  • 101. Data: 2018-04-08 16:01:13
    Temat: Re: ompa ciepła vs panele PV
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > U nas bedzie to samo. Dziesiecioletnia pompa bedzie szla do wymiany bo dalsze jej
    uzywanie bedzie drozej kosztowalo niz nowa plus prad do niej na nastepne 10 lat. Z
    tym ze u nas w stosunku do sily nabywczej prad jest dwa razy drozszy niz w niemczech
    a pompy ze cztery razy drozsze. I na razie specjalnie sie nie zanosi zeby to sie
    szybko zmienilo.

    Siejesz demagogię.

    Jakie to ma znaczenie, że PC , choćby nawet straci połowę na sprawności?

    Twoja demagogia polega na założeniu, że tylko PC się starzeją i tracą na
    sprawności, a kotły węglowe i pelletowe są wiecznie nowe.

    Kocioł węglowy ma sprawność 85%, ale tylko w laboratorium. W warunkach
    domowych po tygodniu użytkowania już nawet nie osiąga 80%, a po kilku
    latach już jest tak zarośnięty skorupą wytworzoną z rdzy oraz smoły,
    która się wydziela z węgla, że dobrze będzie jak jego sprawność będzie
    jeszcze wyższa od 70%.

    Po 8-10 latach kocioł będzie tak zasyfiony, że cudem będzie jak będzie
    jeszcze osiągał sprawność 60%.

    Co prawda w kotle pelletowym spadek sprawności będzie mniejszy, a
    początkowa sprawność laboratoryjna ponad 90%.

    W jakim czasie byś nie porównał to i tak pompa ciepła będzie
    oszczędniejsza od kotła węglowego czy na pellet.

  • 102. Data: 2018-04-08 16:28:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > to widać w branży samochodowej. Naprawa u nas wykonana za 1k EUR
    > Niemca kosztuje 4k i więcej. Uprzedzając komentarz - ta "niemiecka
    > naprawa" wcale nie jest lepszej jakości. 4-5x wyższe zarobki skutkują
    > tym, że wszelkie usługi są 4-5x droższe.
    > Datacje to oczywiście dodatkowa zmienna (psucie rynku) - ale w Twoim
    > przykładzie bez znaczenia.
    > Im dalej na zachód (Francja, Belgia, Holandia) tym koszta usług
    > jeszcze większe. U Niemców w zasadzie jest jeszcze w miarę tanio :-) -
    > a i tak typowego Niemca nie stać na naprawę czegokolwiek.

    To nie jest tak jak myślisz.
    Problem Niemców polega na tym, że dla Polaka 5-10-letnie auto to nówka,
    a dla Niemca to stary gruchot, który się psuje. Wszystko przez to, że
    niemiecki TUV, który zajmuje się przeglądami nie przepuści auta choćby
    nawet z najmniejszą niesprawnością. W Polsce silnik może być upierdolony
    olejem, hamulce czy amortyzatory niesprawne, DFP czy katalizator wycięty
    i auto dostaje przegląd. W Niemczech masz choćby nieistotne dla
    bezpieczeństwa uszkodzenie, a auto już nie przejdzie przeglądu. Musi
    zostać naprawione. Dlatego Niemiec woli sprzedać takie auto Turkowi czy
    Polakowi i kupić nowe, bo z nowym nie będzie miał problemów.
    Tak więc nie ma to nic wspólnego z tym, że Niemca nie stać na naprawy.
    Niemiec liczy i wybiera te bardziej korzystne dla siebie opcje.

  • 103. Data: 2018-04-08 18:43:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 16:28 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > To nie jest tak jak myślisz.
    > Problem Niemców polega na tym, że dla Polaka 5-10-letnie auto to nówka,
    > a dla Niemca to stary gruchot, który się psuje.

    To się zmienia - 2017 był rekordowy w PL pod względem sprzedaży nowych
    aut, coraz mniej Polaków łapie się "na nówkę sztukę od dziadka z Niemiec".

> [...]
    > auto już nie przejdzie przeglądu. Musi zostać naprawione. Dlatego
    > Niemiec woli sprzedać takie auto Turkowi czy Polakowi i kupić nowe, bo z

    Jakby Niemiec mógł usunąć tanio usterkę to by to zrobił. Sprzedaje auto
    nie dlatego, że nie przeszło przeglądu ale dlatego, że ma ponad 400kkm
    przebiegu i dalsze pakowanie pieniędzy w trupa mija się z celem. Do Polski
    nie trafiają takie, które nie przeszły przeglądu :-) - trafiają
    wyeksploatowane lub po dzwonie.

    TG

  • 104. Data: 2018-04-08 18:56:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ta, 400tysiecy.
    https://autokult.pl/27587,jakie-przebiegi-roczne-rob
    ia-prywatnie-niemcy

  • 105. Data: 2018-04-08 19:10:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 18:56 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Ta, 400tysiecy.
    > https://autokult.pl/27587,jakie-przebiegi-roczne-rob
    ia-prywatnie-niemcy

    Zadaj sobie trochę trudu i zobacz ile kosztuje u Niemca auto z przebiegiem
    150 - 180kkm a ile kosztuje u nas (ten sam model i wyposażenie). Później
    zadaj sobie pytanie dlaczego auto z takim samym przebiegiem jest w PL o
    30% tańsze. Jak kupowałem kiedyś używane - to były to auta max 2 letnie.
    Najmniejszy przebieg jaki kupiłem to było 146000 km w aucie, które miała
    15 lub 18 miesięcy (już nie pamiętam dokładnie).
    Legendy o autach 3 letnich z przebiegiem 120kkm które bogaty Niemiec
    sprzedaje za bezcen Turkowi - to są tylko legendy. Takie auta mają drugie
    życie jeszcze w Niemczech. Do nas trafiają na "trzecie życie".

    TG

  • 106. Data: 2018-04-08 19:18:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 19:10 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Najmniejszy przebieg jaki kupiłem to było 146000 km w aucie, które miała
    > 15 lub 18 miesięcy (już nie pamiętam dokładnie).

    Miało być:

    Najmniejszy przebieg jaki kupiłem to było
    146000 km w niebitym aucie, które miała 15 lub 18 miesięcy (już nie
    pamiętam
    dokładnie).

    TG

  • 107. Data: 2018-04-08 19:18:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zadalem sobie trud i znalazlem co wkleilem. Chcesz pogadac to pogadaj z tym co
    artykul napisal.

  • 108. Data: 2018-04-08 19:22:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 19:18 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Zadalem sobie trud i znalazlem co wkleilem. Chcesz pogadac to pogadaj z
    > tym co artykul napisal.

    Pozostanę przy swoim zdaniu.

    TG

  • 109. Data: 2018-04-08 20:14:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Miało być:
    >
    > Najmniejszy przebieg jaki kupiłem to było
    > 146000 km w niebitym aucie, które miała 15 lub 18 miesięcy (już nie
> [...]

    Ja znam ludzi, którzy mają roczne przebiegi po 8-10 tys.

    Myślisz, że takich Niemców, którzy robią takie przebiegi i sprzedają
    auto po 6 czy 8 latach nie ma?

  • 110. Data: 2018-04-08 21:05:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 20:14 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > Myślisz, że takich Niemców, którzy robią takie przebiegi i sprzedają
    > auto po 6 czy 8 latach nie ma?

    Oczywiście, że są - ale takie auto ma swoją cenę - zbyt wysoką dla
    handlarza. Takie auto w Niemczech będzie miało cenę wywoławczą wyższą od
    takiego samego auta w PL (salon, pierwszy właściciel, mały przebieg). Kto
    go do Polski sprowadzi i w jakim celu?
    Najlepszy zarobek jest na powypadkowych (tania robocizna w PL) i młodych
    rocznikowi po flotowych w dobrym stanie ale z dużymi przebiegami. Przebieg
    się skoryguje adekwatnie do polskich realiów (poniżej 200kkm) i zarobek
    jest pewny.

    TG