • 28. Data: 2010-08-19 11:44:24
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    >podłodze
    >a radzisz mu zrób tak, a jak sie okaże że on potrzebuje np co 15cm i w

    Jak nie zrobi innych błędów typu za długie lub nierównej (w przybliżeniu)
    długości obwody a da np rurki co 20 cm zamiast twoich obliczonych 15cm to
    parametrami np czasem grzania da sie dużo poprawić. Tylko tyle chciałem
    powiedzieć :) Oczywiscie założenie było -typowy współczesnie budowany dom.
    Zgadzam sie ze wskazane jest policzyć - jak jest mozliwe - czemu nie.

    b.

  • 29. Data: 2010-08-19 19:15:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-08-2010 o 13:37:53 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a zobacz tu jak nasrał rurami http://nde.com.pl/index.php?show=21 :-)

    No faktycznie, ale z tego wynika że coś skopali w obliczeniach,
    bo licząc moc takiej wylewki okazuje się że w pewnym momencie uzyskuje się
    max temp podłogi i więcej ani wata mocy się nie wyciśnie z tej podłogi,
    i potem przeliczając tą moc na roztaw rur okazuje się że zagęszczanie
    poniżej
    10 cm nic nie daje, dotyczy to oczywiście zwykłych budynków, bo w
    przemysłowych
    są inne normy.
    Ja licząc sobie podłogówkę też doszedłem do pewnej granicy w pokoju nad
    garażem
    gdzie straty były wieksze niż w innych pokojach, i musiałem dodatkowo dać
    grzejnik
    bo nie szło uzyskać mocy z podłogówki.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 30. Data: 2010-08-19 20:14:29
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    W dniu 2010-08-16 20:19, JA pisze:
    > w instrukcjach ktore czytalem zaleca sie montaz ogrzewania podlogowego gdzie
    > zapotrzebowanie na cieplo jest mniejsze niz 80W/m natomiast w specyfikacji
    > (chyba) kisana podawany jest parametr rury 0.45W/mK (Watt na metr Kelwin).
    > Jak interpretowac ten parametr?
    > Chce policzyc ile moge uzyskac z rury 16-tki o odcinku 1 metra i temperaturze
    > wody 55 stopni ?

    Jeśli chcesz sobie sam coś liczyć, to zwróć uwagę na jednostki.
    Zapotrzebowanie pomieszczeń na ciepło a także moc grzejników podłogowych
    podaje się w W/m? a nie w W/m.

    Co do mocy przy zadanych przekrojach, przepływach i temperaturach to już
    podano programy, którymi można to policzyć. Zgadzam się również z
    uwagami, że 55°C w podłodze to proszenie się o problemy. Ale inna
    sprawa, że nie powinno być takiej potrzeby. Dla przykładu - na 50m?
    parteru mam podłogówkę pod półtoracentymetrową deską barlinecką.
    Ostatniej zimy (kilka tygodni siarczystych mrozów) maksymalną
    temperaturę zasilania miałem zdaje się ok. 38°C. I wystarczyło żeby
    komfortowo mieszkać z noworodkiem.

    --
    Jacek Midura