  • 11. Data: 2011-05-27 07:17:25
    Temat: Re: okna - czym przesmarowac mechanizmy?
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    news:op.vv1htqdg4limig@sioux...

    Skąd taka opinia? Po odparowaniu frakcji lotnej to raczej jednak smar.

    Nie. To wypieracz wilgoci z dobrze dorobionym marketingiem "środka na
    wszystko". On smaruje i penetruje chwilowo a potem wysusza.

    Do penetracji można użyć WD lub nafty która jest bazą wszsystkich środków
    penetrujących.
    Do smarowania uzyć oliwy maszynowej lub smaru suchego (taki patent w
    sprayu), jednakże przy oknach dobrze sprawdza się oliwa stosowana regularnie
    raz w roku lub raz na dwa lata. Trzeba ją zaaplikować czymś cienkim
    (dozownik z butelki lub strzykawka z igłą np czterdziestką) i rozprowadzić
    poruszając zamkiem.
    Można też suchym smarem ale jest ryzyko graniczące z pewnością że nie dotrze
    on do zakamarków mechanizmu.
    --
    Jackare i dużo okien Roplasto z mechanizmami Roto

    --
    PZDR
    Shaman

  • 12. Data: 2011-05-27 07:19:43
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    Dnia 25-05-2011 o 22:15:27 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    Sam nie wiem co o tym sądzić. Wkładka w drzwiach typu Yeti psiknięta WD40
    ładnie chodzi już z 8-9 lat...

    Zamki smaruje się na sucho - proszkiem grafitowym
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2011-05-27 08:37:03
    Od: "ATA" <d...@g...pl>

    > a może wystarczy wyregulować okucia, może profil "obwisł"

    a to pewnie masz rację, bo niektore osiadly
    jest troche zabawy z tym, z jednym oknem sie bawlem to zeszlo mi 20min i
    poddalem sie :)

  • 14. Data: 2011-05-27 18:27:03
    Od: " ąćęłń" <j...@W...gazeta.pl>

    Ostatnio zdrowo spryskałem silikonem w aerozolu.
    Efekt rewelacyjny (!!), znacznie lepszy, niż oczekiwałem (okna nie smarowane
    kilka lat).
    Tyle, że to plastiki z PCW, czyli nigdy nie będą malowane.

    Mechanizmów okien drewnianych nie bedę pryskał silikonem, bo na takie miejsce
    spryskane silikonem już nigdy żadna farba się dobrze nie przyjmie.
    Do okien drewnianych zastosowałbym np. wazelinę w aerozolu.

    -----
    > kupiłem jakis olej do zawiasow, taki mi polecili ale efekt slaby, wcześniej
    zauwazylem ze na oknach byl jakis jasny smar tam gdzie troszke go bylo.

  • 15. Data: 2011-05-27 20:51:21
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > czym wy przesmarowujecie okna?

    Tylko i wylacznie to:
    http://okucia24.com/229012/smar-o-podwyzszonej-przyc
    zepnosci

    WD 40 tylko wyplucze to co zostalo po wlasciwym smarze.

    Od czasu kiedy zostalem zmuszony w VBH do zakupu tegoz, nie stosuje w domu
    niczego innego do smarowania!

    --
    Picasso

  • 16. Data: 2011-05-29 07:40:35
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-05-27 09:19, Jackare pisze:

    > Zamki smaruje się na sucho - proszkiem grafitowym

    u mnie w instrukcji do drzwi dierre (instrukcja producenta) jest
    informacja, ze wlasnie wd40

    Sierp