  • 51. Data: 2017-07-01 16:12:59
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 14:56:45 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > To odrazu zamien taryfe na dwustrefowa i grzej tylko w taniej. 24kW w
    > zwykłej taryfie po 0,6 pln / kWh będzie bolało - 24h takiego grzania
    > = 345 pln :-) Przemyślałeś to na pewno dobrze? ;)

    z całym szacunkiem - do dupy takie liczenie. Na 100% tyle to nie bedzie kosztowac.

    b.

  • 52. Data: 2017-07-01 16:18:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 16:13:01 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > z całym szacunkiem - do dupy takie liczenie. Na 100% tyle to nie bedzie kosztowac.

    Bo? :-)
    Rozgrzewałeś kiedyś akumulacyjny dom?
    Ja ostatni rozgrzewałem u mojej sąsiadki na tą zimę - zaczęliśmy w grudniu,
    kiedy jeszcze nie było żadnych mrozów :-) Pompa ciepła 16kW chodziła prawie
    tydzień non stop, prawie zamrażając DZ :D Dopiero później się uspokoiła.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 53. Data: 2017-07-01 16:36:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, July 1, 2017 at 4:18:36 PM UTC+2, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > tydzień non stop, prawie zamrażając DZ :D Dopiero później się uspokoiła.

    hm.. ja bym go az tak nie straszyl, wg mnie to bedzie dzialalo, jednak nocna taryfa
    wskazana
    Dodatkowo w czasie woekszych mrozow wlaczalbym pompke CO na stale (tak robi wiele
    sterownikow pogodowych)

    Sam podobnie uzywam dom na wsi, co ktorys weekend wyjazd, normalnie pusty stoi.
    Grzeje gazem ziemnym, kociol atmosferyczny ~20kW (moze 18, nie pamietam), grzejniki
    na scianach , w 2 lazienkach pseudo podlogowki na powrocie z grzejnikow. Utrzymuje
    tam +10, jak przyjedziemy przed poludniem w sobote to spokojnie da sie spac wieczorem
    ;), na rano juz jest dosc dobrze nagrzany, tak porzadnie, ze kocio sie wylacza to
    ~24h wystarczaja... Problemem jest przyjazd na wieczor tzn. cieple ciuchy wskazane
    ;)
    Z tym, ze jest jako tako ocieplony (12cm styropianu)...

  • 54. Data: 2017-07-01 16:54:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 16:36:38 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > hm.. ja bym go az tak nie straszyl, wg mnie to bedzie dzialalo, jednak nocna taryfa
    wskazana

    Lepiej żeby sobie zdawał sprawę z ew. kosztów ;)
    BTW. Jak zamontowałem u siebie kable grzewcze na podjeździe - kumpel mnie
    ostrzegł, żebym zamontował sobie jakiś widoczny przypominacz o uruchomionym
    ogrzewaniu. Jego znajomy zapomniał wyłączyć i kable ~6kW grzały podjazd
    24/h przez całe lato (włączał tylko na "pstryczku"). Nieciekawy rachunek
    musiał mieć.

    > Z tym, ze jest jako tako ocieplony (12cm styropianu)...

    No właśnie. A tam chata z 40cm cegły :) Toto przyjmie każdą ilość energii
    :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2017-07-01 17:12:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 16:18:36 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Bo? :-)
    > Rozgrzewałeś kiedyś akumulacyjny dom?

    A skad założenie ze 24godziny trzeba pędzic te 24kW? Bez sensu takie szacunki.

    b.

  • 56. Data: 2017-07-01 18:46:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 17:12:19 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > A skad założenie ze 24godziny trzeba pędzic te 24kW? Bez sensu takie szacunki.

    Stad, ze to dom bardzo mocno akumulacyjny i moze nie byc grzany przez
    tydzien albo dwa :) Po tym czasie bedzie mu trzeba dostarczyc ogromna ilosc
    energii (zanim powietrze sie rozgrzeje, bedzie trzeba zagrzac kilkadziesiat
    ton betonu i cegly). Policz sobie ile energii pochlonie np. sam strop :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2017-07-01 19:09:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W takim domu tak uzytkowanym jak w temacie musza byc dwa zrodla ciepla. Wychodzi ze
    jest tam jakies centralne, i niech sobie bedzie. Potrzebny jest jeszcze kominek. Po
    przyjezdzie 10 brykietow w kominek i tam gdzie jest kominek za godzine oczy beda
    wysychaly. I nieistotne ze 3/4 ciepla pojdzie kominem na grzanie planety. Potem
    odpalenie centralnego i rano juz bedzie cieplo od centralnego. W lazience
    termowentylator wlaczeny wedlug potrzeb.

  • 58. Data: 2017-07-01 20:33:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 18:46:44 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > ton betonu i cegly). Policz sobie ile energii pochlonie np. sam strop :)

    A jaką temperature trzymac w czasie nieużytkowym? Zapewne nie zero. Trzeba liczyc a
    nie zgadywac. Moja omega wypisywala ze jak cisnąłem to palila 35l/100km -ale to sie
    nie przeklada na koszt podróży nad morze w kwocie 600zł.

    No i tez proponowalem ogrzewac od razu powietrze farelkami.

    b.

  • 59. Data: 2017-07-01 21:37:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-01 o 14:02, pierdofon pisze:
    > Z wszystkich porad od Was jednak najlogiczniej wychodzi piec
    > elektryczny, a smieciucha zostawic.
    > Piec elektryczny, jest stosunkowo bezpieczny, zdalnie obslugiwany,
    > utrzyma temperature dodatnia w domu a dogrzeje sobie jak przyjade.
    > Podoba mi sie piec Kospel 24 kW z WIFI.
    > czy macie inne propozycje?

    Tak, sprawdz czy ma czujnik temp wyjściowej wody, jak nie ma to dołóż
    tak aby wyłączał piec ale pompa obiegowa CO chodziła.
    Oraz musisz dać drugi w środku domu aby wyłączał jak nagrzeje dom do
    ustawionej temp.

    Chodzi o to żeby ci nie gotował wody zanim dom się nie nagrzeje, pewnie
    masz grzejniki więc temp 50-70st będzie dobra, wszytko zależy jak szybko
    chcesz nagrzać dom.

    Jest ok.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 60. Data: 2017-07-02 17:08:34
    Temat: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: g...@g...com

    A gdyby tak ocieplić od środka ten dom, kg/wełna/pustka itd. Nawet nie koniecznie
    wszystkie pomieszczenia. Wtedy dałoby się ogrzać szybko i tanio.
    Rozwiązanie może mieć różne wady o których nie pomyślałem.