  • 81. Data: 2011-10-29 10:55:10
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Paź, 12:24, Robert G <r...@g...pl> wrote:
    > U ytkownik Adam napisa :

    > Nie b d si spiera , ale jako w tpliwe mi si to wydaje...

    Ale na jakiej podstawie tak sadzisz ? Grzejac wode od srodka zbiornika
    - nagrzejesz tylko jego gorna polowe. Jednak grzejac od dolu -
    nagrzejesz calutki :) Piczman chyba czy ktos inny z forum muratora
    kiedys wklejal nawet fotke bufora nagrzanego na maksa do granic
    mozliwosci z 4 termometrami na roznych poziomach - wszystkie
    wskazywaly ponad 90st C :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 82. Data: 2011-10-29 11:27:14
    Temat: Re: op3acalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-10-2011 o 12:00:06 Budyn <b...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Bufor musze miec bo za?ozenie podstawowe jest takie ze bed? solary.
    > Bedzie
    > tez kominek z p?aszczem wodnym, nie przewiduje go jako ogrzewanie, ale
    > jak
    > juz bedzie sie pali?o to ciep?o trzeba odzyskaae.
    A to ok, bufor potrzebujesz, ale żeby na przyszłość obniżyć koszty to
    dobrze
    jest go zrobić bezobsługowy w tym sensie żeby przez niego nie przepływała
    surowa woda, w nim ma być tylko woda kotłowa.

    > Czyli jak mam zrobiae, tak jak adam mówi 2 zbiorniki?
    Tak, to jest najlepsze rozwiązanie, wodę CWU grzejesz w małym ;)
    zbiorniku CWU i tylko jego wymieniasz jak ci się zakamieni.

    > To bufor duzy (CO) bede
    > móg? miec bez wezownicy ale w ma?ym (CWU) bedzie obieg od solara.
    Nie, obieg solara (wymiennik) włącz równolegle przez zawory zwrotne z
    piecem i kominkiem
    i z tego wspólną rurą grzej CO i zbiornik CWU, wtedy będziesz mógł
    wszystkim
    grzać wedle woli i warunków.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 83. Data: 2011-10-30 14:22:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Na koniec dzisiejszego dnia od poczatku maja 2026kWh.

    Pozdro.. TK

  • 84. Data: 2011-10-30 15:09:58
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > godzinach taniej taryfy. W 1000l nagrzanych do 90stC, przy uzytkowych
    > zalozmy 35stC (podlogowka) zmiescisz 64kWh - jak bedziesz mial
    > zapotrzebowanie rzedu 7kW w szczycie to znaczy ze Ci to wystarczy na
    > 9h grzania. Spokojnie powinienes dawac rade grzac 100% w taniej
    > taryfie. No i jaka tania kotlownia - bufor 1,9k plus grzaleczka ze
    > 300-400 pln i to wszystko ;)
    >
    > BTW. Trzeba jednak policzyc dokladnie grzanie CWU bo to przy pradzie
    > jest troche wykanczajace. Choc w II taryfie i tak powinno byc taniej
    > niz gazem, tylko baniak minimum 300l chyba ze jest Was wiecej niz 4-5

    Jak ograniczyć temperaturę w buforze do 80 stopni to nie ma sensu spawanie go
    z blachy. Od 60 złotych wzwyż można kupić plastikowy zbiornik. Mauzer to się
    nazywa. Jest na palecie. Z reguły te tanie są po chemikaliach, ale sprzedają
    je przepłukane. Woda z nich i tak nie będzie do picia i w niczym nie
    przeszkadza co było wcześniej. Wymienniki zrobić z rurek karbowanych ze stali
    kwasoodpornej. Zwinąć związać drutem ze stali kwasoodpornej i będą wieczne.
    Wsadzić się je do środka się da bo otwór wlewowy z korkiem ma z 20 centymetrów
    średnicy. Za 500-600złotych można mieć bufor z wymiennikami o najwyższym
    stosunku jakości do ceny. Żywotność takiego zbiornika oceniam na jakieś 15
    lat. Grzałki też da się zamontować.

  • 85. Data: 2011-10-30 17:37:12
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Marek, ja nie wiem jak oni to liczą - wg ich własnych ulotek miało
    > kosztować ponad 6kzł a dzis dostałem warunki przyłaczenia z kwotą do
    > zapłaty 2kzł. Potraktowali moje rurkę jak przyłacze do 15metrów, reszte
    > chyba mam gratis

    Może to dostałeś wcześniej kosztorys ogólny?
    Pozostaje mi tylko pogratulować.

    Marek

  • 86. Data: 2011-10-30 17:41:43
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > myslaem ze to powinien jeden baniak załatwić -moze dołożyć jedna
    > wężownice dla odbiory CWU -tyle ze ona musiałaby być dosc duża - ale tego
    > też (jeszcze) nie umiem policzyć.

    Z wężownicami w zbiorniku dałbym sobie siana bo to będzie słaby punkt.
    Na początek udałbym się na złom i wytargał z jakiegoś kotła gazowego
    wymiennik około 24kW. Pompka w obieg i to powinno załatwić sprawę.
    Nowy jakieś 500-600zł będzie kosztował.

    Marek

  • 87. Data: 2011-10-30 17:50:52
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Bufor musze miec bo załozenie podstawowe jest takie ze będą solary. Bedzie
    > tez kominek z płaszczem wodnym, nie przewiduję go jako ogrzewanie, ale jak
    > juz bedzie sie paliło to ciepło trzeba odzyskać.

    Jeśli myślisz o kominku z płaszczem tylko po to aby gdzieś ciepło gromadzić
    a nie żeby palić w komnkretnym celu to się zastanów.
    Ja kupiłem wkład bez płaszcza, .z żeliwa S200, do pracy ciągłęj o mocy 0kW
    za 1400zł. Ty zapewnie wydasz minimum 3000-4000zł za cudo techniki rodem z
    wieku 19g (parowozy) a dolicz jeszcze dodatki typu miedziane rury bo chyba
    plastikiem płaszcza z buforem nie połączysz, pompka, sterownik i coś
    zapewne się jeszcze kupi co będzie być musiało.
    Kiedy to się ma zwrócić? Będziesz palił od rana do wieczora? Z kominka bez
    płaszcza przecież ciepło też idzie na pomieszczenie. Policz ile będzie cię
    kosztrowało zatrzymanie tego ciepła w buforze bo nie licz na to że
    temperatura spalin z kominka z płaszczem jest jakoś szokująco niższa. Gdyby
    była to by komin zaraz zalazł sadzami i przynajmniej raz na sezon trafiłby
    ci się pożar sadzy w kominie. Więc wysoka temperatura spalin ma być i już.
    To są słowa kominiarza.

    Marek

  • 88. Data: 2011-10-30 17:57:04
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    d.googlegroups.com...
> [...]

    >kiedys wklejal nawet fotke bufora nagrzanego na maksa do granic
    >mozliwosci z 4 termometrami na roznych poziomach - wszystkie

    A co tam w muratorze... U mnie dwa lata temu jak byłem przez kilka dni sam w
    domu to solar nagrzał tak wodę w baniaku że na górze było 98 a na dole 90.
    Tylko to że ciśnienie spore 4bar powoduje że temperatura wrzenia nieco się
    podnosi więc rezerwa kilka stopni powyżej 100 jeszcze była.
    Teraz się to nie zdarzy bo mam kilka zabezpieczeń i powyżej 80stC nie da
    rady nagrzać.

    Marek

  • 89. Data: 2011-10-30 18:05:24
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na koniec dzisiejszego dnia od poczatku maja 2026kWh.

    sierpień 340kWh
    wrzesień 498kWh
    październik (do dzisiaj)325kWh

    06.06.2010 do dzisiaj 5,570MWh przy czym przez kilkanaście dni był w użyciu
    (test) inny sterownik bez rejestracji mocy więc trochę umknęło.

    Marek

  • 90. Data: 2011-10-30 18:58:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja kupiłem wkład bez płaszcza, .z żeliwa S200, do pracy ciągłęj o mocy 0kW
    > za 1400zł.

    Wow, ja za swoj 0kW nie zapacilem nic. :-DD

    Pozdro.. TK