  • 1. Data: 2010-01-10 01:08:46
    Temat: okna
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Czy lepiej sprawuja sie w domu okna plastikowe nowej generacji czy
    drewniane? Jakie macie i jakie uwagi do danego typu

    Ja obecnie w mieszkaniu mam drewniane i to dosc renomowanej firmy i nie
    jestem z nich zadowolony, na laczeniach powstalo troche szpar, jest to
    taki system bezslupkowy czyli okno otwiera sie na lewo i prawo i w
    srodku nie ma slupka, na tych zetknieciach skrzydel np. dzisiaj dosc wieje.

  • 2. Data: 2010-01-10 02:14:29
    Temat: Re: okna
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "bulba008" <b...@o...pl> wrote in message
    > Czy lepiej sprawuja sie w domu okna plastikowe nowej generacji czy
    > drewniane? Jakie macie i jakie uwagi do danego typu

    Ja mam plastiki i co roku są do poważnej regulacji. Opadają i się nie chcą
    zamykać, zapadki antywłamaniowe haczą. Ale miałem i drewniane kiedyć z
    meranti i się tak wypaczyły i rozeschły, że woda podciekała pod szybami
    podczas deszczu.
    Jednak obstawiam plastiki. Ale uważaj, bo wiele firm oszukuje na wkładkach
    zbrojących.

  • 3. Data: 2010-01-10 10:04:58
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy lepiej sprawuja sie w domu okna plastikowe nowej generacji czy
    > drewniane? Jakie macie i jakie uwagi do danego typu

    Myślę że nie mozna uogólniać. Zależy jaki producent i z jakiej jakości
    materiału robi.
    Ja mam plastiki dako 5 komorowe złoty dąb obustronny, barwione w masie.
    Prezentują się ładnie, nie martwię się o wypaczanie, malowanie i gnicie.
    Ogólnie u wszystkich co mają plastiki widzę że trudno jest tu raczej cos
    spieprzyć. Oczywiście można trafić na badziew ale wystarczy nie kupować u
    garażowego producenta bo taniej.
    W domu sąsiada są okna machoniowe urzędowskiego po dwóch latach od strony
    południowej na wszystkich łuszczy się lakier.
    Kolega opowiadał mi jak walczył z kornikami w dwóch malowanych na biało
    oknach drewnianych.
    Inny kolega kupił plastiki tylko nie pamiętam producenta i tak nie idzie
    tego wyregulować bo zacinają się okucia. Reklamował też niedoróbki na
    łączeniach profili oraz pękniętą w jednym oknie szybę, wymienili co trzeba
    ale okazało się że nowa szyba nie ma wogóle oznaczeń jaki to współczynnik K.
    Prosił mnie abym podjechał z kamerą termowizyjną porównać tą wymienioną i w
    pozostałych oknach szyby.

    Marek

  • 4. Data: 2010-01-11 09:26:15
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

> [...]
    > taki system bezslupkowy czyli okno otwiera sie na lewo i prawo i w srodku
    > nie ma slupka, na tych zetknieciach skrzydel np. dzisiaj dosc wieje.

    Mam plastiki ROPLASTO z okuciami ROTO. Od około 2001 roku. Na 9 okien tylko
    jedno wymagało regulacji w całym okresie eksploatacji. Profil ROPLASTO mial
    to do siebie (np w porównaniu z REHAU) że wewnątrz ramy nie miał rowka do
    mocowania okuć. U mnie na Sląsku ma to o tyle znaczenie że łatwiej okno
    otrzymać w czystości i nie trzeba niczego w ztego rowka wydłubywać. Jestem
    bardzo zadowolony z tych okien.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-01-11 09:50:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Sty, 03:14, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > Ja mam plastiki i co roku są do poważnej regulacji. Opadają i się nie chcą
    > zamykać, zapadki antywłamaniowe haczą. Ale miałem i drewniane kiedyć z

    To masz niestety spieprzony montaz (i jaki tu ma / mialby sens montaz
    3 warstwowy jak nawet podeprzec nie potrafili?????). Jakby byly
    wlasciwie podparte to nie mialyby mozliwosci opasc. A moze Twoi
    ocieplacze wywalili wszystkie kliny spod okna ?

    Listwy podparapetowe miales ? Parapet wew. podpiera na calej dlugosci
    okna ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-01-11 11:59:08
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    h.googlegroups.com...
> [...]

    >ocieplacze wywalili wszystkie kliny spod okna ?

    >Listwy podparapetowe miales ? Parapet wew. podpiera na calej dlugosci

    Zapytaj najpierw Kikiego jakie ma te okna. Bo u niego jedno okno to chyba z
    200 kg waży z tego co pamietam

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-01-11 12:26:01
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Zapytaj najpierw Kikiego jakie ma te okna. Bo u niego jedno okno to chyba z
    > 200 kg waży z tego co pamietam

    200kg ??? Szyby kulo-odporne ? ;) Czy jak ;)

  • 8. Data: 2010-01-11 17:08:58
    Od: mayky <m...@c...pl>

    > Listwy podparapetowe miales ? Parapet wew. podpiera na calej dlugosci
    > okna ?
    > pozdr.

    szyby dobrze poklinowane w ramach ???

    > --
    > Adam Sz.

    Mayky

  • 9. Data: 2010-01-11 21:21:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Sty, 12:59, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Zapytaj najpierw Kikiego jakie ma te okna. Bo u niego jedno okno to chyba z
    > 200 kg waży z tego co pamietam

    Ja tez mam b. ciezkie okna :) Mam np. dwa zestawy wykuszow ktore maja
    3 x 2m - trzy skrzydla + dwa fixy, wszystko szklone w p4, czyli trzy
    szyby. Ciezkie pieronsko :) Ale pod caloscia sa listwy podparapetowe
    (ktore niektorzy montazysci niezgodnie z technologia usuwaja!!) no i
    odpowiednia ilosc i w odpowiednich miejscach - kliny, zgodnie z
    zaleceniami oknoplastu. Do tego parapet wewnetrzny wchodzi pod okno na
    ~2cm (dosuniety do listwy podparapetowej) i rowniez od strony okna
    jest w kilku miejscach zaklinowany + pod caloscia b. dokladnie
    opianowany. Nie ma szans, zeby takie okno "opadlo", nie ma poprostu
    takiej fizycznej mozliwosci :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-01-17 09:15:03
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 10 Sty, 02:08, bulba008 <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > taki system bezslupkowy czyli okno otwiera sie na lewo i prawo i w
    > srodku nie ma slupka, na tych zetknieciach skrzydel np. dzisiaj dosc wieje.

    Ja mam plastiki na gorze, a drewniane na dole....polecam takie i takie
    - zadnych problemow.

    Chyba zalezy, od kogo kupujesz...