  • 1. Data: 2011-06-10 11:13:07
    Temat: okno w garażu - luksfery - proszę o dobre rady
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Cześć, muszę w najbliższym czasie zabudować luksferami otwory okienne w
    garażu.

    Muszą to być pustaki szklane bo odległość od granicy równo 3m. Szukam
    wszelkiej wiedzy na temat wykonania takiego okna z lukferów. Oglądałem to
    co udało mi się znaleść na sieci - w tym filmy na youtube - ale
    najczęściej albo stawiają ścianki, albo reklamują jakiś system gotowych
    ramek.

    Mam kilka konkretnych pytań a oprócz tego proszę o wszystkie dobre rady
    dotyczące tematu:
    - jakie zaprawy stosować? Może być zwykła ciepłochronna?
    - czy murować w licu ściany czy głębiej?
    - zbroić w poziomie i pionie? okno 6 pustaków w 3 rzędach
    - jakie pręty do zbrojenia? Mogą być żebrowane fi6? Jeszcze mi kilka
    zostało..
    - co zrobić, żeby nie spieprzyć
    - czy są jakieś sztuczki, żeby zmniejszyć ucieczkę ciepła
    - generalnie jak zacząć przy porothermie - czy najpierw zaprawą pozamykać
    pustki powietrzne czy zostawić to na wykończenie

    Piszcie wszystko co Wam przychodzi do głowy. Każda wiedza może się przydać

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-06-10 11:47:34
    Temat: Re: okno w garażu - luksfery - proszę o dobre rady
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    >Piszcie wszystko co Wam przychodzi do głowy. Każda wiedza może się przydać

    Ja wymurowałem w licu ściany (dalej na ścianę styropian - garaż mam w bryle
    domu).
    Wymiary: 13szt w rzędzie, 3 rzędy.
    Kupiłem w markecie (LM o ile pamiętam). Od razu była do kupienia do tego
    zaprawa - chyba na cemencie portlandzkim, można nią zafugować jeśli pasuje
    ci kolor.
    Zbroiłem w pionie i poziomie cienkimi drucikami, które też kupiłem od razu w
    markecie. Poziome zbrojenie wpuściłem trochę w ścianę. Całe "okno"
    oddylatowałem od otworu paskiem papy.
    Gdybym teraz to robił to najpierw ułożyłbym jeden cały rząd i dał temu
    spokojnie wyschnąć. Na kolejny dzień drugi i odpowiednio następnego dnia
    trzeci.
    Prosta robota.
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6195
    (20110610) __________

  • 3. Data: 2011-06-10 12:03:41
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 10-06-2011 o 13:47:34 jachoska <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Kupi?em w markecie (LM o ile pamietam). Od razu by?a do kupienia do tego
    > zaprawa - chyba na cemencie portlandzkim, mo?na ni? zafugowaae je?li
    > pasuje
    > ci kolor.
    > Zbroi?em w pionie i poziomie cienkimi drucikami, które te? kupi?em od
    > razu w
    > markecie. Poziome zbrojenie wpu?ci?em troche w ?ciane. Ca?e "okno"
    > oddylatowa?em od otworu paskiem papy.
    > Gdybym teraz to robi? to najpierw u?o?y?bym jeden ca?y rz?d i da? temu
    > spokojnie wyschn?ae. Na kolejny dzien drugi i odpowiednio nastepnego dnia

    Dlaczego tak byś robił? Dolne rzędy osiadały mocniej niż trzeba?
    Stosowałeś takie cwane kształtki dystansowe, które po odpowiednim
    odłamaniu można różnie zastosować?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-06-10 12:18:00
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    >Dlaczego tak byś robił? Dolne rzędy osiadały mocniej niż trzeba?
    >Stosowałeś takie cwane kształtki dystansowe, które po odpowiednim
    >odłamaniu można różnie zastosować?

    Wkładałem te krzyżyki, ale i tak musiałem trochę korygować. To jak z
    kaflami. Rzadko są idealnie równe.
    Jedną warstwę kładzie się bardzo łatwo (tzn. tak żeby była prosto). Kolejne
    na mokro już trudniej i buja się w różnych płaszczyznach to co położone
    wcześniej. Po jednym rządku najłatwiej.
    Pozdr.
    Krzysiek
    PS. Zanim zacząłem kłaść dokolwiek to wypoziomowałem starannie klejem spód
    otworu okiennego.

  • 5. Data: 2011-06-10 12:21:24
    Od: adamm <a...@g...tam>

    W dniu 2011-06-10 13:13, Shaman pisze:
> [...]
    > pozamykać pustki powietrzne czy zostawić to na wykończenie
    >
    > Piszcie wszystko co Wam przychodzi do głowy. Każda wiedza może się przydać

    Witam!
    -zastosuj ksztaltki dystansowe
    -ja jako dylatacje użyłem pianki rozpreznej, a boki luksferow
    domurowalem do profili do GK do otwartej strony profila
    -pret zbrojeniowy 6 mm bedzie ok, zbroj w pionie i poziomie
    -co do lica, to jak ci pasuje wizualnie
    -zaczac: pozamykac dziurki w poro, dac izolacje (pape) i murowac

    pozdro

  • 6. Data: 2011-06-10 12:44:10
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "adamm" <a...@g...tam> napisał w wiadomości

> [...]
    > -co do lica, to jak ci pasuje wizualnie
    > -zaczac: pozamykac dziurki w poro, dac izolacje (pape) i murowac

    a po co to zbroić?
    stłuczesz szkło większym młotkiem a pręty przetniesz nożycami jak bys chciał
    wejsc nie od frontu
    zbędny wysiłek te zbrojenie

    pozdr
    przemek

  • 7. Data: 2011-06-10 12:46:16
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 10-06-2011 o 14:44:10 Przemek <e...@v...pl> napisał(a):

    > a po co to zbroić?
    > stłuczesz szkło większym młotkiem a pręty przetniesz nożycami jak bys
    > chciał wejsc nie od frontu
    > zbędny wysiłek te zbrojenie

    Myślałem, że to zbrojenie to raczej ze względów konstrukcyjno
    wytrzymałościowych a nie antywłamaniowych - na złodzieja nie ma mocnych -
    nie można popadać w paranoję.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-06-10 13:06:58
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    >Piszcie wszystko co Wam przychodzi do głowy. Każda wiedza może się przydać

    Zbrojenie było chyba w ocynku.

  • 9. Data: 2011-06-10 13:22:49
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Shaman napisał:
> [...]
    > pozamykać pustki powietrzne czy zostawić to na wykończenie
    >
    > Piszcie wszystko co Wam przychodzi do głowy. Każda wiedza może się przydać

    Witaj
    ja stawiałem ścinkę z pustaków szklanych ok 5m x 2m , jako element
    ogrodzenia :) Ważne było oddylatowanie od ścian skrajnych (słupków) oraz
    podłoża warstwą elastyczną. Dawałem gładkie fi6 w pionie i poziomie
    bodajże co drugi lub 3 rząd. Zaprawa do pustaków szklanych, na krzyżyki
    do pustaków szklanych(dosyć duża fuga 8 lub 10mm). Stoi chyba 5 lub 6
    rok :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 10. Data: 2011-06-10 14:19:36
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości

> [...]

    Myślałem, że to zbrojenie to raczej ze względów konstrukcyjno
    wytrzymałościowych a nie antywłamaniowych - na złodzieja nie ma mocnych -

    Ja mam 3 warstwy po 7 elementów i dałem tylko plastikowy profil z castoramy
    i łączyłem na klej montazowy. Trzyma idealnie/
    Od 3 lat.

    pozdr
    przemek