  • 131. Data: 2010-11-26 17:32:42
    Temat: Re: okna drewniane kontra plastiki
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 26 Lis, 17:27, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Sadze ze nawet takie tanie nawiewniki mimo ze nie daja super wymiany
    > powietrza , poprawia wentylacje grawitacyjna , zmiejsza wilgotnosc i
    > poprawia jakosc powietrza a wiac nie wieje ...
    > Wczoraj zaczalem je montowac i widze ;)

    Pewnie, ze pomoze. A o wianiu dopiero sie przekonasz jak przyjdzie
    zima, narazie to mamy lagodna jesien :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 132. Data: 2010-11-27 12:41:33
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lis, 15:51, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > To powiedz czy lepszy Samsung czy Panasonic bo wlasnie chce kupic i miedzy
    > tymi dwoma irmami wybieram.;))

    Nie wiem czy czytasz maila z ktorego na grupy piszesz ale puscilem Ci
    tam moj wywiad w tej sprawie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 133. Data: 2010-11-27 18:23:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    n.googlegroups.com...

    > Nie wiem czy czytasz maila z ktorego na grupy piszesz ale puscilem Ci
    > tam moj wywiad w tej sprawie ;)

    Nie doszlo. Puscilem Tobie meila na Twój adres na gmailu. Jak mozesz to
    przeslij jeszcze raz

  • 134. Data: 2010-11-28 10:08:40
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2010-11-26 12:14, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Po ilu minutach umrzesz na hipoksję w przypadku niedziałania rekuperatora?

    Nie pomyliły ci się minuty z godzinami?

    Marek

  • 135. Data: 2010-11-28 13:15:14
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Marek K" <m...@W...pl> napisał w wiadomości
    W dniu 2010-11-26 12:14, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Po ilu minutach umrzesz na hipoksję w przypadku niedziałania rekuperatora?

    Nie pomyliły ci się minuty z godzinami?
    -------------------

    Mnie wyszło że 1 osoba w hermetycznym pomieszczeniu 30m2 będzie się miała
    dobrze przez 3 doby.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 136. Data: 2010-11-28 14:11:16
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-28 14:15, Jan Werbinski pisze:
> [...]
    >>

    > Nie pomyliły ci się minuty z godzinami?
    > -------------------
    >
    > Mnie wyszło że 1 osoba w hermetycznym pomieszczeniu 30m2 będzie się

    bez łazienki będzie trudno,
    bez wody to AFAIR tak maks 3 doby.

    Pomyliły ci się też wymiary - metry kwadratowe z sześciennymi - zapewne
    miało być ok. 75-90m^3.

    M.

  • 137. Data: 2010-11-28 15:46:52
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Lis, 14:15, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Mnie wyszło że 1 osoba w hermetycznym pomieszczeniu 30m2 będzie się miała
    > dobrze przez 3 doby.

    Tyle ze zaden dom nie jest hermetyczny (niestety;), chocby nie wiem
    jak zbudowany. Mieszkalem pare miesiecy bez jakiejkolwiek wentylacji i
    jakos zyje i sie nie udusilem a to bylo w zime kiedy sie okien raczej
    nie otwiera ;] Komfortowe to jednak zdecydowanie nie bylo i
    zniszczylem sobie przez to jedna z szafek w lazience - poodlazily
    okleiny z powodu zbyt duzej wilgoci. Szczescie mam juz wentylacje,
    sprawna. Jednak na zywo przekonac sie moglem, ze ten argument o
    "uduszeniu sie" w razie braku pradu jest kompletnie z palca wyssany.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 138. Data: 2010-11-29 05:31:59
    Od: Marek K <m...@W...pl>

> [...]
    >>

    > Nie pomyliły ci się minuty z godzinami?
    > -------------------
    >
    > Mnie wyszło że 1 osoba w hermetycznym pomieszczeniu 30m2 będzie się

    To po co zadawałeś to pytanie?

    --
    Marek

  • 139. Data: 2010-11-30 19:58:50
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .googlegroups.com...

    > Tak. Mozna to zrobic w ok 10h. Wykopanie, zakopanie, zalanie,
    > uruchomienie. Ja sobie to sam wykopalem za 50 pln (paliwo) bo mam
    > swoja koparke ;-) Dla ludzi z "ulicy" bedzie to koszt ok. 500-600 pln
    > wiecej.

    No to fajnie. Bede ten temat badal. Kto wie? :)

    > Jakiego zwiru i jakiego wywozenia ziemi? Znowu Ci sie myli kolektor
    > gruntowy zwirowy z wodnym:) W wersji z rura PE zakopujesz urobkiem,
    > absolutnie nie zwirem. Jak nie dysponujesz koparka to mozesz sobie
    > nawet wypozyczyc koparke lancuchowa i zrobic te 100mb w ciagu 2h,
    > minimalnie tylko naruszajac glebe.

    > No. Tyle ze klimatyzacja 3kW bieze 3kW, a GWC bieze 20W :)

    Klima 3kW bierze 0,8-1 kW i daje 100% ciepla lub 100% chlodu. Rekuperator
    tylko wspomaga.

    > Ale jak juz ktos ma rekuperator to chyba lepiej GWC nie ? :)

    Wtedy to jasna sprawa.

    > Ponizej zera sprawnosc takiej pompy mooooocno spada, pozatym ja
    > dziekuje za ogrzewanie powietrzem - tu znowu wieje goracem, co tez
    > przyjemne nie jest :-)
    > pozdr.

    Jest przyjemne. Teraz jest -8 i wydajnosc nieco spadla. Teoretycznie do -15
    ma to grzac, ale ja przy -10 przestaje klimy uzywac.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

  • 140. Data: 2010-11-30 20:01:10
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    c.googlegroups.com...
> [...]

    sprawna. Jednak na zywo przekonac sie moglem, ze ten argument o
    "uduszeniu sie" w razie braku pradu jest kompletnie z palca wyssany.

    Czyli chodzi o wilgotność, a nie wymianę powietrza lub tlen.
    W kwestii wilgotności prowadzę różne eksperymenty u siebie. Od wentylacji
    grawitacyjnej, przez klimatyzację i osuszacze. Wentylacja wieje zimnem.
    Klima i osuszacze są skuteczne.